بهترین مطالب و تصاویر جهان

موزه علوم طبیعی+راه سلامت

بهترین مطالب و تصاویر جهان

موزه علوم طبیعی+راه سلامت

راه سلامت پنجاه و شش

چای سبز یک نوشیدنی فوق العاده است. با وجود اینکه تمام خواص این چای مورد بررسی علمی قرار نگرفته است اما همه محققان بر این عقیده اند که این چای بسیار مفید است. چای سبز حاوی میزان زیادی آنتی اکسیدان بوده و خواص دیورتیک (ادرارآور) و چربی سوزی دارد. در این مطلب در خصوص نحوه صحیح دم کردن و مصرف آن صحبت خواهیم کرد. لطفاً با ما همراه باشید.

چای سبز حاوی میزان زیادی آنتی اکسیدان بوده و خواص دیورتیک (ادرارآور) و چربی سوزی دارد. در این مطلب در خصوص نحوه صحیح دم کردن و مصرف آن صحبت خواهیم کرد.

چای سبز
چای سبز یک نوشیدنی فوق العاده است. با وجود اینکه تمام خواص این چای مورد بررسی علمی قرار نگرفته است اما همه محققان بر این عقیده اند که این چای بسیار مفید است. چای سبز حاوی میزان زیادی آنتی اکسیدان بوده و خواص دیورتیک (ادرارآور) و چربی سوزی دارد. در این مطلب در خصوص نحوه صحیح دم کردن و مصرف آن صحبت خواهیم کرد. لطفاً با ما همراه باشید.


چای سبز را مطابق با میلتان آماده کنید
طعم چای سبز بستگی به روشی دارد که شما در تهیه آن به کار می بندید. باید بدانید که دمای آب و مدت زمان دم کشیدن آن جزو عواملی هستند که طعم چای را متفاوت می کنند. چایی سبزخورهای قهار معتقدند که چای سبز خوب، طعم قوی دارد اما تلخ نیست. اگر آب بیش از اندازه داغ باشد یا برگ های چای سبز بیش از اندازه دم بکشند ممکن است که نوشیدنی تان طعم تلخ و نامطلوبی بگیرد. برعکس استفاده از آبی که به اندازه کافی داغ نیست نیز اجازه نمی دهد برگ ها به خوبی خیس شده و طعم خود را آزاد کنند. یادتان باشد که زمان دم کشیدن ایده آل به اندازه برگ های چای سبز نیز بستگی دارد. این چای باید با دمای بین 60 تا 85 درجه سانتی گراد مصرف شود. بهترین زمان برای دم کشیدن چای سبز نیز بین 1 تا 3 دقیقه است.


پژوهش ها چه می گویند؟
نتایج پژوهش های متعدد نشان می دهد که شیوه آماده کردن چای سبز تأثیر زیادی روی میزان آنتی اکسیدان های آن دارد. در نتیجه باید به موارد زیر دقت بیشتری داشته باشید:

* اندازه و شکل برگ های چای سبز از اهمیت بالایی برخوردار است. برگ های ریز و کوچک به سرعت دم می کشند و برگ های بزرگ نیاز به زمان بیشتری دارند تا تمام خواص خود را آزاد کنند.

* معمولاً چای سبز به صورت کیسه ای و همچنین انواع فله ای آن موجود است. در حالت کلی چای سبزی فله ای طرفدار بیشتری دارد و از ارزش بالاتری نیز برخوردار است. چون در تهیه چای فله ای از برگ های جوان، تکه های از ساقه گیاه و کمابیش تمام قسمت های چای دیده می شود. اما چای سبز کیسه ای فقط حاوی برگ های خرد شده چای است. بنابراین بهتر است انواع فله ای چای سبز را انتخاب کنید.

* دمای آب برای دم کردن چای سبز نیز اهمیت بالایی دارد. زمانی که آب جوش می آید باعث می شود تمام کاتچین های چای در حداقل زمان ممکن خارج شود. با این حال یادتان باشد هر چه آب داغ تر باشد میزان خواص چای که برای بدن لازم است کاهش پیدا می کند. بنابراین لازم است که بعد از جوش آمدن آب بلافاصله از آن برای دم کردن چای سبز استفاده نکنید. آب داغی که از حالت جوش افتاده و اندکی خنک شده است کمتر باعث تجزیه شدن ترکیبات چای مانند اسید گالیک در حین دم کشیدن شده و به این ترتیب خواص آن بهتر حفظ می شود.


