بهترین مطالب و تصاویر جهان

موزه علوم طبیعی+راه سلامت

بهترین مطالب و تصاویر جهان

موزه علوم طبیعی+راه سلامت

راه سلامت هفده

عادات روزانه شما باید همسو با رژیم غذایی ضد سرطان باشند. برخی عادات انسان احتمال ابتلا به سرطان یا دیگر بیماری ها مانند فشار خون بالا، دیابت، و مشکلات کلیوی را افزایش می دهند که از آن جمله می توان به سیگار کشیدن، مصرف الکل و ورزش نکردن اشاره کرد.

تعداد افرادی که در جهان از سرطان رنج می برند یا جان خود را به واسطه این بیماری از دست می دهند، روندی صعودی را دنبال می کند. دلایل مختلفی در این زمینه تاثیرگذار هستند که از آن جمله می توان به سبک زندگی، آلودگی هایی که محیط اطراف ما را فرا گرفته اند، استرس و رژیم غذایی اشاره کرد.

بهترین رژیم غذایی ضد سرطان

به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از "استپ تو هلث"، رژیم غذایی یکی از عوامل تاثیرگذار در پیشگیری یا ابتلا به سرطان محسوب می شود. برخی مواد غذایی از ویژگی های ضد سرطانی برخوردار هستند و با استفاده از آنها می توانید یک رژیم غذایی ضد سرطان را شکل دهید.

رژیم غذایی ضد سرطان: سالم غذا بخورید

توصیه های مختلفی برای هرچه سالم‌تر ساختن رژیم غذایی وجود دارند. این توصیه ها به پیشگیری از سرطان نیز کمک می کنند. این توصیه ها بر پایه مواد غذایی تازه، فصلی و محلی شکل گرفته اند که تا حد امکان باید ارگانیک باشند.

- میوه ها و سبزیجات خام، مغزهای خوراکی، و غلات کامل در اولویت قرار دارند.

- همچنین، شما می توانید حبوبات، گیاهان دارویی معطر، ادویه ها و روغن زیتون را اضافه کنید.

- سومین چیزی که می توانید به رژیم غذایی اضافه کنید تخم مرغ و ماهی است.

برای پیشگیری و مبارزه با سرطان توصیه شده است که محصولات تولیدی و پالایش شده (قند و آرد) را از رژیم غذایی خود کنار بگذارید. میزان مصرف نوشابه های گازدار، سوسیس، و غذاهای سرخ شده را به عنوان گام بعدی کاهش دهید. در نهایت، شما باید مصرف گوشت و لبنیات را کاهش دهید.

دنبال کردن رژیم غذایی مدیترانه ای می تواند کمک بزرگی به پیشگیری از سرطان باشد زیرا مواد تشکیل دهنده آن بسیار سالم هستند. همچنین، در بسیاری از غذاهایی که شامل این رژیم غذایی می شوند از روغن زیتون استفاده می شود.

از سوی دیگر، عادات روزانه شما باید همسو با رژیم غذایی ضد سرطان باشند. برخی عادات انسان احتمال ابتلا به سرطان یا دیگر بیماری ها مانند فشار خون بالا، دیابت، و مشکلات کلیوی را افزایش می دهند که از آن جمله می توان به سیگار کشیدن، مصرف الکل و ورزش نکردن اشاره کرد. بی تحرکی یکی از مشکلات بزرگ حال حاضر در جهان، به ویژه در کشورهای توسعه یافته است. این ها مواردی هستند که بیشتر در بیماران مبتلا به سرطان دیده می شود.

در نهایت، به خاطر داشته باشید که شما به طور معمول در تماس با مواد سرطان‌زا قرار دارید که از آن جمله می توان به آلودگی های زیست محیطی، برخی پلاستیک ها یا تفلون، و بنزوپیرین در تنباکو اشاره کرد.

بهترین رژیم غذایی ضد سرطان

رژیم غذایی ضد سرطان: مواد غذایی که نباید فراموش شوند

باید به این نکته اشاره داشت که هیچ چیزی به طور 100 درصد نمی تواند احتمال ابتلا به سرطان را کاهش دهد، زیرا عوامل مختلفی، از جمله ژن های شما، در ابتلا به این بیماری نقش دارند.

با این وجود، شما می توانید احتمال ابتلا به سرطان را با ورزش روزانه به مدت حداقل 30 دقیقه کاهش دهید. همچنین، باید از شر استرس و سبک زندگی بی تحرک خلاص شوید.

در نهایت، شما باید به طور مرتب مواد غذایی زیر را مصرف کنید:

بروکلی

بهترین رژیم غذایی ضد سرطان

همانند دیگر اعضای خانواده سبزیجات چلیپایی (از جمله کلم و کلم بروکسل)، بروکلی از ویژگی های ضد سرطانی بهره می برد. مصرف این سبزی برای کاهش احتمال ابتلا به سرطان های پستان، روده بزرگ، ریه، مثانه، و پروستات توصیه می شود.

سیر

بوی قوی و خاص سیر از دو ترکیب ضد سرطان در این گیاه که البته ویژگی ضد عفونی کننده نیز دارند، ناشی می شود. برای کسب بهترین نتیجه مصرف سیر خام طی وعده غذایی صبحانه توصیه می شود. در این خانواده از ابرمواد غذایی ها گزینه های دیگری مانند پیاز، تره فرنگی و پیازچه نیز حضور دارند. آنها به پیشگیری از ابتلا به سرطان های گلو، دهان، معده، و روده بزرگ کمک می کنند.

