بهترین مطالب و تصاویر جهان

موزه علوم طبیعی+راه سلامت

بهترین مطالب و تصاویر جهان

موزه علوم طبیعی+راه سلامت

راه سلامت هشتاد و نه


اشعه فرابنفش خورشید یکی از خطرناکترین عوامل برای آسیب به چشم ها و پلک است. قرار گیری در معرض نور خورشید منجر به برفکوری، آب مروارید، دژنراسیون ماکولا و ناخنک چشم و حتی سرطان پلک می شود. استفاده از عینک های آفتابی برای محافظت از اشعهUVو اشعهHEVحتی در روزهای ابری ضروری است.
بسیاری از عادات خوب برای حفظ سلامت چشم ها از جمله رعایت یک رژیم غذایی متعادل، استفاده از عینک های آفتابی استاندارد، معاینات منظم چشم پزشکی و ... شناخته شده هستند.

با این حال چندین عادت غلط هم وجود دارند که می توانند به سلامت چشم ها آسیب برسانند و نیاز به اصلاح فوری دارند، از جمله:

مالش چشم: چروک شدن پوست اطراف چشم یکی از نشانه های اولیه بالا رفتن سن است اما مالش چشم می تواند منجر به شکسته شدن عروق خونی کوچک زیر سطح پوست شود و افتادگی پلک و چین و چروک زیر چشم را تشدید کند. با این که راه های زیادی برای از بین بردن چروک زیر چشم از جمله تزریق بوتاکس یا جراحی زیبایی پلک وجود دارد اما پیشگیری همیشه بهتر است.

فراموش کردن عینک آفتابی: اشعه فرابنفش خورشید یکی از خطرناکترین عوامل برای آسیب به چشم ها و پلک است. قرار گیری در معرض نور خورشید منجر به برفکوری، آب مروارید، دژنراسیون ماکولا و ناخنک چشم و حتی سرطان پلک می شود. استفاده از عینک های آفتابی برای محافظت از اشعهUVو اشعهHEVحتی در روزهای ابری ضروری است.

سیگار کشیدن: سیگار کشیدن تنها برای اعضایی از بدن مانند ریه، قلب، مغز و ... خطرناک نیست بلکه می تواند برای چشم نیز اثرات منفی جبران ناپذیر داشته باشد. سیگار خطر ابتلا به بیماری های چشمی مانند آب مروارید، دژنراسیون ماکولا، یووئیت (التهاب قسمتی از چشم که مجرای دستگاه یووه آ نامیده می شود که شامل عنبیه، جسم مژگانی و کروئید (مشیمیه) است)، خشکی چشم و ریتنوپاتی دیابتی را تشدید می کند. در واقع سیگاری ها تا چهاربرابر بیشتر ممکن است کوری را در مقایسه با افراد غیر سیگاری تجربه کنند. خبر خوب این است که ترک سیگار بدون توجه به سن، می تواند خطر ابتلا به بیماری های جدی چشمی را کاهش دهد.

رژیم غذایی فقیر: مصرف بیش از حد فست فودها و اجتناب از مصرف کافی میوه و سبزیجات، ویتامین ها، مواد معدنی و اسیدهای آمینه ضروری، خطر ابتلا به بیماری های چشمی را تشدید می کند. سبزی های برگ دار، میوه های رنگارنگ و ماهی باعث جلوگیری یا مدیریت بیماری های چشمی وابسته به سن می شود.

محرومیت از خواب: کمبود خواب با قرمزی، ایجاد حلقه های تیره زیر چشم، چروک پوست زیر چشم، خشکی چشم و تاری دید همراه است.

ننوشیدن آب کافی: عدم نوشیدن حداقل 8 لیوان آب در روز و دریافت یک رژیم غذایی با سدیم بالا، می تواند منجر به کاهش تولید اشک و از بین رفتن رطوبت محیط چشم شود و فرد را مستعد ابتلا به بیماری های چشمی کند. خشکی چشم، قرمزی و پف کردگی پلک ها از نشانه های کم آبی بدن است.

عدم مراجعه به چشم پزشک: 
معاینات منظم چشم می تواند مشکلات بینایی را قبل از ایجاد تشخیص دهد. چون بیماری های تهدید کننده بینایی مانند گلوکوم اغلب هیچ علائم هشداردهنده ای ندارند تا زمانی که از دست دادن دائمی دید اتفاق بیفتد.
 
منبع: آوای سلامت

http://www.asriran.com/fa/news/490901/7


museum90

فواید اعجاب آور مصرف ناشتای سیر

مصرف روزانه سیر، به طور ناشتا بدن را تقویت می کند زیرا سیر یک آنتی بیوتیک طبیعی بسیار قوی و مؤثر است.
سیر به رغم بوی بسیار تندش یکی از مقوی ترین خوراکی هایی است که تأثیر مثبتی بر بدن انسان دارد و اگر هر روز ناشتا یک حبه سیر مصرف کنید تأثیر قابل توجهی بر سلامت بدن انسان دارد و انسان را در برابر بیماری های متعددی مصون می کند.

در گزارشی، اهمیت مصرف روزانه سیر به طور ناشتا را به طور مختصر تشریح کرده است:

- مصرف روزانه سیر، به طور ناشتا بدن را تقویت می کند زیرا سیر یک آنتی بیوتیک طبیعی بسیار قوی و مؤثر است.

- مصرف روزانه یک حبه سیر به طور ناشتا احتمال بالا رفتن فشار خون را کم و گردش خون را منظم می کند و مانع بروز مشکلات قلبی می شود.

- مصرف روزانه سیر، کبد و مثانه را تحریک کرده و کبد را از سموم پاکسازی می کند همچنین در مواقع اسهال، معده را پاکسازی کرده و دیواره آن را تقویت می کند و مانع بروز زخم معده می شود.

- سیر بدن را از وجود انواع انگل ها و کرم ها پاکسازی کرده و مانع ابتلا به دیابت می شود همچنین یک پاک کننده و ضد عفونی کننده طبیعی است که تک تک اعضای بدن از دهان و مری و معده و کبد گرفته تا روده ها را ضد عفونی می کند.

- مصرف روزانه سیر، پوست را هم پاکسازی می کند و مانع افزایش درجه حرارت بدن و بروز سرگیجه و تهوع و سردرد می شود. سیر یک آنتی بیوتیک طبیعی بسیار مؤثرتر از آنتی بیوتیکهای شیمیایی است.

- مصرف سیر با غذاهای دیگر یا با سالاد و سبزیجات هم بسیار مفید است اما بهتر است اول صبح و ناشتا مصرف شود.

سعی کنید مصرف سیر را برای خود تبدیل به یک عادت کنید و با خوردن آن بدن و زندگی خود را در برابر انبوه بیماری های ناشی از مواد شیمیایی و دود ماشین ها و آلودگی های زیست محیطی بیمه کنید.