خطرات مربوط به مصرف چای سبز کدام است؟
به طور کلی چای سبز نوشیدنی سالمی محسوب می شود. یادتان باشد اگر مدت زمان دم کشیدن چای سبز طولانی شود، طعم آن تلخ شده و میزان کافئین آن بیش از میزان لازم خواهد شد. علاوه بر این، طولانی شدن مدت زمان دم کشیدن خطر آزاد شدن ترکیبات خطرناکی مانند آفت کش ها یا فلزات سنگین را نیز افزایش می دهد. بنابراین بهتر است مدت زمان دم کشیدن چای را کوتاه تر کنید.

چگونه می توان چای سبز را به شیوه ای دیگر مصرف کرد؟
اگر می خواهید از حداکثر میزان قدرت آنتی اکسیدانی فنجان چای سبزتان استفاده کنید می توانید به مدت 2 ساعت برگ های چای را در آب سرد خیس کنید. در این صورت طعم فوق العاده ای خواهید چشید. در این صورت نیز از خواص ضروری این نوشیدنی طبیعی بهره ببرید.

سه خاصیت ناشناخته چای سبز
نتایج برخی پژوهش ها نشان می دهد که این چای خواص ناشناخته و فوق العاده ای دارد. این نوشیدنی خواص ضدسرطانی دارد و کاهش دهنده استرس و بیماری های قلبی است. علاوه بر این 3 خاصیت ویژه دیگری نیز به این چای نسبت می دهند:

چای سبز برای داشتن دندان ها و لثه های سالمتر
محققان در سال 2009 روی وضعیت سلامت دهان و دندان 940 نفر تحقیقاتی انجام دادند. آن ها مشاهده کردند افرادی که به طور منظم چای سبز می نوشند لثه های سالمتری نسبت به افرادی که به ندرت از این چای استفاده می کنند و یا لب آن نمی زنند دارند. هر فنجان چای سبز باعث کاهش عوامل ایجاد کننده بیماری های دهان و دندان مانند خونریزی لثه و تخریب مینای دندان می شود. پس برای داشتن دهانی سالمتر حتماً چای سبز میل کنید.

چای سبز برای پیشگیری از سکته مغزی
لازم است که بعد از جوش آمدن آب بلافاصله از آن برای دم کردن چای سبز استفاده نکنید. آب داغی که از حالت جوش افتاده و اندکی خنک شده است کمتر باعث تجزیه شدن ترکیبات چای مانند اسید گالیک در حین دم کشیدن شده و به این ترتیب خواص آن بهتر حفظ می شود

در همان سال 2009، پژوهش دیگری ارتباط بین مصرف چای سبز و تأثیر آن در کاهش چشمگیر سکته مغزی را به اثبات رساند.

نتایج این پژوهش که روی 195 هزار نفر انجام شده بود نشان می دهد که نوشیدن روزانه 3 فنجان چای سبز خطر بروز سکته مغزی را به میزان 21 درصد کاهش می دهد.

چای سبز برای بهبود عملکرد مغز
به عقیده متخصصان نوشیدن چای سبز باعث محافظت مغز در برابر اثرات مخرب پیری می شود. در سال 2006، محققان تأثیر چای سبز را روی 1000 ژاپنی بیش از 70 سال بررسی کردند. آن ها مشاهده کردند افرادی که در طول زندگی خود چای سبز مصرف کرده اند کمتر دچار مشکلات حافظه و ضعف عمومی عملکرد حافظه خود شده اند. محققان مشاهده کردند افرادی که در طول زندگی خود هر هفته بین 4 تا 6 بار چای سبز مصرف کرده اند به میزان 38 درصد کمتر در معرض مشکلات دژنراتیو مغزی قرار گرفته اند. در واقع این افراد کمتر دچار زوال قدرت عقل شده اند. البته با وجود این نتایج، به نظر می رسد که نمی توان به طور قطع در خصوص تأثیر درمانی چای سبز روی بیماری ها نظر داد. با این حال متخصصان بر این عقیده اند که این چای اثرات پیشگیرانه فوق العاده ای دارد.

