بهترین مطالب و تصاویر جهان

موزه علوم طبیعی+راه سلامت

بهترین مطالب و تصاویر جهان

موزه علوم طبیعی+راه سلامت

راه سلامت چهل و نه


برای این کار کافی است چند عدد لیموترش را در قسمت یخ زن یخچالتان قرار دهید تا یخ بزنند. سپس هر بار که می خواهید از آن ها برای تهیه اسموتی، سالاد یا هر چیز دیگر استفاده کنید کافی است مقداری از این لیموترش یخ زده را رنده کنید.
فصل، فصل مرکبات است. بازار میوه پر است از نارنگی، پرتقال، لیموترش و لیموشیرین و دیگر اعضای این خانواده. فایده این میوه ها بر کسی پوشیده نیست. خیلی از افراد مرکبات را به صورت آب میوه یا میوه کامل مصرف می کنند و آب لیموترش یکی از چاشنی های ثابت غذاها است. البته بهتر است بدانید برای بهره مندی هرچه بیشتر از خواص مرکبات بهتر است آن ها را به صورت میوه کامل نه آب میوه مصرف کنید و اینکه تلاش کنید از میوه های ارگانیک و طبیعی استفاده کنید. خبر مهم تر اینکه کشف شده است پرتقال و لیموترش بیشترین تأثیر را در پیشگیری از چاقی مفرط دارد.

در ادامه به تأثیر این میوه ها و هم خانواده هایشان روی دو مشکل اساسی روزگار ما یعنی چاقی و سکته مغزی بیشتر صحبت می کنیم. لطفاً با ما همراه باشید.

آنچه باید بدانید

باید بدانید که مرکبات جزو بهترین دوستان سلامت کبد و قلب هستند. تمام خواص این میوه ها ناشی از یک ماده مغذی به نام فلاوونوئیدها است. یادتان باشد که بیشترین خواص را از مرکبات و به طور کلی میوه هایی دریافت می کنید که طبیعی و ارگانیک بوده و از آفت کش ها دور هستند.

مرکبات هدیه ای برای سلامتی ما

بررسی ها نشان داده است برای برخورداری از خواص ضدسکته این میوه ها باید آن ها را به صورت میوه کامل مصرف کرد. مصرف این میوه ها به صورت آب میوه های آماده و صنعتی برعکس عمل کرده و خطر چاقی مفرط و دیابت را افزایش می دهد

در آخرین جلسه Société Américaine de Santé et de Chimie نتایج بررسی هایی که روی خواص مرکبات انجام شده اعلام شد. نکته مشترک تمام این پژوهش ها این است که مصرف منظم مرکبات برای سلامتی بسیار مفید است و هدیه ای برای بدن محسوب می شود.

پرتقال و لیموترش برای تنظیم چربی بدن

چاقی مفرط یکی از مشکلات عمومی در سرتاسر جهان است. امروزه مردم بیشتر از چاقی رنج می برند. یادتان باشد که چاقی خطر مشکلاتی مانند بیماری های قلبی، مشکلات کبدی و دیابت را افزایش می دهد. بنابراین نباید صرفاً به عنوان یک مشکل صرفاً ظاهری و مربوط به زیبایی اندام تصور شود.

چاقی مفرط باعث افزایش استرس اکسیداتیو (فعالیت رادیکال های آزاد) و التهاب های بدن می شود. این مشکل نیز واکنش های خطرناکی ایجاد می کند که برای سلامتی مضر است:

* داشتن ذخیره سلول های چربی زیاد یکی از مشکلات مهم و جدی برای سلامتی است. در نتیجه باید خیلی زود نسبت به برطرف کردن آن اقدام کرد.

* کم خوردن و یا لب به غذا نزدن راه حل مناسبی برای این مشکل نیست. لازم است که درست غذا بخورید. مواد غذایی مصرفی تان را به دقت انتخاب کنید و هر چیزی که دم دستتان می آید نخورید.

* مرکباتی مانند لیموترش، پرتقال یا گریپ فروت حاوی میزان زیادی آنتی اکسیدان ها و مهم تر از همه فلاوونوئیدها هستند.

* فلاوونوئیدهای موجود در مرکبات باعث کاهش استرس اکسیداتیو ناشی از چربی زیاد می شود. اگر به طور مرتب مرکبات مصرف کنید مقاومت ذخیره این چربی ها به مرور کمتر و کمتر می شود.
اما یادتان باشد که نباید انتظار داشته باشید مثلاً با مصرف آب لیموترش مانند کوره چربی بسوزانید و به طور معجزه آسایی مانکن شوید. اما مصرف لیموترش در چهارچوب یک رژیم غذایی سالم به کاهش وزن و چربی سوزی کمک زیادی می کند. در واقع مصرف این ماده غذایی باعث می شود که گره های چربی حساس تر و آسیب پذیرتر شود. در نتیجه آب شدن آن ها راحت تر می شود. علاوه بر این مرکبات باعث بهبود عملکرد کبد شده و میزان قند خون را کاهش می دهند و از چاقی شکمی پیشگیری می کنند.