منبع: العالم
http://www.asriran.com/fa/news/491064


museum90

ویتامینی برای بهبود سلامت روان

به دلیل عدم دسترسی به طبیعت و ریتم طبیعی بدن خودمان، روز به روز تعادل روحی مان را از دست می دهیم و دچار مشکلی می شویم که ریچارد لوو- نویسنده و روزنامه نگار زیست‌محیطی- آن را "اختلال کمبود طبیعت" می نامد.
هرچه زندگی ما با فن‌آوری بیشتر عجین شود ما بیشتر به طبیعت نیاز داریم تا تعادل طبیعی خود را حفظ کنیم. برای کمک به بهبود سلامت جسم و روح این مقاله جالب را بخوانید!

ما انسان ها بیشتر وقت مان را با انواع و اقسام ماشین های مختلف- خودرو، رایانه، تلفن‌های همراه- و صداهای ناهنجار زندگی شهری می‌گذرانیم.

به دلیل عدم دسترسی به طبیعت و ریتم طبیعی بدن خودمان، روز به روز تعادل روحی مان را از دست می دهیم و دچار مشکلی می شویم که ریچارد لوو- نویسنده و روزنامه نگار زیست‌محیطی- آن را "اختلال کمبود طبیعت" می نامد.

لوو، نام طبیعت را "ویتامین N" – حرف اول nature (به معنی طبیعت)– گذاشته است و معتقد است عامل مهمی در سلامت عاطفی و جسمانی ماست.

به دنبال دهه ها تحقیق روی روانشناسی زیست محیطی، ثابت شده است که این موضوع کاملا صحت دارد.

سال 1984 در تحقیقی قدیمی در بیمارستان فیلادلفیا (آمریکا)، مشخص شد بیمارانی که پس از عمل جراحی، در اتاقی که پنجره ای رو به درختان داشت قرار می گرفتند، زودتر از بیماران دیگر که مقابل پنجره اتاق شان دیوارهای آجری وجود داشت خوب شده و از بیمارستان مرخص می شدند.

تمام این بیماران از رسیدگی های کاملا برابر برخوردار بودند.

از آن زمان به بعد اکثر بیمارستان ها به بوستان های شفابخش و فضاهای سبز آرام که امکان تفکر و اندیشیدن را می دهد مجهز شدند.

در تحقیق دیگر در دهه 1990، 88 درصد از بیماران بیمارستانی در سانفرانسیسکو و حتی کارکنان و ملاقات کننده ها که از بوستان های ایجاد شده در این بیمارستان دیدن کرده بودند، احساس آرامش و آسایش بیشتری داشتند.

استفن و راشل کاپلان، روانشناس‌های زیست‌محیطی در تحقیق های سال 1989 خود نیز به قدرت طبیعت در شفابخشی پی برده و در مقاله هایشان به این موضوع اشاره کرده بودند.

خانه ای را با این ویژگی تصور کنید

محصور از درختان زیبای لیمو، سرو، برگ بو، آووکادو و همچنین انواع و اقسام گل های زیبا با رنگ‌های متنوع.

روبه روی خانه، خط ساحل دریا و چشم اندازی زیبا از پهنه آبی دریا و آسمان نیلگون.

باور کنید در چنین خانه ای با وجود این نقش و نگارهای طبیعی هرگز دچار اضطراب و نگرانی نمی‌شوید.

شما چقدر می توانید ویتامین N مصرف کنید؟

اگر نمی توانید چنین خانه ای داشته باشید، پس بهتر است حداقل هفته ای یکبار قدم به طبیعت بگذارید و تا می توانید از این نوع ویتامین به خودتان برسانید و پس از مدتی می بینید که حال تان چقدر بهتر شده است.

منبع: زندگی آنلاین
http://www.asriran.com/fa/news/490851

راه سلامت هفتاد و نه


سیر به واسطه آثار گسترده ضد باکتری خود شناخته شده است. طی یک مطالعه، پژوهشگران ارزش آبگوشت سیر و توانایی آن در مبارزه با عفونت "ئی کولای" را ارزیابی کردند.

به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از "کر2"، هنگامی که به یک عفونت باکتریایی مبتلا می شویم، تعداد اندکی از ما استفاده از گیاهان دارویی را مد نظر قرار می دهند. اما با توجه به تاثیرگذاری آنها در درمان طیف گسترده ای از عفونت ها شاید بهتر باشد از گیاهانی که دارای خاصیت دارویی هستند هر چه بیشتر استفاده کنیم. در ادامه با چهار نمونه از بهترین گیاهان دارویی ضد باکتری بیشتر آشنا می شویم.

سیر

4 آنتی بیوتیک طبیعی شگفت انگیز

سیر به واسطه آثار گسترده ضد باکتری خود شناخته شده است. طی یک مطالعه، پژوهشگران ارزش آبگوشت سیر و توانایی آن در مبارزه با عفونت ئی کولای را ارزیابی کردند. آنها دریافتند هرچه میزان سیر بیشتر باشد، تاثیرگذاری آن در کشتن باکتری ئی کولای نیز افزایش می یابد.

بابونه آلمانی

4 آنتی بیوتیک طبیعی شگفت انگیز

کامیشن ئی (Commission E)، یک سازمان دولتی آلمانی، استفاده از بابونه آلمانی به عنوان یک درمان پوستی و مبارزه با باکتری، و همچنین یک چای یا مکمل برای کاهش دردهای معده را تایید کرده است. پژوهشگران فعالیت ضد میکروبی عصاره بابونه آلمانی در برابر قارچ کاندیدا آلبیکنس و باکتری انتروکوک فکالیس را ارزیابی کردند. کاندیدا آلبیکنس یک بیماری قارچی شایع (گاهی اوقات با دقت کم به عفونتی مخمری ارجاع داده می شود) شناخته شده و انتروکوک فکالیس یک عفونت مقاوم در برابر آنتی بیوتیک است که اغلب زندگی فرد را در معرض خطر قرار می دهد. عصاره قوی بابونه می تواند به از بین بردن هر دو این میکروب ها کمک کند. این مطالعه می تواند به توضیح شهرت بابونه آلمانی در درمان آبسه های دندان و التهاب لثه کمک کند.

زنجبیل

4 آنتی بیوتیک طبیعی شگفت انگیز

مطالعات مختلف و روزافزون به قدرت زنجبیل در برابر باکتری ها و ویروس ها اشاره دارند که حتی در مواردی که داروهای آنتی بیوتیک با شکست مواجه شده اند، زنجبیل سربلند از آزمایش ها خارج شده است. در مطالعه ای که در نشریه پزشکی تغذیه منتشر شد، پژوهشگران دریافتند که زنجبیل توانایی بالایی برای مهار باکتری دارد. از آنجایی که با روند نگران کننده مقاومت ابرباکتری ها در برابر آنتی بیوتیک ها مواجه هستیم، این قبیل اخبار بسیار مهم محسوب می شوند.

ارگانو یا پونه کوهی

4 آنتی بیوتیک طبیعی شگفت انگیز

ارگانو به لطف ترکیبات خود به نام های کارواکرول و اسید رزمارینیک، گیاهی با قدرت ضد عفونی کنندگی بالا است. برخلاف داروهای آنتی بیوتیک که فقط برای باکتری های مضر کارایی دارند، این ترکیبات در ارگانو برای مبارزه با باکتری ها، ویروس ها، قارچ ها و حتی انگل ها مانند کرم ها کارایی دارند و آن را به ضد عفونی کننده ای همه فن حربف در قالب دارویی طبیعی تبدیل می کنند.