منبع: تبیان
--------------------
http://www.asriran.com/fa/news/510635
=========================


museum90

سنگ شکن های طبیعی کلیه و صفرا

کافی است که یک قاشق غذاخوری از این گیاه را درون 4 لیتر آب ریخته و اجازه دهید به مدت 20 دقیقه بجوشد. حال چای فیلانتوس نیروری شما با خاصیت فوق العاده آماده است. می توانید سه تا هشت لیوان از آن را روزانه بنوشید.
سنگ کلیه و صفرا یکی از معضلات امروز بشر به خصوص به دلیل زندگی مدرن و عادات بدغذایی است. بسیاری از عادات غلط غذایی مانند خوردن نمک زیاد و غذاهای چرب و اضافه وزن از علل به وجود آمدن سنگ در کلیه و کیسه صفرا محسوب می‌شود.

روش های زیادی برای دفع سنگ کلیه مانند خوردن آب انواع میوه مانند هندوانه و ترب سیاه وجود دارد که بسیاری با آنها آشنایی دارند.

یک متخصص طب گیاهی در خصوص نتیجه تحقیقاتش گفت: بیماری به من مراجعه کرد و راهکاری از من خواست تا سنگ کلیه او در عرض چند روز دفع شود. در روند مطالعات بر روی تحقیقات گذشتگان با گیاه "فیلانتوس نیروری" مواجه شدم و آن را امتحان کردم.

از اواسط سال 1960 بسیاری از خواص داروی گیاه فیلانتوس نیروری ثابت شد. علاوه بر این، در سال 1999 یک مطالعه بالینی اثرات این گیاه را بر روی کریستال های اگزالات کلسیم نشان می داد. اگزالات کلسیم جز اصلی سنگ های کلیه بوده و در واقع این گیاه بسیار قوی توانایی شکستن سنگ کلیه را دارا است.

در حدود سال های دهه هشتاد میلادی تاثیر ضد ویروس فیلانتوس نیروری به خصوص در برابر هپاتیت B همه جهان را شگفت زده کرد و تحقیقات بر روی آن همچنان ادامه دارد.

با استفاده از این گیاه سنگ کیسه صفرا و  کلیه به سرعت از بین رفته و به عنوان یک راهکار درمانی موثر شناخته شده است. این گیاه می تواند در روند درمان بسیاری از بیماری ها مفید واقع شود. به عنوان مثال، در ژاپن کارشناسان در حال آزمایش بر روی تاثیر این گیاه بر روی بیماران مبتلا به ایدز هستند.

یکی از راه‌های ساده درمان سنگ کلیه و دفع سنگ کیسه صفرا نوشیدن چای این گیاه است به طوری که با نوشیدن این چای در 2 روز اثری از سنگ‌های مزاحم تشکیل شده درون بدن به چشم می‌خورد.

حال به دستورالعمل‌های زیر برای استفاده هرچه بیشتر از چای گیاه فیلانتوس نیروری توجه کنید:

سنگ کلیه
کافی است که یک قاشق غذاخوری از این گیاه را درون 4 لیتر آب ریخته و اجازه دهید به مدت 20 دقیقه بجوشد. حال چای فیلانتوس نیروری شما با خاصیت فوق العاده آماده است. می توانید سه تا هشت لیوان از آن را روزانه بنوشید.

سنگ صفرا
به منظور درمان سنگ کیسه صفرا، کافی است سه لیوان از این چای را به مدت سه روز بنوشید.