فلاوونوئیدهای موجود در مرکبات برای کاهش سکته مغزی در خانم ها

سکته های مغزی یکی از بزرگترین خطراتی است که سلامت کل مردم جهان را تهدید می کند. متأسفانه این نوع سکته در بین خانم ها خطرناک و سخت است. تنها راه مقابله با سکته مغزی نیز پیشگیری است.

لیموترش و پرتقال یک بخش سفیدرنگی دارند که معمولاً دور ریخته می شوند. اما راز اصلی سلامتی این میوه ها در این بخش سفیدرنگ قرار دارد. توصیه می کنیم برای بهره مندی از بیشترین میزان فلاوونوئیدها از این پس این بخش های سفید را دور نیانداخته و مصرف کنید

فلاوونوئیدهای موجود در مرکبات خطر سکته مغزی را به میزان 19 درصد کاهش می دهد. این ترکیبات آنتی اکسیدانی مانع از تشکیل لخته های خونی شده و رگ های خونی مغز را سالم تر نگه می دارد.

نتایج پژوهشی که در مجله Live Science به چاپ رسیده است نشان می دهد خانم هایی که پرتقال، لیموترش و گریپ فروت بیشتری مصرف می کنند به میزان 19 درصد کمتر در معرض سکته مغزی قرار می گیرند. البته محققان تأکید دارند که باید از مصرف آب میوه های صنعتی حاوی این میوه ها خودداری کرد. چون آب میوه های صنعتی حاوی میزان زیادی قند بوده و سالم نیستند.

بررسی ها نشان داده است برای برخورداری از خواص ضدسکته این میوه ها باید آن ها را به صورت میوه کامل مصرف کرد. مصرف این میوه ها به صورت آب میوه های آماده و صنعتی برعکس عمل کرده و خطر چاقی مفرط و دیابت را افزایش می دهد.

بخش های سفید مرکبات را نیز مصرف کنید

لیموترش و پرتقال یک بخش سفیدرنگی دارند که معمولاً دور ریخته می شوند. اما راز اصلی سلامتی این میوه ها در این بخش سفیدرنگ قرار دارد. توصیه می کنیم برای بهره مندی از بیشترین میزان فلاوونوئیدها از این پس این بخش های سفید را دور نیانداخته و مصرف کنید. فلاوونوئیدها علاوه بر مقابله با چاقی مفرط و پیشگیری از سکته های مغزی، به پیشگیری از ابتلا به سرطان کولون و سرطان سینه نیز کمک می کند. این آنتی اکسیدان های قوی به دلیل دارا بودن خواص ضدانعقادی باعث تحریک گردش خون در رگ ها می شوند.

یادتان باشد از این پس زمانی که پرتقال مصرف می کنید پوست آن را بکنید اما بخش سفیدی که آن را فراگرفته است را دور نریزید. اگر جزو علاقه مندان به لیموترش هستید می توانید یک شیوه جدیدی برای بهره مندی از این ماده غذایی را امتحان کنید: شیوه یخ زدن.

برای این کار کافی است چند عدد لیموترش را در قسمت یخ زن یخچالتان قرار دهید تا یخ بزنند. سپس هر بار که می خواهید از آن ها برای تهیه اسموتی، سالاد یا هر چیز دیگر استفاده کنید کافی است مقداری از این لیموترش یخ زده را رنده کنید. در این صورت پوست، گوشت و قسمت سفید آن را یکجا مصرف کرده و از خواص آن بیشترین استفاده را خواهید داشت. باز نیز تأکید می کنیم که از میوه های طبیعی و ارگانیک استفاده کنید.

حرف آخر

برای سالم بودن و دور ماند از چاقی و سکته مغزی و غیره حتماً رژیم غذایی متعادل و سالمی داشته باشید. به صورت هوشمندانه و آگاهانه غذا بخورید. حتماً میوه هایی را که به شیوه طبیعی و ارگانیک کشت می شوند خریداری و مصرف کنید.
منبع: سامت نیوز             http://www.asriran.com/fa/news/512738
---------------------------------------------

museum90

استرس را با مصرف 5 مکمل طبیعی کاهش دهید

اسیدهای چرب امگا 3 موجود در روغن ماهی منجر به بهبود سلامت مغز و تنظیم خلق و خوی یم شوند. مطالعات نشان داده مصرف مکمل های روغن ماهی، علاوه بر بهبود علائم افسردگی و اضطراب، منجر به کاهش نشانه های اختلال بیش فعالی همراه با کمبود توجه و دیگر مشکلات روحی روانی میشود.
استرس آشکار خود را با علائمی از قبیل سردرد، اضطراب، مشکلات پوستی و یا گوارشی نشان می دهد.