پژوهش های صورت گرفته تاثیرگذاری ارگانو در برابر کلبسیلا اکسی‌توکا و کلبسیلا پنومونیه را نشان داده اند. این باکتری ها می توانند روی پوست، زخم ها، گلو، دستگاه گوارش، دستگاه ادراری و به ویژه ریه ها ساکن شده و از این رو، ارگانو یک گزینه بالقوه خوب در طیف گسترده ای از شرایط عفونی است. همچنین، اثربخشی ارگانو در برابر عفونت های استرپتوکوکی مقاوم به آنتی بیوتیک که به واسطه ایجاد گلو درد شناخته شده اند، نشان داده شده است.


http://www.asriran.com/fa/news/496968/4


museum90

چربی‌؛ خوب، بد، متوسط

بدن انسان به دریافت چربی ها از مواد غذایی نیازد دارد زیرا یک منبع اصلی برای انرژی محسوب می شود. چربی به جذب برخی ویتامین ها و مواد معدنی در بدن انسان کمک می کند. چربی برای ساختن غشاهای سلولی و غلاف هایی که اعصاب را احاطه می کنند، نیاز است.

برای سالیان متمادی، در هر زمان ممکن به حذف چربی از رژیم غذایی خود ترغیب می شدیم. بر همین اساس، رژیم غذایی ما به سمت مواد غذایی کم چربی تغییر جهت داد. اما این تغییر به سالم‌تر شدن هرچه بیشتر ما منجر نشد زیرا به همراه چربی های مضر، مصرف چربی های سالم نیز قطع شد.

حقیقت درباره چربی‌ها: خوب، بد، و در میانه!

به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از "هاروارد"، بدن انسان به دریافت چربی ها از مواد غذایی نیازد دارد زیرا یک منبع اصلی برای انرژی محسوب می شود. چربی به جذب برخی ویتامین ها و مواد معدنی در بدن انسان کمک می کند. چربی برای ساختن غشاهای سلولی و غلاف هایی که اعصاب را احاطه می کنند، نیاز است. این ماده برای لخته شدن خون، حرکت عضلات، و التهاب نیز ضروری است. برای سلامت بلند مدت، برخی چربی ها بهتر از انواع دیگر هستند. چربی های خوب شامل چربی های غیر اشباع تک پیوندی و چند پیوندی می شوند. چربی های بد شامل چربی های ترانس صنعتی ساخت می شوند. چربی های اشباع نیز بین این دو دسته قرار می گیرند.

تمام چربی ها دارای یک ساختار شیمیایی مشابه هستند: زنجیره ای از اتم های کربن متصل به اتم های هیدروژن. آن چه که یک چربی را از نوع دیگر متفاوت می سازد طول و شکل زنجیره کربن و تعداد اتم های هیدروژن متصل به اتم های کربن است. تفاوت های جزئی در ساختار به تفاوت های مهم در شکل و عملکرد چربی منتج می شود.

چربی های بد

بدترین نوع چربی غذایی چیزی است که به نام چربی ترانس شناخته می شود. این ماده محصول جانبی فرآیندی به نام هیدروژن دار شدن است که برای تبدیل روغن های سالم به روغن های جامد و جلوگیری از فساد آنها استفاده می شود. هنگامی که روغن های گیاهی در حضور هیدروژن و یک کاتالیزور فلز سنگین مانند پالادیوم گرما می بینند، اتم های هیدروژن به زنجیره کربین اضافه می شوند. این فرآیند روغن را به شکل جامد در می آورد. همچنین، روغن های گیاهی سالم به چربی های اشباع نه چندان سالم تغییر می کنند. در فهرست مواد غذایی این ماده تولید شده به طور معمول به نام «روغن نیمه هیدروژنه» شناخته می شود.

حقیقت درباره چربی‌ها: خوب، بد، و در میانه!

در اوایل قرن بیستم، چربی های ترانس در مارگارین های جامد و روغن های نباتی یافت می شد. همان گونه که تولیدکنندگان مواد غذایی روش های جدیدی را برای استفاده از روغن های نباتی نیمه هیدروژنه فرا گرفتند، این روغن ها در هر چیزی از کلوچه ها و شیرینی های تجاری تا سیب زمینی سرخ کرده ظاهر شدند.

مصرف مواد غذایی سرشار از چربی های ترانس میزان کلسترول بد (LDL) در جریان خون را افزایش می دهند و کاهش میزان کلسترول خوب (HDL) را به همراه دارند. چربی های ترانس التهاب ایجاد می کنند که با بیماری قلبی، سکته مغزی، بیماری دیابت، و دیگر بیماری های مزمن در ارتباط است. این چربی ها به شکل گیری مقاومت به انسولین منجر می شوند که خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را افزایش می دهد. پژوهش های صورت گرفته توسط دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه هاروارد نشان داده اند که چربی های ترانس حتی در مقادیر کم نیز می توانند به سلامت آسیب وارد کنند: برای هر 2 درصد کالری دریافت شده از چربی ترانس در رژیم غذایی روزانه، خطر بیماری قلبی به میزان 23 درصد افزایش می یابد.

چربی های ترانس هیچ گونه فایده سلامت شناخته شده ای ندارند و هیچ گونه سطح ایمن برای مصرف آنها در نظر گرفته نشده است. امروزه، این چربی های دست ساز به سرعت در حال ناپدید شدن از بخش عرضه مواد غذایی هستند.

چربی هایی در میانه

چربی های اشباع در رژیم غذایی بسیاری از مردم جهان وجود دارند. آنها در دمای اتاق جامد هستند. از جمله منابع عمومی چربی اشباع می توان به گوشت قرمز، شیر کامل، پنیر، روغن نارگیل، و بسیاری از محصولات پخته شده و مواد غذایی دیگر که به صورت تجاری آماده می شوند، اشاره کرد.

حقیقت درباره چربی‌ها: خوب، بد، و در میانه!

واژه اشباع در اینجا به تعداد اتم های هیدروژن که هر اتم کربن را احاطه کرده اند، ارجاع داده می شود. زنجیره اتم های کربن تا حد ممکن اتم های هیدروژن را نگه می دارند و از این رو با هیدروژن اشباع شده است.

یک رژیم غذایی سرشار از چربی های اشباع کلسترول کلی را افزایش می دهد و توازن را به سمت کلسترول بد متمایل می سازد که موجب شکل گیری انسداد در عروق قلبی و مناطق دیگر بدن می شود. به همین دلیل، بیشتر کارشناسان تغذیه محدود کردن مصرف چربی های اشباع به کمتر از 10 درصد کالری روزانه را توصیه می کنند.

چربی خوب

چربی های خوب به طور عمده از سبزیجات، آجیل، دانه ها و ماهی سرچشمه می گیرند. آنها نسبت به چربی های اشباع متفاوت هستند زیرا اتم های هیدروژن کمتری به زنجیره های کربن پیوند خورده اند. چربی های سالم در دمای اتاق مایع هستند و نه جامد. دو دسته گسترده از چربی های خوب وجود دارند که شامل چربی های غیر اشباع تک پیوندی و چربی های غیر اشباع چند پیوندی می شوند.