منبع: باشگاه خبرنگاران
---------------------------
http://www.asriran.com/fa/news/510623
===========================


museum90

با مصرف این مواد غذایی فشارخون خود را کنترل کنید

مواد غذایی حاوی پتاسیم مانند موز و آووکادو باعث بلوغ طبیعی و کاهش فشار خون افراد می شود.
پیام فرحبخش متخصص تغذیه در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره راهکار مناسب تغذیه ای برای کنترل فشار خون گفت: در یک رژیم غذایی مناسب باید میزان سدیم دریافتی را کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه بدن بیشترین سدیم را از نمک طعام دریافت می کند، اظهار داشت: اکثر مواد غذایی مانند زیتون پرورده و شور، تن ماهی، کنسرو، نان، پنیر شور، چیپس و پفک حاوی نمک هستند.  به گفته فرحبخش، مصرف نمک تعادل افراد مبتلا به فشار خون بالا را برهم می زند.

این متخصص تغذیه با اشاره به تاثیر بعضی از مواد غذایی در کنترل فشار خون افراد تصریح کرد: مواد غذایی حاوی پتاسیم مانند موز و آووکادو باعث بلوغ طبیعی و کاهش فشار خون افراد می شود.

وی افزود: مواد غذایی مانند سیب زمینی، گوجه فرنگی، پرتقال، انار و کیوی نیز سرشار از پتاسیم است که با مصرف سبزیجات تازه و سالاد در هر وعده غذایی می توان از افزایش فشار خون جلوگیری کرد.

فرحبخش با بیان اینکه عنصر کلسیم بر فشار خون تاثیر مثبت دارد، تاکید کرد: محصولات لبنیاتی کم چرب مانند( شیر، ماست، دوغ، پنیر) بهترین منبع کلسیم است. وی با اعلام اینکه اکثر افراد نسبت به وضعیت فشار خون خود بی اطلاع هستند، عنوان کرد: ۱/۳(یک سوم) جمعیت جهان مبتلا به فشارخون هستند.

این متخصص تغذیه درباره عنصر منیزیم بیان کرد: مواد غذایی حاوی کلروفیل مانند سبزیجات سرشار از منیزیم هستند. وی با بیان اینکه مصرف سبزیجات و سالاد در هر وعده غذایی باعث کاهش فشار خون می شود، تاکید کرد: مصرف نمک در هنگام طبخ یا همراه با و وعده غذایی فشار خون پایین افراد را افزایش می دهد.

فرحبخش با تاکید بر اینکه در اکثر موارد علت ایجاد فشار خون ناشناخته است، بیان کرد: افراد مبتلا به اختلالات کلیوی دچار افزایش فشار خون می شوند.

وی با بیان اینکه فشار خون بدون علامت است اظهارداشت: افراد مبتلا به این بیماری جهت جلوگیری از کاهش و افزایش فشار خون، هرسال یک الی دوبار به صورت مستمر و مداوم به پزشک مراجعه کنند.
---------------------
http://www.asriran.com/fa/news/510628
=========================

راه سلامت پنجاه و پنج


همانند کلسیم و منیزم، روی یک ماده معدنی ضروری برای بدن انسان است. بدن انسان توانایی تولید روی را ندارد و آن را از منابع غذایی مصرفی دریافت می کند.

نازک شدن موها، پدیدار شدن آکنه های عذاب آور، زخم هایی که بهبودی آنها طول می کشد، و احساس همیشگی خستگی و ضعف از جمله نشانه هایی هستند که ممکن است آنها را با روند پیری یا استرس پیوند دهید و از این رو، توجه لازم را به آنها نداشته باشید. اما این نشانه ها می توانند حاکی از کمبود ماده مغذی روی در بدن شما نیز باشند.

آیا کمبود روی دارید؟

به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از "کر2"، روی به عنوان عنصری که می تواند در پیشگیری و کمک به بهبودی سریع‌تر سرماخوردگی نقش داشته باشد، شناخته می شود، اما این ماده مغذی جنبه هایی فراتر از تقویت سیستم ایمنی بدن را در بر می گیرد. روی عنصری است که بدن به دریافت مقدار زیادی از آن نیاز ندارد، اما پشتیبان بیش از 300 عملکرد در بدن انسان، از جمله ایجاد سلول های جدید پس از بیماری و آسیب دیدگی است. بسیاری از پزشکان بر آثار روی برای کمک به درمان برخی بیماری های شایع، مانند اختلال در عملکرد روده و سلامت روان متمرکز شده اند.