چای سبز

بهترین رژیم غذایی ضد سرطان

چای سبز حاوی آنتی اکسیدان قدرتمندی به نام EGCG است. این آنتی اکسیدان آسیب در سطح ژنتیکی و همچنین شکل گیری تومورها را متوقف می کند. بهتر است چای سبز را جایگزین قهوه یا چای سیاه کنید. نوشیدن چای سبز احتمال ابتلا به سرطان های روده بزرگ، مثانه، و معده را کاهش می دهد.

ماهی چرب

مردان 30 ساله یا پیرتر باید مصرف ماهی های چرب مانند سالمون، خال مخالی، تن و ساردین را افزایش دهند. این قبیل ماهی ها از ویژگی های ضد التهابی سود می برند که خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می دهند.

ماست طبیعی

این نوع از لبنیات (به نام ماست یونانی نیز شناخته می شود) دارای پروبیوتیک است. پروبیوتیک ها سلامت گوارشی را بهبود می بخشند و همچنین سیستم ایمنی بدن انسان را تقویت می کنند. مصرف ماست طبیعی افزون بر تامین برخی مواد مغذی مورد نیاز بدن به مبارزه با برخی انواع سرطان، مانند سرطان روده بزرگ، نیز کمک می کند.

غلات کامل

بهترین رژیم غذایی ضد سرطان

برخلاف غلات پالایش شده، غلات کامل انتخابی عالی برای پیشگیری از سرطان های روده و پستان محسوب می شوند. به ویژه مصرف جو، سبوس و گرانولا توصیه شده است.

هویج و پرتقال

هر دو سرشار از ویتامین C و همچنین بتاکاروتن ها هستند که مورد دوم موجب رنگ نارنجی آنها می شود. این آنتی اکسیدان ها رادیکال های آزاد را خنثی می کنند که می توانند با آسیب سلولی به شکل گیری سرطان منجر شوند.

بهتر است هویج و پرتقال را خام مصرف کنید تا از بیشترین میزان فواید آنها بهره‌مند شوید.

گوجه فرنگی

مصرف گوجه فرنگی نیز به پاکسازی رادیکال های آزاد کمک می کند. مردانی که گوجه فرنگی مصرف می کنند در معرض خطر کمتری برای ابتلا به سرطان پروستات قرار دارند.

بهتر است گوجه فرنگی به صورت پخته مصرف شود زیرا در حالت خام مواد مغذی آن، از جمله لیکوپن، کاملا فعال نیستند.

دانه کتان

بهترین رژیم غذایی ضد سرطان

این دانه های کوچک دارای استروژن های گیاهی به نام لیگنان هستند. آنها خطر ابتلا به سرطان پستان را کاهش می دهند و سوخت و ساز هورمون های طبیعی را تغییر می دهند. افزون بر این، دانه های کتان حاوی اسیدهای چرب امگا-3 و فیبر هستند که پیشرفت سرطان روده بزرگ را کند می کنند.

توفو

آنچه درباره توفو اهمیت دارد این است که از دانه های سویای ارگانیک تهیه شده باشد. ایزوفلاون های موجود در توفو آثار استروژن را خنثی می کنند. آنها همچنین احتمال ابتلا به سرطان های مرتبط با این هورمون از جمله پستان، تخمدان و پروستات را کاهش می دهند. شما می توانید مصرف دیگر محصولات سویا را نیز مد نظر قرار دهید، اما نباید بیش از حد پردازش شده باشند.

--------------------------------

http://www.asriran.com/fa/news/543176

=======================




museum90

فرمول پیشگیری از فقر آهن!

هنگامی که موضوع محتوای آهن مطرح می شود، بروکلی از جمله ابرسبزیجات در نظر گرفته می شود. افزون بر آهن، بروکلی منبع خوبی برای ویتامین C است که به بدن در جذب آهن کمک می کند.

فقر آهن شایع‌ترین دلیل کمبود تغذیه ای در جهان است. فقر آهن می تواند موجب آنمی (کم خونی) و تاخیر شناختی (یادگیری) در کودکان شود. شدت آنمی می تواند از خفیف تا شدید متغیر باشد و در برخی موارد حتی به تزریق خون نیاز باشد. برای بیشتر مردم، عامل کلیدی در پیشگیری از فقر آهن حصول اطمینان از دریافت میزان کافی این ماده مغذی از رژیم غذایی است.

به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل "وری ول"، آهن در دو شکل وجود دارد: آهن هم (Heme Iron) که از منابع گوشتی سرچشمه می گیرد و آهن غیر هم. آهن هم بهتر از آهن غیر هم جذب می شود و بر همین اساس مقدار توصیه شده روزانه آهن مصرفی برای گیاهخواران دو برابر بیشتر است. با این وجود، گیاهخوارانی که از یک رژیم غذایی متنوع برخوردار هستند، چندان در معرض خطر ابتلا به کم خونی فقر آهن قرار ندارند. پس از بلوغ، مقدار توصیه شده روزانه آهن مصرفی برای زنان به واسطه چرخه های قاعدگی بیشتر است.

در ادامه با برخی از مواد غذایی سرشار از آهن آشنا می شویم. جگر در این فهرست قرار ندارد، زیرا اگرچه منبع عالی برای آهن محسوب می شود، اما از محتوای کلسترول بالایی نیز برخوردار است.

گوشت

پیشگیری از فقر آهن با این مواد غذایی

در اینجا بیشتر تمرکز روی گوشت گاو است. گوشت مرغ، بوقلمون، و بره نیز منابع خوبی برای آهن هستند. گوشت حاوی آهن هم است که جذب آن برای بدن آسان‌تر است و از این رو، آهن بیشتری را از این مواد غذایی دریافت می کنید. منابع بدون چربی گوشت گاو توصیه می شوند.