چربی های غیر اشباع تک پیوندی

هنگامی که نان خود را در روغن زیتون فرو برده و سپس میل می کنید، چربی غیر اشباع تک پیوندی دریافت می کنید. چربی غیر اشباع تک پیوندی دارای یک پیوند دو گانه کربن به کربن است. این ساختار چربی های غیر اشباع تک پیوندی را در دمای اتاق مایع نگه می دارد.

از جمله منابع خوب برای چربی های غیر اشباع تک پیوندی می توان به روغن زیتون، روغن بادام زمینی، روغن کانولا، آووکادو، بیشتر آجیل ها و همچنین روغن های گلرنگ و آفتابگردان اشاره کرد.

مفید بودن چربی غیر اشباع تک پیوندی به واسطه «مطالعه هفت کشور» که در سال های دهه 1960 صورت گرفت، کشف شد. این مطالعه نرخ پایین بیماری قلبی مردم یونان و دیگر مناطق مدیترانه به رغم رژیم غذایی حاوی چربی بالا را نشان داد. اما چربی اصلی در رژیم غذایی مردم این منطقه روغن زیتون بود و نه چربی حیوانی اشباع که مصرف آن در کشورهایی با نرخ های بالای بیماری قلبی رایج است. روغن زیتون حاوی چربی غیر اشباع تک پیوندی است. نتایج این مطالعه افزایش علاقه به استفاده از روغن زیتون و رژیم غذایی مدیترانه ای را به همراه داشت که امروزه به عنوان یک انتخاب سالم شناخته می شود.

موسسه پزشکی آمریکا استفاده از چربی های غیر اشباع تک پیوندی تا حد امکان به همراه چربی های غیر اشباع چند پیوندی را به عنوان جایگزینی برای چربی های ترانس و چربی های اشباع توصیه می کند.

حقیقت درباره چربی‌ها: خوب، بد، و در میانه!

چربی های غیر اشباع چند پیوندی

هنگامی که روغن پخت و پز مایع را درون تابه می ریزید، احتمال این که در حال استفاده از چربی غیر اشباع چند پیوندی باشید زیاد است. روغن ذرت، روغن آفتابگردان، و روغن گلرنگ از جمله نمونه های رایج در این زمینه هستند. چربی های غیر اشباع چند پیوندی چربی های ضروری هستند. این به معنای آن است که برای عملکردهای بدنی عادی به این چربی ها نیاز داریم، اما بدن انسان قادر به ساخت آنها نیست و از این رو باید از مواد غذایی دریافت شوند. چربی های غیر اشباع چند پیوندی برای ساخت غشاهای سلولی و پوشش اعصاب استفاده می شوند. همچنین، آنها برای لخته شدن خون، حرکت عضلات و التهاب مورد نیاز هستند.

یک چربی غیر اشباع چند پیوندی دارا دو یا تعداد بیشتر پیوندهای دو گانه در زنجیره کربن خود است. دو نوع اصلی چربی غیر اشباع چند پیوندی وجود دارند که شامل اسیدهای چرب امگا-3 و اسیدهای چرب امگا-6 می شوند. اعداد به فاصله بین آغاز زنجیره کربن و نخستین پیوند دو گانه ارجاع داده می شوند. هر دو نوع فواید سلامت ارائه می کنند.

مصرف چربی های غیر اشباع چند پیوندی به جای چربی های اشباع یا کربوهیدارت های بسیار پالایش شده می تواند کلسترول بد (LDL) و تری گلیسیرید را کاهش داده و شرایط کلی کلسترول خون را بهبود ببخشد.

از جمله منابع خوب برای اسیدهای چرب امگا-3 می توان به ماهی های چرب مانند سالمون، خال مخالی، و ساردین، دانه کتان، گردو، روغن کانولا، و روغن سویا غیر هیدروژنه اشاره کرد.

اسیدهای چرب امگا-3 می توانند به پیشگیری و حتی درمان بیماری قلبی و سکته مغزی کمک کنند. افزون بر این، آنها به کاهش فشار خون، افزایش کلسترول خوب (HDL)، کاهش تری گلیسیرید و پیشگیری از رخ دادن ریتم قلبی کشنده کمک کنند. شواهد موجود نشان می دهند اسیدهای چرب امگا-3 می توانند به کاهش نیاز برای داروهای کورتیکواستروئید در افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید کمک کنند. همچنین، اسیدهای چرب امگا-3 را با طیف گسترده ای از بهبودهای سلامت دیگر مانند کاهش خطر ابتلا به زوال عقل پیوند داده اند.

مصرف اسیدهای چرب امگا-6 با محافظت در برابر بیماری قلبی ارتباط داده شده اند. از جمله مواد غذایی سرشار از اسید لینولئیک و دیگر اسیدهای چرب امگا-6 می توان به روغن های گیاهی مانند گلرنگ، سویا، آفتابگردان، گردو و روغن ذرت اشاره کرد.


http://www.asriran.com/fa/news/496967

راه سلامت هفتاد و هشت


محققان با مطالعه بر روی بیش از ۱۲ هزار نفر دریافتند زمانیکه افراد همزمان عصبانی بوده و ورزش هم می کنند، ریسک بروز سکته قلبی در آنها سه برابر افزایش می یابد.
طبق تحقیقات جدید، ورزش کردن در حالت خشم و عصبانیت احتمال بروز اولین حمله قلبی را در افراد افزایش می دهد.

محققان با مطالعه بر روی بیش از ۱۲ هزار نفر دریافتند زمانیکه افراد همزمان عصبانی بوده و ورزش هم می کنند، ریسک بروز سکته قلبی در آنها سه برابر افزایش می یابد.

به گفته محققان، هیجانات یا فعالیت شدید و سنگین موجب افزایش فشارخون و ضربان قلب می شود و در نتیجه عروق خونی منقبض و تنگ می شوند. در مقابل، این وضعیت ممکن است موجب ایجاد لختگی خون و توقف جریان خون به سوی قلب شده و حمله قلبی اتفاق بیفتد.

در این مطالعه، محققان از بیماران دچار حمله قلبی پرسیدند که آیا یک ساعت قبل از بروز حمله قلبی عصبانی یا ناراحت بودند. همچنین در مورد فعالیت سنگین ورزشی شان هم در این مدت پرسش کردند.

تیم تحقیق از دانشگاه مک مستر کانادا دریافت به طور میانگین افراد دو برابر بیشتر بعد از انجام فعالیت فیزیکی شدید یا هیجانات احساسی شدید دچار حمله قلبی می شوند.

در مجموع ۱۴ درصد از شرکت کنندگان عنوان کرده بودند که یک ساعت قبل از بروز علائم حمله قلبی ورزش سنگین انجام داده بودند. همین تعداد مشابه نیز اعلام کرده بود که در آن حالت عصبانی یا خشمگین بوده اند.

منبع: مهر
----------------
http://www.asriran.com/fa/news/499407


museum90

معجزه کدو تنبل

کدو تنبل از محتوای فیبر بالایی برخوردار است و می تواند به کنترل اشتها و در نتیجه وزن شما کمک کند. با نگاهی به داده های تغذیه ای کدو تنبل می توان دید که یک فنجان از پوره کدو تنبل حاوی تنها 50 کالری و فاقد هر گونه چربی است. این در شرایطی است که همین میزان کدو تنبل دارای 3 گرم فیبر است. فیبر احساس سیری طولانی‌تر پس از هر وعده غذایی را به همراه دارد.