هر سیستمی در بدن که شاهد گردش سریع سلولی است از روی استفاده می کند. سیستم ایمنی بدن انسان نمونه ای از یک سیستم سلولی متکی به ماده معدنی روی برای بازسازی است. همچنین، هر مرحله رشد و توسعه از چرخه زندگی، مانند بارداری و اوایل دوران کودکی، دورانی هستند که مصرف روی از اهمیت ویژه ای در آنها برخوردار است. در حقیقت، روی از بلوک های سازنده کلیدی محسوب می شود.

دریافت دوز روزانه روی

همانند کلسیم و منیزم، روی یک ماده معدنی ضروری برای بدن انسان است. بدن انسان توانایی تولید روی را ندارد و آن را از منابع غذایی مصرفی دریافت می کند. به طور معمول، دو تا سه گرم روی در استخوان ها و عضلات ذخیره شده اند، اما این میزان برای انجام تمام وظایف روی کافی نیست. بر همین اساس است که انسان روزانه به مصرف این ماده معدنی نیاز دارد.

میزان دوز دریافتی توصیه شده روزانه روی برابر با 11 میلی گرم برای آقایان و هشت میلی گرم برای بانوان است.

گیاهخواران و وگان ها باید توجه بیشتری به میزان روی مصرفی خود داشته باشند. اگرچه این ماده معدنی به وفور در غلات و حبوبات یافت می شود، اما بدن در جذب آن به واسطه وجود ترکیبات ضد مواد مغذی درگیاهان که به نام فیتات ها شناخته می شوند، می تواند با مشکل مواجه شود. روی به این ترکیبات پیوند می خورد و کمتر در دسترس بدن قرار می گیرد.

افراد دیگری که در معرض کمبود روی قرار دارند شامل افراد مسن (45 درصد از افراد بالای 60 سال کمبود روی دارند)، معتادین به نوشیدنی های الکلی (الکل بر جذب روی در روده تاثیر منفی می گذارد و دفع این ماده معدنی از طریق ادرار افزایش می یابد)، افراد دارای بیماری های معده و روده، و بانوان باردار یا مادران شیرده می شوند. رژیم غذایی مزمن یا سابقه اختلالات خوردن نیز می توانند به سطوح پاببن روی در بدن انسان منجر شوند.

روی وارد عمل می شود

روی برای بسیاری از فرآیندهای بیولوژیکی و سلولی لازم است و پژوهشگران هر روز با جنبه های جدیدی از چگونگی پشتیبانی این ماده معدنی از سلامت کلی بدن انسان آشنا می شوند.

آیا کمبود روی دارید؟

کمک به روده

نقش روی در درمان اختلال عملکرد روده یکی از حوزه های نوظهور پژوهش است. به عنوان مثال، طی یکی از مطالعات حیوانی اخیر در دانشگاه کرنل، پژوهشگران کشف کردند که کمبود روی جمعیت و تنوع میکروبی در روده را تغییر می دهد.

تامی راسل، متخصص پزشکی کاربردی در پرتلند، مصرف روی را به بیمارانی که مشکلات گوارشی مانند رفلاکس معده و سندرم روده تحریک پذیر دارند، توصیه می کند. به گفته وی، مشکلات روده امروزه حالتی همه گیر در جوامع پیدا کرده اند.

رشد بیش از اندازه باکتری های بد در روده که اغلب با یک رژیم غذایی ضعیف و مصرف آنتی بیوتیک ها در ارتباط است، می تواند ترشح اسید هیدروکلریک که برای گوارش مناسب مورد نیاز است را کاهش دهد. طی یکی از پژوهش های خود، راسل دریافت که مصرف روزانه 20 تا 30 میلی گرم روی توسط بیماران مبتلا به مشکلات دستگاه گوارش می تواند به افزایش ترشح این اسید کمک کند.

تقویت سیستم ایمنی

روی التهاب سلولی را کاهش می دهد، از لنفوسیت های سیستم ایمنی (گلبول های سفید خون) محافظت می کند و از اکسیداسیون سلولی پیشگیری می کند. اگر کمبود روی داشته باشید، هر چه بیشتر در معرض خطر عوامل بیماری‌زا و عفونت ها قرار دارید.