نرم تن صدف‌دار

پیشگیری از فقر آهن با این مواد غذایی

میزان آهن هم موجود در میگو، صدف چروک، و صدف دو کفه ای تقریبا مشابه با گوشت است و این به معنای جذب آسان‌تر توسط بدن است.

توفو

پیشگیری از فقر آهن با این مواد غذایی

توفو منبع خوبی برای پروتئین است و از محتوای آهن خوبی نیز بهره می برد. از مصرف توفو با کلسیم افزوده شده پرهیز کنید زیرا کلسیم جذب آهن را کاهش می دهد.

لوبیا

پیشگیری از فقر آهن با این مواد غذایی

افزون بر این که لوبیا منبع خوبی برای پروتئین محسوب می شود، این ماده غذایی در انواع مختلف خود منبع خوبی برای آهن نیز است.

بروکلی

پیشگیری از فقر آهن با این مواد غذایی

هنگامی که موضوع محتوای آهن مطرح می شود، بروکلی از جمله ابرسبزیجات در نظر گرفته می شود. افزون بر آهن، بروکلی منبع خوبی برای ویتامین C است که به بدن در جذب آهن کمک می کند.

سبزیجات

پیشگیری از فقر آهن با این مواد غذایی

سبزیجات از جمله سبزیجات سبز برگ، لوبیا سبز، و گوجه فرنگی منابع خوبی برای آهن هستند. آب گوجه فرنگی نیز یکی از معدود نوشیدنی های حاوی آهن محسوب می شود.

میوه های خشک شده

پیشگیری از فقر آهن با این مواد غذایی

برگه های زردآلو، هلو، آلو و کشمش منابع خوبی برای آهن هستند. آنها میان وعده هایی مغذی و خوشمزه نیز محسوب می شوند. همانند آب گوجه فرنگی، آب آلو نیز یک نوشیدنی حاوی آهن است.

مغزهای خوراکی

پیشگیری از فقر آهن با این مواد غذایی

بیشتر مغزهای خوراکی از جمله بادام هندی، فندق، پسته، و بادام حاوی آهن هستند. از این رو، مصرف یک مشت از آنها می تواند یک میان وعده مغذی باشد. همچنین، می توانید مغزهای خوراکی را با چند میوه خشک شده ترکیب کنید تا آهن بیشتری دریافت کنید.

دانه کدو تنبل

پیشگیری از فقر آهن با این مواد غذایی

دانه های کدو تنبل خام منبع خوبی برای آهن هستند. اگر قصد دارید آنها را بو دهید از گرمای بیش از اندازه پرهیز کنید زیرا می تواند محتوای آهن دانه های کدو تنبل را کاهش دهد.

نان ها و سریال ها

پیشگیری از فقر آهن با این مواد غذایی

در برخی کشورهای جهان، مانند آمریکا، آردها با ویتامین ها و مواد معدنی از جمله آهن غنی می شوند. با نگاه به فهرست مواد تشکیل دهنده می توانید از این مساله اطمینان حاصل کنید. از جمله محصولاتی که با آردهای غنی شده تهیه می شوند می توان به نان، سریال، و پاستا اشاره کرد. به طور کلی، سریال های دارای سبوس از آهن بیشتری نسبت به دیگر سریال ها برخوردار هستند.

میوه ها

پیشگیری از فقر آهن با این مواد غذایی

اگرچه آنها از نظر فنی حاوی آهن نیستند، اما میوه های سرشار از ویتامین C مانند پرتقال، لیمو، و کیوی به جذب بهتر آهن از رژیم غذایی کمک می کنند. از این رو، آنها را می توان همراه با مواد غذایی سرشار از آهن استفاده کرد تا نتیجه بهتری در زمینه جذب آهن تجربه شود.

پیشگیری عامل کلیدی است

به این نکته توجه داشته باشید که محصولات لبنی حاوی کلسیم هستند که در جذب آهن از مواد غذایی دیگر اگر به صورت همزمان مصرف شوند، اختلال ایجاد می کنند. به عنوان مثال، مصرف مقدار زیادی شیر در روز می تواند در جذب آهن کافی از رژیم غذایی اختلال ایجاد کند.

همچنین، مصرف نوشیدنی های حاوی تانن مانند قهوه و چای می تواند جذب آهن را مسدود کند. اگر کمبود آهن شما به اندازه ای است که به شکل گیری آنمی منجر شده، تنها ایجاد تغییر در رژیم غذایی برای اصلاح فقر آهن کافی نیست. با پزشک خود درباره گزینه های درمانی مشورت کنید.

----------------------------------

http://www.asriran.com/fa/news/536729

=========================




museum90

ترفندهایی ساده برای تقویت حافظه

عملکرد هیپوکامپ - مرکز حافظه مغز - با افزایش سن رو به افول می رود، اما پژوهشگران متوجه شده اند افراد مسنی که به طور منظم پیاده روی می کنند، تقویت هیپوکامپ را تجربه می کنند.

ذهن و حافظه نیز همانند جسم انسان باید تمرین داده شوند زیرا در غیر این صورت تنبل شده و مواجهه با فراموشی های گاه و بی گاه چندان غیر منتظره نخواهد بود.

ترفندهایی ساده برای تقویت حافظه

به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از "کر2"، با چند ترفند ساده که در جریان زندگی روزمره خود مد نظر قرار می دهید می توانید به تقویت حافظه خود کمک کنید.