با فرا رسیدن فصل پاییز و آغاز روند کاهش دمای هوا، لباس های گرم‌تر و مخصوص این فصل به آرامی از کمدها خارج می شوند.

به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از "اکتیو بیت"، مواد غذایی و ادویه های پاییزی نیز بار دیگر در کانون توجه قرار می گیرند که در این میان کدو تنبل یکی از شناخته شده‌ترین نمونه ها است. مصرف کدو تنبل برای سلامت انسان بسیار مفید است و از این رو قصد داریم در ادامه شش دلیل برای قرار دادن این ماده غذایی در رژیم غذایی را ارائه کنیم.

کدو تنبل و سرطان پروستات

کدو تنبل؛ معجزه سلامت پاییزی!

بنابر نتایج مطالعه ای که در سال 2009 توسط موسسه ملی سلامت آمریکا منتشر شد، کدو تنبل می تواند به بهبود سرطان پروستات کمک کند. این مساله منطقی است زیرا دانه های کدو تنبل حاوی فیتواسترول ها، ترکیباتی محافظ که اثربخشی آنها در کاهش پروستات مشاهده شده است، هستند.

این مطالعه که توسط دانشمندانی در هنگ کنگ انجام شده بود آثار روغن دانه کدو تنبل را روی یک گروه 47 نفره از بیماران مبتلا به هایپرپلازی خوش خیم پروستات را طی یک بازه زمانی 12 ماهه دنبال کرد. نتایج کسب شده نشان داد که روغن دانه کدو تنبل به اندازه درمانی مکمل در کاهش حجم پروستات و به حداکثر رساندن جریان ادرار در این بیماران موثر بوده است.

کدو تنبل و سلامت قلب

کدو تنبل؛ معجزه سلامت پاییزی!

تاثیر مصرف مغزهای خوراکی و دانه ها دیر زمانی است که با بهبود سلامت قلب پیوند خورده اند. با این وجود، یک دانه پاییزی بیش از دیگران در این زمینه مشهور است. بنابر مطالعه موسسه ملی سلامت آمریکا، دانه های کدو تنبل گنجی طبیعی از فیتواسترول ها هستند. این مواد شیمیایی گیاهی جذب کلسترول روده را مهار می کنند که به معنای کاهش مجموع پلاسما و سطوح کلسترول بد (LDL) خون است.

کدو تنبل و کنترل اشتها

کدو تنبل؛ معجزه سلامت پاییزی!

کدو تنبل از محتوای فیبر بالایی برخوردار است و می تواند به کنترل اشتها و در نتیجه وزن شما کمک کند. با نگاهی به داده های تغذیه ای کدو تنبل می توان دید که یک فنجان از پوره کدو تنبل حاوی تنها 50 کالری و فاقد هر گونه چربی است. این در شرایطی است که همین میزان کدو تنبل دارای 3 گرم فیبر است. فیبر احساس سیری طولانی‌تر پس از هر وعده غذایی را به همراه دارد. در نتیجه، تمایل کمتری به مصرف میان وعده در شما ایجاد می شود.

دانه های کدو تنبل و انگل ها

کدو تنبل؛ معجزه سلامت پاییزی!

به گفته دبی ادسون، دکتر داروساز، این که دانه های کدو تنبل همچنان در برخی مناطق جهان برای درمان انگل های روده مانند کرم های نواری مورد استفاده قرار می گیرد، دلیلی دارد. دانه های تازه کدو تنبل دیر زمانی است که به عنوان درمانی سنتی برای کمک به خروج انگل های روده ای در کشورهای مختلف جهان مورد استفاده قرار می گیرد.

کدو تنبل و سلامت پوست

کدو تنبل؛ معجزه سلامت پاییزی!

پژوهشگران کلینیک مایو مصرف کدو تنبل را با در اختیار داشتن پوستی شاداب‌تر و درخشان‌تر پیوند داده اند. کدو تنبل منبع خوبی برای روی، ویتامین C، و ویتامین A است که همگی آنها به بازسازی پوست، کاهش منافذ، تنظیم تولید چربی، و محافظت در برابر آسیب رادیکال های آزاد کمک می کنند.

شما می توانید یک ماسک صورت خانگی تهیه شده از کدو تنبل، عسل، و شیر را روی پوست تمیز خود بمالید و پس از 15 دقیقه آن را با آب گرم به خوبی شست و شو دهید.

کدو تنبل و افزایش میل جنسی در مردان

کدو تنبل؛ معجزه سلامت پاییزی!

کدو تنبل از جمله مواد غذایی شناخته شده برای تولید اسپرم های سالم و تولید تستوسترون است. ذخیره بالای روی در کدو تنبل نقشی کلیدی در افزایش میل جنسی مردانه، باروری و توان فرد ایفا می کند.


http://www.asriran.com/fa/news/498298


museum90

دانلود سخنرانی دکتر فرهنگ در مورد گواهی و شهادت آب

           شهادت آب
----------------------------------
http://s2.picofile.com/file/7363443438/02.jpg
------------------------------------
http://s1.picofile.com/file/7363443759/06.jpg
------------------------------------
http://s2.picofile.com/file/7363443973/09.jpg
----------------------------------------
http://s1.picofile.com/file/7363444080/18.jpg
-------------------------------------------
http://s1.picofile.com/file/7363444294/19.jpg
------------------------------------------
http://s1.picofile.com/file/7363444301/20.jpg
-----------------------------------
http://s2.picofile.com/file/7363444408/21.jpg
----------------------------------------
http://s2.picofile.com/file/7363444515/26.jpg

-----------------------------

دانلود سخنرانی دکتر فرهنگ

در مورد گواهی و شهادت آب

--------31mb-------

http://s8.picofile.com/file/8269827426/shahaadat_aab_3gp.3gp.html

----------------------------------

راه سلامت هشتاد و هشت


پلک زدن به صورت مرتب و گاهی در فواصل چند ثانیه ای باعث جلوگیری از خشک شدن چشم ها و عواقب خطرناک بعد از خشک شدن چشم می شوند. پس با پلک زدن های مرتب، چشمان خود را مدام مرطوب نگه دارید.
چشم و گوشی های هوشمند؟ سوالات زیادی در پی خواهند داشت مخصوصا با همه گیر شدن گوشی های هوشمند. چشم به عنوان یکی از آسیب پذیر ترین اعضای بدن در مقابل صفحه نمایش های گوشی های هوشمند و گجت ها، مدام در معرض آسیب است اما همیشه راه چاره و البته راه درستی برای استفاده صحیح از گوشی های هوشمند وجود دارد. امروز در اینجا با یکدیگر راهکار های محافظت از چشم در مقابل گوشی و گجت ها و همچنین روش های صحیح استفاده از گوشی هوشمند در شرایط مختلف با شما هستیم که همگی می تواند به هر چه بهتر شدن شرایط و جلوگیری از آسیب رساندن به چشمان به کمک شما بیایند.