پشتیبانی از باروری و بارداری

پژوهشگران از نقش دقیق روی در محافظت از باروری آگاه نیستند، اما نشانه هایی روشن از اهمیت این ماده معدنی وجود دارند. آقایانی که دارای تعداد اسپرم های کم هستند، در مقایسه با آقایانی که تعداد اسپرم های بیشتری دارند، سطوح پایین‌تر روی در مایع منی را نشان می دهند. همچنین، روی می تواند به تقویت سطوح هورمون تستوسترون کمک کند که می تواند به تحرک هرچه بهتر اسپرم منتج شود و به نظر می رسد از تخمک و اسپرم در برابر آثار استرس اکسیداتیو و التهاب محافظت می کند.

از آنجایی که روی از سیستم ایمنی بدن محافظت می کند، به نظر می رسد در جلوگیری از عفونت های دوران بارداری که می توانند به سقط جنین یا زایمان زودرس منجر شوند، نقش دارد. در حقیقت، پژوهش ها نشان داده اند که سطوح کافی از روی در بانوان باردار خطر زایمان زودرس را به میزان 14 درصد کاهش می دهد. روی در دوران بارداری برای تنظیم ساختارهای کروموزومی و بیان ژن نیاز است و جفت برای ایجاد تنظیم سلولی در جنین به روی نیاز دارد.

سلامت پوست

حدود شش درصد از روی ذخیره شده در بدن را می توان در لایه خارجی پوست (اپیدرم) و در لایه های زیرین یافت. روی نقشی کلیدی در رشد عادی پوست و بهبود زخم ها ایفا می کند. در حقیقت، کمبود روی اغلب با اختلالات پوستی پیوند خورده است.

سلامت روانی و عاطفی

کمبود روی به طور فزاینده با سلامت روانی ضعیف پیوند خورده است. در شرایطی که رابطه بین افسردگی و سطوح پایین روی از سال های دهه 1950 زیر بررسی بوده است، مطالعه ای جدید نشان می دهد که تقریبا یک سوم از تمام بیماران مبتلا به افسردگی، و نیمی از بیماران مبتلا به اختلالات روانی با کمبود روی مواجه بوده اند.

پژوهشگران توجه ویژه ای به میزان روی در هیپوکامپ مغز داشته اند، که مسئولیت کنترل خلق و خو و حافظه را بر عهده دارد. به واسطه ویژگی های ضد التهابی و تقویت کننده سیستم ایمنی، برخی بر این باورند که روی از هیپوکامپ در برابر آثار منفی استرس بیش از اندازه و اکسیداسیون محافظت می کند.

آیا کمبود روی دارید؟

دریافت روزانه روی

روی در گستره وسیعی از مواد غذایی یافت می شود، اما مطالعات نشان داده اند که در منابع حیوانی مانند گوشت گاو، گوشت ماکیان و غذای دریایی بیشترین میزان از این ماده مغذی وجود دارد.

اگرچه بیشتر میوه ها و سبزیجات میزان کافی از روی را فراهم نمی کنند، اما غلات و حبوبات منابع بهتری محسوب می شوند. بر همین اساس، افراد گیاهخوار سالم که از یک رژیم غذایی به خوبی برنامه ریزی شده بهره می برند، به طور معمول دوز روزانه توصیه شده از روی (هشت میلی گرم برای بانوان و 11 میلی گرم برای آقایان) را دریافت می کنند، اما گیاهخوارانی که نشانه های کمبود روی در آنها دیده می شود باید میزان دریافت این ماده مغذی را افزایش دهند.

چه زمانی به روی بیشتر نیاز دارید

تعیین این که چه زمانی با کمبود روی مواجه هستید می تواند فریبنده باشد. یک آزمایش خون ساده می تواند سطوح روی را مشخص سازد، اما نتایج همواره بازتاب دهنده این که چه میزان روی در بدن شما (به عنوان مثال در پوست) ذخیره شده است، نیستند. از طریق هموستاز – توانایی بدن در تنظیم و تثبیت خود با وجود تغییر شرایط خارجی – تقریبا تمام روی بدن در هر زمانی در سلول ها باقی می ماند.