وضع اندامی خوب

حفظ یک وضع اندامی خوب و پرهیز از قوز کردن هنگام نشستن یا راه رفتن می تواند بهبود جریان خون و اکسیژن به سمت مغز تا 40 درصد را موجب شود و از این رو، به یاد آوردن خاطرات آسان‌تر می شود.

نوع متفاوتی از تایپ

ما درباره حروف صحبت می کنیم. پژوهشگران طی یک مطالعه دریافتند استفاده از یک فونت غیر معمول هنگام تایپ کردن می تواند در به خاطر آوردن بهتر محتوا نقش داشته باشد.

تماشای ویدئوهای خنده‌دار

طی یک مطالعه که با حضور گروهی از افراد مسن انجام شد، آنهایی که یک ویدئو خنده‌دار 30 دقیقه ای را تماشا کرده بودند بهبود توانایی یادگیری، یادآوری، و شناخت تصویری را تجربه کردند. با افزایش سن، آثار مخرب استرس می تواند توانایی فرد برای یادگیری و حفظ حافظه را مختل سازد. شادی و خنده می تواند به واسطه کاهش ترشح هورمون های استرس، از جمله کورتیزول و کاتکول آمین ها به کاهش استرس کمک کند.

پیاده روی منظم

عملکرد هیپوکامپ - مرکز حافظه مغز - با افزایش سن رو به افول می رود، اما پژوهشگران متوجه شده اند افراد مسنی که به طور منظم پیاده روی می کنند، تقویت هیپوکامپ را تجربه می کنند.

کار با وزنه

طی یک مطالعه به گروهی از شرکت کنندگان در حالی که با وزنه کار می کردند، یک سری از تصاویر نشان داده شد. دو روز بعد، افراد این گروه حدود 60 درصد از عکس ها را به خاطر آوردند و این آمار برای افرادی که تمرینات قدرتی انجام نداده بودند برابر با 50 درصد بود.

آدامس جویدن

دیگر از این ساده‌تر نمی شود، این طور نیست؟ آدامس جویدن نشان داده است که ضربان قلب، فشار خون، و جریان خون به مغز را افزایش می دهد و از این رو، به بهبود حافظه کمک می کند.

استفاده از قلم و کاغذ

اگر قرار است در یک جلسه شرکت کنید، در صورت امکان به جای لپ تاپ از یک دفترچه یادداشت استفاده کنید. نوشتن به جای تایپ کردن نشان داده است که به گوش دادن و حافظه فعال کمک می کند

راه سلامت شانزده

هنگامی که سلول ها به واسطه عفونت مزمن، التهاب ناشی از بیماری های خودایمنی، یا چاقی آسیب دیده و تضعیف می شوند، احتمال بیشتری دارد به سلول های سرطانی تبدیل شوند. مواد مغذی گیاهی التهاب را به حداقل می رسانند و در نتیجه، خطر ورود این سلول ها به حالت بدخیم کاهش می یابد.

آگاهی از نشانه های اولیه و اتخاذ اقدامات محافظتی می تواند به کنترل پیشرفت سرطان پروستات، یکی از شایع‌ترین انواع سرطان در مردان پیش از این که حالتی مرگبار پیدا کند، کمک کند. اما اکنون دانشمندان دانشگاه تگزاس بر این باورند که به موفقیتی بزرگ در درمان این بیماری با استفاده از ترکیبات طبیعی موجود در گیاهان دست یافته اند.

کشف تسلیحاتی قدرتمند برای مبارزه با سرطان پروستات!

به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از "ریدرز دایجست"، در مطالعه ای جدید که در نشریه Precision Oncology منتشر شده است، دانشمندان دانشگاه تگزاس 142 ترکیب طبیعی که در زردچوبه، پوست سیب، و چای سبز یافت می شوند را مورد بررسی قرار دادند که تا پیش از این به عنوان عواملی موثر در خنثی سازی رشد سلول های سرطانی شناسایی شده بودند.

آنها این ترکیبات گیاهی را روی سلول های گرفته شده از موش ها و انسان ها مورد آزمایش قرار داده و سه ترکیب با بیشترین میزان تاثیر را شناسایی کردند. سپس، دانشمندان ترکیب آنها با یکدیگر به منظور بررسی افزایش قدرت در خنثی سازی سلول های سرطانی را مد نظر قرار دادند.

سه ماده شیمیایی که دانشمندان روی آنها تمرکز کرده بودند شامل اسید اورسولیک (یک ماده شیمیایی طبیعی مومی که در پوست سیب و رزماری یافت می شود)؛ کورکومین (ترکیب فعال زرد رنگی که در زردچوبه یافت می شود)؛ و رسوراترول (ترکیبی که در دارچین، انگور قرمز، و توت ها یافت می شود) می شدند.

کشف تسلیحاتی قدرتمند برای مبارزه با سرطان پروستات!

به گفته استفانو تیزیانی، استادیار در دانشگاه تگزاس، پس از غربالگری یک کتابخانه ترکیب طبیعی، ما به ترکیبی از مواد مغذی دست یافتیم که اثر بهتری بر سرطان پروستات نسبت به داروهای موجود دارد. نکته قابل توجه مطالعه در این است که ما قادر به مهار رشد تومور در موش ها بدون ایجاد سمیت بودیم.

اما چرا این ترکیبات موثر بوده اند؟ هنگامی که سلول ها به واسطه عفونت مزمن، التهاب ناشی از بیماری های خودایمنی، یا چاقی آسیب دیده و تضعیف می شوند، احتمال بیشتری دارد به سلول های سرطانی تبدیل شوند. مواد مغذی گیاهی التهاب را به حداقل می رسانند و در نتیجه، خطر ورود این سلول ها به حالت بدخیم کاهش می یابد.