آسیب های چشمی و گوشی های هوشمند داستان بلندی دارند. اجازه دهید با شما  بی پرده و صریح صحبت کنیم. بر اساس گفته و نوشته متخصصان و کارشناسان گوشی های هوشمند یک خطر جدی برای چشمان شما به حساب می آیند و این موضوع زمانی جدی تر می شود و می تواند با عث آسیب به بینایی شما شود که به صورت ناصحیح هم از آن استفاده کنید.

اگر شما هم یکی از آن افرادی هستید که روزانه بیش از ۱۵۰ بار به گوشی هوشمند خود خیره می شوید، باید بدانید که چشمان و بینایی شما از جمله اولین و مهمترین تاوان این اعتیاد به گوشی ها هستند. خیره شدن به گوشی، تبلت، نوت بوک و … برای مدت زمانی طولانی باعث خستگی، خشک شدن، خارش و حتی تاری دید می شوند که گاها به سر درد می انجامد.  خوشبختانه با انجام یک سری نکات و در نظر گرفتن آن ها تا حدود بسیار بالایی می توانید این آسیب های بینایی رایج  شده را کاهش دهید. در ادامه ۷ نکته که به کمک چشمان شما در مقابل گوشی های هوشمند می آیند می رسیم که با یکدیگر این نکات را که کارشناسان به کاربران گجت ها و گوشی های هوشمند پیشنهاد کرده اند را مرور و بررسی کنیم.

۱) پلک بزنید، پلک بزنید، پلک بزنید

پلک زدن به صورت مرتب و گاهی در فواصل چند ثانیه ای باعث جلوگیری از خشک شدن چشم ها و عواقب خطرناک بعد از خشک شدن چشم می شوند. پس با پلک زدن های مرتب، چشمان خود را مدام مرطوب نگه دارید. اما جلوگیری از خشک شدن چشم ها تنها ویژگی پلک زدن نیست، این حرکت باعث فوکوس های مرتب چشم و کمک به بینایی برای تمرکز بر روی یک مطلب می شود. نگاه های طولانی بدونه پلک زدن، به راحتی باعث خشک شدن چشم ها می شود که حال بنا بر توصیه کارشناسان حداقل هر ۱۵ دقیقه شما باید ۱۰ بار پلک بزنید تا از این موارد مصون باشید.

۲) نور های خیره کننده را کاهش دهید

اخیرا و با پیشرفت تکنولوژی صفحه نمایش ها و همچنین محافظ های صفحه نمایش همچون Corning Gorilla Glass یا دیگر تجهیزاتی که برای کاهشآسیب ها، استفاده می شوند که همگی آن ها سعی در کاهش این نورهای خیره کننده دارند. ولی بسیاری هنوز از این امکانات استفاده نمی کنند و حتی باوجود استفاده از این تجهیزات این نور های خیره کننده کاملا از بین نمی روند پس چشمان شما مدام هنگام تماشای صفحه نمایش با انعکاس و خود این نور ها در تماس است. پیشنهاد ما ابتدا استفاده از تجهیزات کاهش دهنده نور های خیره کننده و منعکس شده یا محافظ های صفحه نمایش  anti-reflective یا  Anti-glare است که هزینه های بسیار پایینی هم به همراه دارند  و سپس کاهش مدت زمان تماشای مداوم اسکرین ها است.

۳)  به چشمان خود استراحت دهید.

به نظر غیر ممکن می رسد ولی چشمان شما از شما تشکر خواهند کرد. قانونی برای مدت زمان های خیره شدن به صفحه نمایش وجود دارد که با نام قانون ۲۰-۲۰-۲۰ شناخنه می شود. بر اساس این قانون بعد از هر ۲۰ دقیقه کار با چشمان خود تنها ۲۰ ثانیه به آن ها استراحت دهید و از فاصله حد اقل ۲۰ فوت و تا ۶ متر و این روال را تکرار کنید.  بدین ترتیب در فواصل مشخص عضله های چشم شما استراحت لازم و کافی را برای ادامه کار خواهند داشت و فشار از روی آن ها بر داشته خواهد شد.

۴) روشنایی صفحه نمایش را تنظیم کنید

روشنایی بیش از حد یا بسیار کم در صفحه نمایش شما می تواند باعث اختلال در فوکوس کردن چشمان شما شود. برای تنظیم کردن این مورد کار بسیار راحتی پیش رو دارید و تنها کافیست به تنظیمات گوشی یا لپتاپ یا تبلت خود رفته و سپس میزان روشنایی را متناسب با نور محیط تنظیم کنید. اگر از گوشی های هوشمند استفاده می کنید گزینه خودکار برای تطبیق نور محیط و روشنایی گوشی وجود دارد که باید آن را فعال کنید.
 
۵) تنظیم کردن سایز فونت گوشی یا گجت

تنظیم کردن سایز و کانترست به راحتی فشار را از روی چشمان شما بر می دارد. ایبن کار باعث راحت تر شدن خواندن و مطالعه و چک کردن گزینه های مختلف می شود که باز هم میبایست به تنظیمات گوشی خود مراجعه کنید

۶) صفحه نمایش را تنظیم کنید

شاید تا به حال از این موضوع اطلاع نداشته اید اما شما  حال باید بدانید که تمیز کردن و تمیز نگه داشتن صفحه نمایش در نهایت به دید هرچه بهتر چشمان شما می انجامند و کارشناسان دریافته اند که صفحه نمایش های کثیف و تمییز نشده به راحتی به کار هرچه بیشتر چشمان شما می انجامند.

۷) گوشی خود را با فاصله نگه دارید

نگران نباشید. قرار نیست گوشی را از شما جدا کنیم. بسیار از کاربران گوشی های هوشمند تمایل دارند تا گوشی خود را در فاصله های نزدیک به چشمان خود نگه دارند تا با جزئیات بیشتری موضوعی را بخوانند و یا ببینند که اصلا عادت خوبی نیست. بهترین فاصله ها همانطور که گفته شد حدود ۱۶ تا ۱۸ اینچ که چیزی حدود ۴۰ سانتی متری است. شاید در ابتدا نشدنی و خنده دار به نظر بیاید ولی با چند بار تلاش به راحتی به آن عادت خواهید کرد.

منبع: هاو کن یو
http://www.asriran.com/fa/news/491057


museum90

فلفل سیاه؛ دانه های سیاه سلامتی

فلفل سیاه موجب افزایش ترشح اسید هیدروکلریک در معده می شود و از این رو فرآیند گوارش را تسهیل می کند. گوارش درست و مناسب برای جلوگیری از اسهال، یبوست و گاز معده ضروری است.

فلفل سیاه یکی از ادویه های پر مصرف در نقاط مختلف جهان است. فلفل سیاه میوه گیاه فلفل سیاه از خانواده Piperaceae محسوب می شود و هم به عنوان ادویه و هم به عنوان دارو مورد استفاده قرار می گیرد.