در حالی که راهکارهای شناخته شده از قبیل یوگا، مدیتیشن، و برخی درمان های دارویی، کاهنده علائم استرس هستند، در این میان مصرف مکمل های طبیعی برای رهایی از علائم استرس و بهبود خلق و خوی می تواند مفید باشد.

ویتامین ب 12: ویتامین ب 12 یکی از کمبودهای غذایی رایج در میان بزرگسالان در سراسر جهان است و با علائمی مانند احساس خستگی، بدخلقی، و یا عدم تمرکز خود را نشان می دهد. این کمبود همچنین می تواند باعث افسردگی و اضطراب شود. دریافت کافی ویتامین ب 12 از طریق مواد غذایی و یا مکمل ها برای بهبود عملکرد عصبی و یا مقابله با استرس مفید است. علاوه بر مکمل های ویتامین ب 12، جگر گوساله، ماهی قزل آلا، غلات غنی شده با این ویتامین و ماست کم چرب، حاوی بیشترین میزان ویتامین ب 12 هستند.

روغن ماهی: اسیدهای چرب امگا 3 موجود در روغن ماهی منجر به بهبود سلامت مغز و تنظیم خلق و خوی یم شوند. مطالعات نشان داده مصرف مکمل های روغن ماهی، علاوه بر بهبود علائم افسردگی و اضطراب، منجر به کاهش نشانه های اختلال بیش فعالی همراه با کمبود توجه و دیگر مشکلات روحی روانی میشود.

منیزیم: این ماده معدنی نقش گسترده ای در بدن دارد و همه چیز را از فرایند هضم گرفته تا سلامت قلب و پوکی استخوان، تحت تاثیر خود قرار می دهد. تخمین زده شده که متاسفانه 80 درصد بزرگسالان آمریکایی دچار کمبود این ماده معدنی مهم هستند. مصرف مکمل های منیزیم باعث شل شدن عضلات و آرامش ذهن شده و خواب خوب شبانه را تضمین می کنند. تنها نکته ای که در ارتباط با مصرف مکمل های منیزیم وجود دارد این است که این مکمل ها ملین هستند و بیش از 300 تا 400 میلی گرم در روز نباید مصرف شوند.

تریپتوفان: تریپتوفان، یک اسید آمینه ضروری باری تنظیم طبیعی خلق و خلق و خوی است و در بلند مدت اثرات محافظت در برابر افسردگی، اضطراب و سطوح استرس بالا را دارد. بسیاری از مطالعات نشان داده اند که مصرف مکمل های تریپتوفان باعث بهبود خواب شبانه و جلوگیری از ابتلا به آپنه خواب می شوند.

ریشه والرین: بعد از میلاد مسیح قرن دوم، ریشه سنبل الطیب برای تسکین اضطراب، بی خوابی، بی قراری عصبی و همچنین گرفتگی معده استفاده می شده است. اداره سازمان غذا و داروی ایالات متحده استفاده از سنبل الطیب را تایید کرده است. عصاره ریشه سنبل الطیب می تواند به بهبود خواب به دلیل 150 ترکیب موثر بر اعصاب کمک نماید. علاوه بر این، مصرف به طور منظم چای ریشه سنبل الطیب مقدار یک ماده شیمیایی در مغز به نام گاما آمینوبوتیریک اسید را افزایش می دهد که به نوبه خود به تولید یک اثر آرام بخش بر روی سیستم عصبی کمک می کند.

منبع: آوای سلامت           http://www.asriran.com/fa/news/512283
===========================

museum90

گلدان هایی برای تمام طول سال


همه مردم از فضای زیاد، زمان یا انرژی کافی برای پرورش میوه و سبزیجات فصلی برخوردار نیستند. اما اگر به این کار علاقمند هستید می توانید با استفاده از یک گلدان نیز به رشد و پرورش برخی از مواد غذایی گیاهی مورد علاقه خود اقدام کنید.

پرورش مواد غذایی گیاهی برای استفاده شخصی دیگر فعالیتی پر هزینه محسوب نمی شود و یا به فضای زیادی برای کشت نیاز ندارد. تمام آن چه نیاز دارید یک گلدان و چند راهنمایی ساده برای پرورش گیاهان است. احتمالا از این که برداشت محصول شخصی خودتان تا چه اندازه می تواند ساده باشد، شگفت زده می شوید.

گلدان هایی برای تمام طول سال!

به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از "کر2"، همه مردم از فضای زیاد، زمان یا انرژی کافی برای پرورش میوه و سبزیجات فصلی برخوردار نیستند. اما اگر به این کار علاقمند هستید می توانید با استفاده از یک گلدان نیز به رشد و پرورش برخی از مواد غذایی گیاهی مورد علاقه خود اقدام کنید و به محصولاتی سالم در تمام طول سال دسترسی داشته باشید.

گلدان هایی برای تمام طول سال!

======================

http://www.asriran.com/fa/news/511972

=============