سلول های سرطانی نیازمند مواد مغذی برای حفظ رشد خود هستند. آنها از گلوتامین، یک اسید آمینه که در شکستن پروتئین ها در رژیم غذایی ما مهم است، بهره می برند. ترکیبات گیاهی تغذیه سلول های سرطانی از گلوتامین را متوقف می کنند و به معنای واقعی کلمه گرسنگی آنها را موجب می شوند.

کشف چنین سلاح قدرتمندی در برابر سرطان پروستات در مواد غذایی معمولی به طور قطع گامی بزرگ در مسیر مقابله با این بیماری محسوب می شود. با این وجود، تنها مصرف خود مواد غذایی که حاوی این ترکیبات هستند برای محافظت در برابر سرطان پروستات کافی نیست.

به گفته تیزیانی، آنها باید از غلظت بیشتری برخوردار شوند تا اثری مثبت داشته باشند. این ترکیبات دارای ویژگی های ضد سرطانی بالقوه هستند و به آسانی در دسترس قرار دارند و تنها ما باید غلظت آنها را فراتر از سطوحی که در یک رژیم غذایی سالم یافت می شود، افزایش دهیم تا اثری مثبت روی سلول های سرطانی داشته باشند
------------------------------
http://www.asriran.com/fa/news/544680
====================



museum90

کوری به واسطه کمبود مواد غذایی خاص

برای پیشگیری از کمبود ویتامین A، دنبال کردن یک رژیم غذایی متعادل، سرشار از میوه ها و سبزیجات به جای استفاده از مکمل های ویتامین A اهمیت دارد.

آیا با مشاهده اطراف خود در محیط های تاریک و کم نور دچار مشکل هستید؟ آیا اغلب بیمار می شوید و به بیماری های مختلف مبتلا می شوید؟ پیش از آن که این مساله را بپذیرید که از یک سیستم ایمنی ضعیف و مشکلات بینایی رنج می برید، این که آیا از رژیم غذایی خود به میزان کافی ویتامین A دریافت می کنید را بررسی کنید.

کوری به واسطه کمبود مواد غذایی خاص

به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از "اسپون یونیورسیتی"، بدن انسان برای ارائه عملکرد عادی به ویتامین A نیاز دارد و این ماده مغذی نقشی مهم در عملکرد سیستم ایمنی، تولید مثل، رشد استخوان، بینایی، سلامت پوست و رشد سلولی ایفا می کند. این ماده مغذی می تواند تفاوت اساسی در بهزیستی و سلامت کلی شما ایجاد کند.

دو نوع ویتامین A وجود دارند: بتاکاروتن و ویتامین A فعال. ویتامین A فعال از مواد غذایی حیوانی سرچشمه می گیرد. این نوع از ویتامین A می تواند به صورت مستقیم توسط بدن مورد استفاده قرار بگیرد بدون این که نیاز به مرحله تبدیل باشد.

از سوی دیگر، بتا کاروتن از میوه ها و سبزیجات رنگارنگ ناشی می شود. بتا کاروتن پیش از آن که توسط بدن مورد استفاده قرار بگیرد باید به ویتامین A تبدیل شود.

برای پیشگیری از کمبود ویتامین A، دنبال کردن یک رژیم غذایی متعادل، سرشار از میوه ها و سبزیجات به جای استفاده از مکمل های ویتامین A اهمیت دارد. از جمله مواد غذایی سرشار از ویتامین A می توان به موارد زیر اشاره کرد:

هویج

کوری به واسطه کمبود مواد غذایی خاص


سیب زمینی شیرین

کوری به واسطه کمبود مواد غذایی خاص


کلم کیل

کوری به واسطه کمبود مواد غذایی خاص


اسفناج

کوری به واسطه کمبود مواد غذایی خاص


زردآلو

کوری به واسطه کمبود مواد غذایی خاص


کلم بروکلی

کوری به واسطه کمبود مواد غذایی خاص


کره

کوری به واسطه کمبود مواد غذایی خاص


تخم مرغ

کوری به واسطه کمبود مواد غذایی خاص

ذکر این نکته اهمیت دارد که ویتامین A یک ویتامین محلول در چربی است که در بدن برای مدت زمانی طولانی ذخیره می شود. از این رو، پرهیز از مصرف بیش از اندازه آن نیز اهمیت دارد زیرا این شرایط می تواند به مسمومیت با ویتامین A منجر شود. اگر نسبت به کمبود ویتامین A مشکوک هستید پیش از مصرف هر گونه مکمل ویتامین A با پزشک خود مشورت کنید.

--------------------------------

http://www.asriran.com/fa/news/545038

=======================




museum90

مقابله با پلاک دندان با یک دهانشویه خانگی

استفاده از یک دهانشویه خانگی که با هزینه ای کمتر از دهانشویه های تجاری تهیه شده است نیز می تواند نتایجی شگفت انگیز را به همراه داشته باشد.

بهداشت دهان و دندان می تواند نقشی تعیین کننده در سلامت کلی بدن انسان داشته باشد. یکی از اجزا بسیار مهم که می تواند به حفظ بهداشت دهان و دندان کمک کند، استفاده از دهانشویه است.

------------------

به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از "سیمپل ومن"، استفاده از دهانشویه شکل گیری پلاک را کاهش می دهد، در شرایطی که دسترسی به نقاطی که نفوذ به آنها دشوار است را ممکن می سازد و با ریزجانداران مضر در دهان مبارزه می کند. افزون بر تمیزی فضای دهان، استفاده از دهانشویه نفس انسان را نیز تازه و خوشبو می کند.