فواید سلامت فلفل سیاه

به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از "ارگانیک فکتس"، ماده شیمیایی پیپرین که در فلفل سیاه وجود دارد، عامل تندی این ماده غذایی است. فلفل سیاه بومی کرالا، ایالتی در جنوب هند است. از زمان های قدیم، فلفل سیاه یکی از پر معامله‌ترین ادویه های جهان بوده است. فلفل سیاه یک گیاه فصلی نیست و از این رو در تمام طول سال دسترسی به آن وجود دارد. هنگامی که فلفل سیاه خشک می شود از آن به عنوان دانه فلفل یاد می شود و سپس تبدیل به پودر می شود تا در پخت و پز مورد استفاده قرار گرفته و عطر و مزه بهتری به آن ببخشد.

به واسطه ویژگی های ضد باکتریایی، فلفل به عنوان ماده ای برای حفظ و نگهداری مواد غذایی نیز استفاده می شود. فلفل سیاه سرشار از منگنز، آهن، پتاسیم، ویتامین C، ویتامین K، و فیبر غذایی است. همچنین، فلفل سیاه عامل ضد التهابی بسیار خوبی است. در ادامه با فواید سلامت این ماده غذایی بیشتر آشنا می شویم.

مفید برای معده

فلفل سیاه موجب افزایش ترشح اسید هیدروکلریک در معده می شود و از این رو فرآیند گوارش را تسهیل می کند. گوارش درست و مناسب برای جلوگیری از اسهال، یبوست و گاز معده ضروری است. فلفل سیاه به پیشگیری از تشکیل گازهای روده نیز کمک می کند و هنگامی که در رژیم غذایی فردی قرار می گیرد با افزایش تعریق و دفع ادرار به خروج سموم از بدن کمک می کند. عرق کردن به خروج سموم و پاکسازی منافذ پوست از هر گونه جسم خارجی کمک می کند و همچنین می تواند آب اضافی یا انباشتگی که به نام ورم شناخته می شود را از بین ببرد. از نظر دفع ادرار، با مصرف فلفل سیاه شما می توانید اسید اوریک، اوره، آب اضافی و چربی را از بدن خود خارج کنید زیرا 4 درصد ادرار از چربی تشکیل شده است.

فلفل سیاه با بهبود گوارش غذا به کاهش وزن در فرد کمک می کند و عملکرد کلی بدن را ارتقا داده و از برخی بیماری های دستگاه گوارش و سرطان روده بزرگ پیشگیری می کند. توانایی این ماده غذایی در خروج گاز از بدن به دلیل ضد نفخ بودن آن است که به خروج گاز به شیوه ای سالم و با حرکت رو به پایین به جای فشار آن به سمت بالا و فشار بر قفسه سینه و اندام های حیاتی دیگر کمک می کند. همچنین فلفل سیاه از تشکیل گاز بیشتر در بدن جلوگیری می کند.

کاهش وزن

لایه بیرونی دانه فلفل سیاه به تجزیه سلول های چربی کمک می کند. از این رو، مصرف غذاهای حاوی فلفل روشی خوب برای کمک به کاهش وزن به طور طبیعی است. هنگامی که سلول های چربی به اجزا تشکیل دهنده خود شکسته می شوند به راحتی توسط بدن فرآوری شده و در فرآیندها و واکنش های آنزیمی سالم‌تر به جای ذخیره در بدن و افزودن بر وزن به کار گرفته می شوند.

فواید سلامت فلفل سیاه

سلامت پوست

فلفل سیاه به درمان ویتیلیگو یا پیسی، یک بیماری پوستی که موجب می شود برخی نواحی پوست رنگ عادی خود را از دست داده و سفید رنگ شوند، کمک می کند. محتوای پیپرین فلفل سیاه می تواند پوست را برای تولید رنگدانه تحریک کند. درمان موضعی پیپرین در ترکیب با درمان نور فرابنفش بهتر از درمان های شدیدتر و مبتنی بر مواد شیمیایی برای ویتیلیگو است. این روش همچنین احتمال ابتلا به سرطان پوست به واسطه تابش بیش از اندازه نور فرابنفش را کاهش می دهد.

تسکین تنفسی

در روش های آیورودا، فلفل سیاه به داروهای نیروبخش مخصوص سرماخوردگی و سرفه افزوده شده است. فلفل سیاه سینوزیت و احتقان بینی را نیز تسکین می دهد. فلفل سیاه دارای ویژگی خلط آور است که به تجزیه خلط و مخاط تشکیل شده در دستگاه تنفسی کمک می کند. ویژگی محرک طبیعی آن به خروج این مواد از طریق سرفه و عطسه کمک می کند که با خروج آنها از بدن به تسریع روند بهبودی از هر گونه عفونت یا بیماری که گرفتار آن شده اید، کمک می کند.

ویژگی ضد باکتری

ویژگی ضد باکتری فلفل سیاه به مبارزه علیه عفونت ها و گزش حشرات کمک می کند. استفاده از فلفل سیاه در رژیم غذایی به پاکسازی شریان ها به روشی مشابه با فیبر و از بین بردن کلسترول اضافی از دیواره رگ ها کمک می کند و از این رو به کاهش گرفتگی رگ ها، از عوامل اصلی بروز حملات قلبی و سکته مغزی، کمک می کند.

پتانسیل آنتی اکسیدانی

یک آنتی اکسیدان مانند فلفل سیاه می تواند به پیشگییری و ترمیم آسیب های وارد شده از رادیکال های آزاد کمک کند و از این رو به پیشگیری از بروز سرطان، بیماری های قلبی و عروقی و مشکلات کبدی منجر شود. رادیکال های آزاد مواد زائد حاصل از سوخت و ساز سلولی هستند که به سلول های سالم حمله کرده و موجب جهش DNA آنها و تبدیل شدن‌شان به سلول های سرطانی می شود. آنتی اکسیدان هایی مانند فلفل سیاه این ترکیبات مضر را خنثی کرده و از بدن در برابر بسیاری از شرایط، حتی نشانه های پیری زودرس مانند شکل گیری چین و چروک، لکه های مرتبط با سن، انحطاط ماکولا، و از دست دادن حافظه محافظت می کند.

ارتقا فراهمی زیستی

فلفل سیاه به انتقال مزایای گیاهان دارویی دیگر به بخش های مختلف بدن کمک می کند و بهره‌وری مواد غذایی سالم دیگر که مصرف می کنیم را به حداکثر می رساند. بر همین اساس است که افزودن فلفل سیاه به غذاها نه تنها طعم بهتری به آنها می بخشد، بلکه به مواد مغذی دیگر کمک می کند تا هر چه بیشتر در دسترس بدن ما قرار بگیرند.

فواید سلامت فلفل سیاه

اختلال شناختی و سلامت عصبی

در مطالعات مختلف مشخص شده است پیپرین، یکی از اجزای کلیدی فلفل سیاه، به کاهش اختلال حافظه و نقش شناختی کمک می کند. مسیرهای شیمیایی در مغز به نظر می رسد با این ترکیب طبیعی تحریک می شوند و از این رو پژوهش های اولیه به منافع مصرف فلفل توسط بیماران مبتلا به آلزایمر و افرادی که از زوال عقل و دیگر نقص های شناختی مرتبط با افزایش سن یا انتشار رادیکال های آزاد رنج می برند، اشاره داشته اند.