اگر به کمبود روی در بدن خود مشکوک هستید با پزشک مشورت کنید. وی می تواند توصیه های لازم درباره چگونگی تامین این ماده مغذی را ارائه کند. دنبال کردن توصیه های پزشک را جدی بگیرید زیرا دریافت بیش از اندازه هر ماده معدنی از جمله روی می تواند مشکل آفرین باشد.

آیا کمبود روی دارید؟

اگر تعداد زیادی از نشانه هایی که در ادامه به آنها اشاره می شود را تجربه می کنید، بهتر با پزشک خود درباره بررسی احتمال کمبود روی صحبت کنید.

اشتهای کاهش یافته

کاهش قدرت چشایی و بویایی

مشکلات گوارشی مانند اسهال، رفلاکس معده، سندرم روده تحریک پذیر، اسید هیدروکلریک کم

کاهش وزن

عملکرد ضعیف سیستم ایمنی (سرماخوردگی های مکرر، عفونت ها، التهاب)

نازک شدن مو

روند کند بهبود زخم

مغز مه آلود

افسردگی

===============

http://www.asriran.com/fa/news/510333

===========================



museum90

7 عادت خطرناکی که باید از چشم ها دور بمانند!

کمبود خواب با قرمزی، ایجاد حلقه های تیره زیر چشم، چروک پوست زیر چشم، خشکی چشم و تاری دید همراه است.
برخی عادات سالم برای حفظ سلامت چشم ها از جمله رعایت یک رژیم غذایی متعادل، استفاده از عینک های آفتابی استاندارد، معاینات منظم چشم پزشکی و ... شناخته شده هستند.

با این حال چندین عادت غلط هم وجود دارند که می توانند به سلامت چشم ها آسیب برسانند و نیاز به اصلاح فوری دارند، از جمله:

مالش چشم: چروک شدن پوست اطراف چشم یکی از نشانه های اولیه بالا رفتن سن است اما مالش چشم می تواند منجر به شکسته شدن عروق خونی کوچک زیر سطح پوست شود و افتادگی پلک و چین و چروک زیر چشم را تشدید کند. با این که راه های زیادی برای از بین بردن چروک زیر چشم از جمله تزریق بوتاکس یا جراحی زیبایی پلک وجود دارد اما پیشگیری همیشه بهتر است.

فراموش کردن عینک آفتابی: اشعه فرابنفش خورشید یکی از خطرناکترین عوامل برای آسیب به چشم ها و پلک است. قرار گیری در معرض نور خورشید منجر به برفکوری، آب مروارید، دژنراسیون ماکولا و ناخنک چشم و حتی سرطان پلک می شود. استفاده از عینک های آفتابی برای محافظت از اشعهUVو اشعهHEVحتی در روزهای ابری ضروری است.

سیگار کشیدن: سیگار کشیدن تنها برای اعضایی از بدن مانند ریه، قلب، مغز و ... خطرناک نیست بلکه می تواند برای چشم نیز اثرات منفی جبران ناپذیر داشته باشد. سیگار خطر ابتلا به بیماری های چشمی مانند آب مروارید، دژنراسیون ماکولا، یووئیت (التهاب قسمتی از چشم که مجرای دستگاه یووه آ نامیده می شود که شامل عنبیه، جسم مژگانی و کروئید (مشیمیه) است)، خشکی چشم و ریتنوپاتی دیابتی را تشدید می کند. در واقع سیگاری ها تا چهاربرابر بیشتر ممکن است کوری را در مقایسه با افراد غیر سیگاری تجربه کنند. خبر خوب این است که ترک سیگار بدون توجه به سن، می تواند خطر ابتلا به بیماری های جدی چشمی را کاهش دهد.

رژیم غذایی فقیر: مصرف بیش از حد فست فودها و اجتناب از مصرف کافی میوه و سبزیجات، ویتامین ها، مواد معدنی و اسیدهای آمینه ضروری، خطر ابتلا به بیماری های چشمی را تشدید می کند. سبزی های برگ دار، میوه های رنگارنگ و ماهی باعث جلوگیری یا مدیریت بیماری های چشمی وابسته به سن می شود.