مشخص شده است که با مراقبت درست و یک رژیم غذایی مغذی تا حد زیادی می توان از پوسیدگی دندان ها جلوگیری کرد.

افزون بر دهانشویه های موجود در بازار، امکان درست کردن آن در خانه نیز وجود دارد. از جمله مزایای استفاده از دهانشویه های خانگی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ارزان است. استفاده از یک دهانشویه خانگی که با هزینه ای کمتر از دهانشویه های تجاری تهیه شده است نیز می تواند نتایجی شگفت انگیز را به همراه داشته باشد.

مواد شیمیایی در آن به کار گرفته نشده است. دهانشویه های صنعتی به طور معمول حاوی مواد شیمیایی، رنگ، مواد نگهدارنده، شیرین کننده های مصنوعی و طعم دهنده ها هستند.

برای تهیه یک دهانشویه خانگی در ادامه دستورالعملی کارآمد و ارزان ارائه می شود که به راحتی قابل تهیه است و با اتکا بر جوش شیرین به از بین بردن تارتار و سفید شدن دندان ها کمک می کند.

بدون تردید، بی کربنات سدیم یا جوش شیرین یکی از بهترین پاک کننده های قوی است که به روش های مختلف کاربرد دارد. این ماده از ویژگی های سفید کنندگی و لکه بری بهره می برد. افزون بر این، بی کربنات سدیم دارای قابلیت ضد باکتری است که تارتار و میکروب ها را از بین می برد، که در پوسیدگی دندان و نفس بدبو نقش دارند.

مواد لازم

یک قاشق غذاخوری جوش شیرین

نصف قاشق چایخوری نمک

نصف فنجان پراکسید هیدروژن

یک فنجان آب سرد

نصف فنجان آب گرم

مسواک

خلال دندان

دستورالعمل

شما باید نمک و جوش شیرین را با یکدیگر ترکیب کرده و سپس مسواک را در مقداری آب گرم خیس کنید. ترکیب را روی مسواک ریخته و دندان ها را مسواک بزنید. سپس، آن را تف کنید. این کار را برای دو دقیقه تکرار کنید.

سپس، پراکسید هیدروژن را با آب گرم ترکیب کرده و از این محلول برای شستشوی دهان به مدت یک دقیقه استفاده کنید. سپس آن را تف کنید.

در پایان، از یک خلال دندان برای پاکسازی تارتار از بین دندان ها استفاده کنید. دهان را با آب سرد شستشو دهید.

این کار را دو بار در هفته تکرار کنید.

نکته های اضافی

به خاطر داشته باشید که نباید دهانشویه را قورت دهید زیرا ممکن است حاوی مواد مضر باشد.

برای حفظ سلامت مطلوب دهان و دندان روزی سه بار دندان های خود را با یک خمیر دندان با کیفیت مسواک بزنید.

مواد غذایی تند فعالیت غدد بزاقی را تحریک می کنند و بزاق به طور طبیعی فضای دهان را پاکسازی می کند.

--------------------------------------

http://www.asriran.com/fa/news/544679

==============

راه سلامت پانزده

شکل اصلی چربی که در منطقه مدیترانه مصرف می شود، روغن زیتون فوق بکر است که سرشار از اسیدهای چرب تک غیر اشباع است. این اسیدهای چرب به تنهایی فواید محافظت از قلب را ارائه می کنند، اما جدا از آن، روغن زیتون حاوی بیش از 36 پلی فنول است که خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی قدرتمند دارند.

در گذشته باور بر این بود که چربی و کلسترول موجب انسداد شریان ها می شوند و این شرایط به بروز سکته مغزی و یا حمله قلبی منجر می شود.

به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از "ایزی هلث آپشنز"، آنچه پژوهشگران در حال حاضر می دانند این است که بیماری قلبی به واسطه التهاب شکل می گیرد. محرک های منفی در جریان خون - قند، نمک، کمبود مواد مغذی، سموم - موجب می شوند تا سلول های حاضر در رگ ها مهاجرت کرده و ملتهب شوند و این به شکل گیری ضایعات یا انسداد شریان ها منجر می شود، که دلیل سکته های مغزی و حملات قلبی است.

در شرایطی که عوامل مختلفی می توانند دلیل این التهاب باشند، رژیم غذایی یکی از گزینه های اصلی در این زمینه محسوب می شود. با تمرکز بر مواد غذایی دوستدار قلب، شما می توانید به طور قابل توجهی خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش دهید.

اما این تنها درباره سالم غذا خوردن نیست، بلکه درباره مصرف مواد غذایی است که از مواد مغذی و ترکیباتی بهره می برند که برای حفظ و بهبود سلامت قلب شما مبارزه می کنند. در ادامه با برخی از این مواد غذایی که باید در رژیم غذای روزانه خود جای دهید بیشتر آشنا می شویم.

روغن زیتون فوق بکر

سربازانی که برای سلامت قلب مبارزه می‌کنند!

شکل اصلی چربی که در منطقه مدیترانه مصرف می شود، روغن زیتون فوق بکر است که سرشار از اسیدهای چرب تک غیر اشباع است. این اسیدهای چرب به تنهایی فواید محافظت از قلب را ارائه می کنند، اما جدا از آن، روغن زیتون حاوی بیش از 36 پلی فنول است که خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی قدرتمند دارند.

اسیدهای چرب تک غیر اشباع و پلی فنول ها در کنار یکدیگر می توانند فواید زیر را ارائه کنند:

کاهش سطوح کلسترول کلی

کاهش کلسترول بد (LDL)

افزایش کلسترول خوب (HDL)

کاهش استرس اکسیداتیو

کاهش التهاب

تمامی این عوامل بر سلامت شریان ها و رگ های انسان تاثیرگذار هستند و به صورت مستقیم از بروز مشکلات قلبی پیشگیری می کنند.