زخم معده پپتیک

چندین مطالعه نشان داده اند فلفل سیاه ممکن است آثار مفیدی روی آسیب مخاط معده و زخم های پپتیک به واسطه ویژگی های آنتی اکسیدانی و ضد التهابی خود داشته باشد. پژوهش های بیشتر در این زمینه همچنان ادامه دارند.

آسم و سیاه سرفه

فلفل سیاه از آنجایی که به عنوان ماده ای خلط آور شناخته می شود و همچنین دارای ویژگی های ضد التهابی است می تواند در درمان بیماری های دستگاه تنفسی کاربرد داشته باشد.

در پایان

تهیه پودر فلفل سیاه در خانه بهتر از خرید پودر آماده آن است. با این وجود، حتی پودرهای خانگی نیز تازگی خود را تنها برای سه ماه حفظ می کنند و این در شرایطی است که دانه های فلفل می توانند شادابی خود را به طور نامحدود حفظ کنند. از این رو، افزودن مقداری فلفل سیاه به وعده های غذایی روزانه هم به بهتر شدن مزه و هم گوارش بهتر کمک می کند. همچنین، فلفل سیاه سلامت کلی و بهزیستی انسان را بهبود می بخشد.

البته فلفل سیاه می تواند موجب عطسه شود. بیمارانی که عمل جراحی شکمی داشته اند نباید بیش از اندازه فلفل سیاه به رژیم غذایی خود اضافه کنند زیرا اثر تحریک کننده بر روده ها دارد. فلفل سیاه نباید با غلظت زیاد استفاده شود و اگر نشانه های حساسیت به آن را در بدن خود مشاهده کردید مصرف این ماده غذایی را متوقف کرده و با یک پزشک مشورت کنید.

مترجم: محمد مهدی حیدرپور


http://www.asriran.com/fa/news/490496
---------------


museum90

بعد از غذا به هیچ وجه چای نخورید

افرادی که بعد از ناهار و شام چای می نوشند توصیه می شود به هیچ عنوان از نوشیدنی های گازدار و کافئین دار (چای ، نوشابه ، قهوه و...) بعد از وعده غذایی خود استفاده نکنند چرا که جذب آهن در دستگاه گوارش به آهستگی صورت می گیرد ، معمولا آهنی که ما استفاده می کنیم به دلیل نوع مولکول آهن و وضعیت دستگاه گوارشی حدود یک درصد آن جذب می شود بناباین مواد کافئین دار در جذب آهن ایجاد اختلال می کند همچنین استفاده همزمان کلسیم و آهن ، جذب آهن را کند می کند .
کم خونی (Anemia) اختلال بسیار شایعی است که در آن گلبول های قرمز برای رساندن اکسیژن به بافت های بدن وجود ندارد که این عارضه بیشتر در خانم ها دیده می شود . کمبود آهن در زنان به دلیل هدر رفتن خون در زمان عادت‎ ماهیانه و بارداری است

دکتر حسین فودازی بیان کرد: هنگامی که هموگلوبین خون کم می شود مشکلاتی در بافت های بدن ایجاد می شود این مشکل برای این است که تمام سلول های بدن انسان نیاز به اکسیژن کافی برای متابولیسم دارد و زمانی که اکسیژن کافی به بدن نمی رسد اختلالات متعددی در بدن وجود می آورد پس می توان گفت مهم ترین وظیفه هموگلوبین که رنگ دانه گلبول قرمز هستند رساندن اکسیژن توسط شریان ها و مویرگ ها به اعضای بدن و قسمت های مختلف بدن است .

کاهش ذخیره آهن بدن را می توان به عنوان اصلی ترین علت کم خونی دانست . شایع ترین انواع کم خونی تغذیه ای در کشور ما به دلیل کمبود آهن، پروتئین و کمبود اسید فولیک در دوران بارداری رخ می دهد که طبیعی است چون سوءتغذیه عامل بروز آن است و با اصلاح شیوه تغذیه می توان آن را درمان کرد البته در مواردی می توان از مکمل ها و در موارد نادرتری از تزریق خون به بیمار برای درمان استفاده کرد.

فودازی علائم کم خونی را این گونه بیان کرد : خستگی ، احساس فرسودگی ، بی حالی ، ریزش موی شدید، بی قراری و ناراحتی ، تنگی نفس ، خستگی زودرس، عدم تمرکز ، حساسیت به سرما، تپش قلب ، درد قفسه سینه ، سر درد، خشکی دهان و زبان ، پوسته پوسته شدن پوست اطراف ناخن از علائم شایع این عارضه است.

وی افزود : شما زمانی دچار کم خونی می‌شوید، که خون شما گلبول قرمز کافی نداشته باشد به عبارتی دیگر بدن شما گلبول قرمز کافی تولید نمی‌کند و یا گلبول تولید شده بدرستی عمل نمی‌کند و یکی از دلایل شایع دیگر خونریزی است . خونریزی باعث از دست دادن گلبول های قرمز خون و هموگلوبین شده و باعث کم شدن تعداد گلبول قرمز خون شما می‌شود. این خونریزی ها ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد مانند زخم معده، ، التهاب معده، سرطان، ، قاعدگی، جراحی و ... باشد.

به گفته او کم خونی انواع مختلفی دارد : کم خونی ناشی از فقر آهن، کم خونی ناشی از کمبود ویتامین، کم خونی ناشی از بیماری های مزمن، کم خونی ناشی از عوامل ارثی.این 4 مورد شایع ترین دلایل کم خونی در افراد است .

این متخصص در رابطه با درمان این عارضه اظهار کرد : که برای درمان هر کدام ابتدا باید نوع کم خونی مشخص شود . درمان کم خونی مربوط به فقرآهن، دراین نوع متخصص شما ازمکمل های حاوی آهن برای تنظیم سطح گلبول قرمز خون استفاده می‌کند.

کم خونی ناشی از کمبود ویتامین، با تجویز ویتامین های مورد نیاز مشکل فرد حل می شود و اما اگر درمان کم خونی مربوط به رژیم غذایی ناسالم باشد ابتدا باید رژیم غذایی مناسبی که سرشار آهن است را مصرف کنند و غذاهای حاوی آهن مانند ، جگر، قلوه ، گوشت قرمز، ماهی، زرده تخم‌مرغ ، سبزی‌های دارای برگ سبز تیره مانند جعفری ، اسفناج و حبوبات ؛ مثل عدس و لوبیا، هم چنین میوه های خشک به خصوص برگه زرد آلو و دانه‌های روغنی.

نکته قابل ذکر این است که به افرادی که بعد از ناهار و شام چای می نوشند توصیه می شود به هیچ عنوان از نوشیدنی های گازدار و کافئین دار (چای ، نوشابه ، قهوه و...) بعد از وعده غذایی خود استفاده نکنند چرا که جذب آهن در دستگاه گوارش به آهستگی صورت می گیرد ، معمولا آهنی که ما استفاده می کنیم به دلیل نوع مولکول آهن و وضعیت دستگاه گوارشی حدود یک درصد آن جذب می شود بناباین مواد کافئین دار در جذب آهن ایجاد اختلال می کند همچنین استفاده همزمان کلسیم و آهن ، جذب آهن را کند می کند .

منبع: جام جم آنلاین
http://www.asriran.com/fa/news/490931