محرومیت از خواب: کمبود خواب با قرمزی، ایجاد حلقه های تیره زیر چشم، چروک پوست زیر چشم، خشکی چشم و تاری دید همراه است.

ننوشیدن آب کافی: عدم نوشیدن حداقل 8 لیوان آب در روز و دریافت یک رژیم غذایی با سدیم بالا، می تواند منجر به کاهش تولید اشک و از بین رفتن رطوبت محیط چشم شود و فرد را مستعد ابتلا به بیماری های چشمی کند. خشکی چشم، قرمزی و پف کردگی پلک ها از نشانه های کم آبی بدن است.

عدم مراجعه به چشم پزشک: معاینات منظم چشم می تواند مشکلات بینایی را قبل از ایجاد تشخیص دهد. چون بیماری های تهدید کننده بینایی مانند گلوکوم اغلب هیچ علائم هشداردهنده ای ندارند تا زمانی که از دست دادن دائمی دید اتفاق بیفتد.

منبع: آوای سلامت
------------------------
http://www.asriran.com/fa/news/510667/7
====================


museum90

 خواص روغن بادام تلخ‏

افرادى که به درد کلیه‏ ها مبتلا هستند در صورتى که علت درد وجود سنگ نباشد و مربوط به بافت خود کلیه باشد مى‏ توان مقدارى از روغن بادام تلخ را با مقدارى نشاسته و مقدارى نعناى خشک پودر کرده، مخلوط کنید و بخورید. درد کلیه‏ ها را ساکت خواهد کرد.

خواص روغن بادام تلخ‏
۱- مالیدن روغن بادام تلخ پاک کننده آثار لکه در صورت , روغن بادام تلخ رافع چین‏ و چروک پوست صورت


۲- افرادى که به درد کلیه‏ ها مبتلا هستند در صورتى که علت درد وجود سنگ نباشد و مربوط به بافت خود کلیه باشد مى‏ توان مقدارى از روغن بادام تلخ را با مقدارى نشاسته و مقدارى نعناى خشک پودر کرده، مخلوط کنید و بخورید. درد کلیه‏ ها را ساکت خواهد کرد.

۳- روغن بادام تلخ را با سرکه مخلوط نموده و بر پیشانى و اطراف سر بمالید. سردردهاى افراد سردمزاج را ساکت مى ‏کند.

۴- روغن بادام تلخ را در چشم بچکانید، قدرت بینایى را زیاد مى‏ کند.

۵- هر شب پوست سر را با روغن بادام تلخ ماساژ دهید. از طاسى سر جلوگیرى مى ‏کند.

۶- اگر روغن بادام تلخ به صورت خوراکى مصرف شود. براى دفع اخلاط چسبنده به دیواره دستگاه گوارش مفید است، روغن بادام تلخ تنگى‏ نفس و ورم شش را بهبود مى‏ بخشد. 

 
۷- روغن بادام تلخ را نیمگرم نموده و در گوش بچکانید، بعد کمى پشم تمیز را گرم کنید و در گوش بگذارید و گوش را ببندید. اگر آب در گوش رفته باشد آن را خشک مى ‏کند و براى تسکین درد گوش و رفع صداى داخل آن مفید است، اگر روزى یک بار تکرار شود جهت حفظ و سلامت گوش مفید است.

۸- پس از باز کردن گچ از محل شکستگى، اگر محل را با روغن بادام تلخ مالش و ماساژ دهند، زودتر به حالت اولیه بازمى‏ گردد. گرفتگى عضلات را باز مى‏ کند.

تذکردر مورد روغن بادام تلخ‏: خوردن روغن بادام تلخ‏ همچنین دخول آن در رحم زنان باردار باعث سقط جنین مى‏ گردد. چون سمى است مصرف خوراک زیاد آن انسان را هلاک مى ‏کند.

طبیعت روغن بادام تلخ‏:
کمى گرم مایل به رطوبت است.

ترکیب شیمیایى روغن بادام تلخ‏:
مواد آلبومینوئیدى- املاح معدنى- آمولیسین- صمغ- قند- موسیلاژ.

منبع: اسرار گیاهان دارویى          http://www.asriran.com/fa/news/510650