مصرف روزانه دو قاشق غذاخوری روغن زیتون فوق بکر را مد نظر قرار دهید که به پیشگیری از ابتلا به سرطان نیز کمک می کند. از این روغن می توانید در پخت و پز، سالادها، اسموتی ها یا برای تفت دادن استفاده کنید.

توت ها

سربازانی که برای سلامت قلب مبارزه می‌کنند!

توت ها مانند توت فرنگی و بلوبری حاوی آنتوسیانین ها هستند که نوعی فلاونوئید با کیفیت چشمگیر محسوب می شوند.

این آنتوسیانین ها از خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی بهره می برند، با رادیکال های آزاد مبارزه می کنند، و به تنظیم آنچه درون شریان ها رخ می دهد، کمک می کنند، و از این رو، آنها عملکرد بهتری در کنترل قند خون ارائه می کنند.

مصرف سه وعده یا بیشتر از توت ها مانند توت فرنگی و بلوبری در هفته بهره‌مندی از فوایدی که به آنها اشاره شد را امکان پذیر می کند.

مغزهای خوراکی

سربازانی که برای سلامت قلب مبارزه می‌کنند!

مغزهای خوراکی انتخاب هایی خوشمزه هستند و می توانید از میان بادام، پسته، فندق، آجیل برزیلی، دانه کاج، بادام زمینی و ... گزینه های مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

مغزهای خوراکی منبع خوبی برای چربی های سالم - چند غیر اشباع و تک غیر اشباع - هستند و همچنین از محتوای فیبر، پروتئین، توکوفرول ها، مواد معدنی، فیتواسترول ها، و پلی فنول ها بهره می برند که همگی به حفظ و بهبود سلامت قلب کمک می کنند.

مصرف یک مشت کوچک از مغزهای خوراکی در روز را مد نظر قرار دهید. همچنین، انواع مختلف مغزهای خوراکی را مصرف کنید زیرا هر کدام فواید دوستدار قلب مختلفی را ارائه می کنند.

سبزیجات برگدار سبز

سربازانی که برای سلامت قلب مبارزه می‌کنند!

سبزیجات برگدار سبز از مغذی‌ترین سبزیجات محسوب می شوند و مصرف حداقل یک وعده بزرگ از آنها در روز توصیه می شود.

از نظر سلامت قلب، آنها سفتی در شریان ها را کاهش می دهند، به تنظیم فشار خون کمک می کنند و در تولید نیترات غذایی - یک ترکیب که به فشار خون کمک می کند، از لخته شدن خون در شریان ها پیشگیری می کند، و به طور مستقیم مانع از اختلال در دیواره های شریانی می شود - نقش دارد.

شما باید به طور منظم سبزیجات برگدار سبز را مصرف کنید، زیرا اثر آنها پس از حدود دو روز کاهش می یابد. سبزیجات برگدار سبز از محتوای بالای لوتئین، منیزیم و فولات سود می برند که به شکل گیری خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی منتج می شود.

فیبر

سربازانی که برای سلامت قلب مبارزه می‌کنند!

مقدار مصرف کافی از فیبر برای تنظیم قند خون، تغذیه باکتری های روده و سوخت و ساز اهمیت دارد، که همگی پیامدهای مهمی برای سلامت قلبی عروقی دارند. بسیاری از مطالعات نیز نشان داده اند که فیبر در کاهش کلسترول موثر است، که یکی دیگر از فواید دوستدار قلب است.

فیبر در سبزیجات، مغزهای خوراکی، غلات کامل، لوبیا، حبوبات و میوه ها یافت می شود. تمامی این موارد مواد غذایی کامل گیاهی هستند.

متاسفانه، رژیم های غذایی غربی از محتوای پایین فیبر برخوردار هستند، زیرا بسیاری از مواد غذایی فرآوری شده از مواد پالایش شده تهیه می شوند. اگرچه در برخی از این غذاها فیبر افزوده می شود، اما همچنان شرایطی مشابه با مصرف منابع غذایی کامل طبیعی حاوی فیبر ارائه نمی کنند. منابع طبیعی فیبر مواد مغذی و ترکیبات مفید دیگری مانند ویتامین ها، مواد معدنی، پلی فنول ها، فلاونوئیدها و مواد شیمیایی گیاهی را نیز ارائه می کنند که دارای فواید دوستدار قلب هستند.

مقدار مصرف توصیه شده روزانه برای فیبر 25 تا 38 گرم است.




museum90

قند از نگاه مثبت!

به رغم یکسان بودن ساختار قند چه در یک شیرینی و چه در یک توت فرنگی، روشی که بدن ما قندهای میوه را پردازش می کند با روش پردازش قندهای پالایش شده متفاوت است.

همه ما می دانیم که مصرف بیش از اندازه قند می تواند سلامت ما را به روش های مختلف تحت تاثیر قرار دهد و بر همین اساس است که برخی میزان مصرف قند روزانه خود را با خوردن و آشامیدن سالم‌تر کاهش می دهند.

قند؛ بخشی ضروری از رژیم غذایی انسان

به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از "لایف هک"، آغاز یک برنامه سم‌زدایی قند فواید بسیاری دارد، اما این کار باید به روش درست صورت بگیرد. حذف قندهای پالایش شده راه حلی آشکار محسوب می شود، اما برخی افراد حذف میوه هایی که حاوی قندهای طبیعی و کربوهیدارت ها هستند را نیز برای کاهش مصرف قند ضروری می دانند. اما آیا این توصیه درست است یا حذف انواع مختلف قند موجب عدم تعادل در رژیم غذایی ما می شود؟

ما قند را همانند شیطان در نظر می گیریم. آیا این حقیقت دارد؟

هنگامی که با واژه قند مواجه می شویم، به چیزی شیرین فکر می کنیم و این ارتباط در ذهن ما می تواند ضروری بودن کاهش یا قطع مصرف میوه ها برای یک رژیم غذایی کم قند را به یک باور تبدیل کند.

اما قندهای طبیعی مانند فروکتوز به اندازه قندهای فرآوری شده یا پالایش شده بد هستند؟ و آیا به واقع ما آنها را به اسم سلامت از رژیم غذایی خود حذف می کنیم؟

قند طبیعی و قند پالایش شده در واقع یکسان هستند

تمام قندها از دو جز تشکیل شده اند که شامل فروکتوز و گلوکز می شوند و این مساله برای هر چیزی از کیک شکلاتی تا یک موز صادق است. به بیان دیگر، ساختار مولکولی تمام قندها یکسان است.

بدن انسان قندها را با ارسال آن از طریق جریان خون به لوزالمعده پردازش می کند، که سپس انسولین - هورمونی که به عنوان تنظیم کننده قند بدن انسان عمل می کند - ترشح می کند. از این زمان به بعد، قند یا به انرژی تبدیل می شود و یا به عنوان چربی در عضلات، کبد یا سلول های چربی ذخیره می شود. مصرف بیش از اندازه قند موجب می شود تا بدن انسولین بیشتری ترشح کند و با گذشت زمان این شرایط می تواند به شکل گیری مقاومت به انسولین منجر شود. این به معنای آن است که بدن دیگر قادر نیست به صورت کارآمد قندها را به انرژی قابل استفاده تبدیل کند. مقاومت به انسولین می تواند به بیماری دیابت و مشکلات سلامت دیگر منجر شود.

اگرچه محتوای قند یکسان است، میوه ها برای ما سالم‌تر هستند

به رغم یکسان بودن ساختار قند چه در یک شیرینی و چه در یک توت فرنگی، روشی که بدن ما قندهای میوه را پردازش می کند با روش پردازش قندهای پالایش شده متفاوت است.

اول، میوه ها جدا از قند حاوی مواد مغذی فراوانی هستند. آنها سرشار از ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و آب هستند که بدن برای عملکرد سالم به آنها نیاز دارد. در مقابل، محصولات حاوی قندهای پالایش شده به طور معمول حاوی چربی های اشباع نیز هستند که هیچ سود اضافی ارائه نمی کند.

قند؛ بخشی ضروری از رژیم غذایی انسان

دوم، میوه ها حاوی فیبر هستند. وجود فیبر به بدن اجازه می دهد تا قندها به روشی کارآمدتر شکسته شوند. فیبر روند گوارش گلوکز را کند می کند و از این رو، بدن مدت زمان بیشتری برای استفاده از قند به عنوان سوخت به جای ذخیره آن در قالب چربی در اختیار دارد و همچنین، موجب افزایش ناگهانی ترشح انسولین نیز نمی شود که می تواند به سرعت نیز افت کرده و سطوح پایین قند را رقم بزند. این شرایط از هوس های غذایی معمول برای خوراکی های شیرین نیز پیشگیری می کند.

سوم، میوه حاوی قند کمتری نسبت به یک برش کیک است. اگر 100 گرم توت فرنگی را با 100 گرم کیک مقایسه کنید، بدون تردید، کیک پیروز رقابت بیشترین میزان قند خواهد بود.

آیا قصد دارید میوه کامل را با آب میوه جایگزین کنید؟ آنها شبیه هم نیستند!

مردم نوشیدن آب پرتقال یا آبمیوه های دیگر را مد نظر قرار می دهند زیرا فرض می کنند آنها به اندازه میوه کامل سالم و مفید هستند. اما مشکل این است که آبمیوه منبع غلیظ‌تری از فروکتوز بدون دیگر مواد مغذی یک میوه کامل محسوب می شود. محتوای فیبر میوه که به گوارش کارآمدتر قندها کمک می کند و در پوست و پالپ میوه کامل یافت می شود، دیگر در آبمیوه وجود ندارد. این به معنای آن است که قند با سرعت بیشتری توسط کبد جذب می شود و تقریبا شرایطی مشابه با مصرف قند پالایش شده شکل می گیرد، که به افزایش ناگهانی انسولین منجر شده و بیشتر آن به صورت چربی در سلول ها ذخیره می شود.

قند بخشی ضروری از رژیم غذایی ما است!

در شرایطی که قند به واسطه افزایش استفاده از محصولات حاوی قند پالایش شده از شهرتی بد برخوردار شده است، اما نتایج یک مطالعه نشان داد که مصرف روزانه میوه می تواند خطر ابتلا به دیابت و همچنین بیماری قلبی را در زنان کاهش دهد.

قند بخشی ضروری از رژیم غذایی محسوب می شود زیرا انرژی مورد نیاز سلول های بدن انسان را تامین می کند تا عملکردی درست را ارائه کنند. از این رو، مصرف قندهای طبیعی مانند فروکتوز موجود در میوه (یا حتی لاکتوز که در شیر یافت می شود) می تواند مقدار سالم از قند مورد نیاز شما را تامین کند. مصرف قند به همراه فیبر موجود در میوه به گوارش درست آن کمک کرده و امکان کارکرد موثر بدن را فراهم می کند.

--------------------------

http://www.asriran.com/fa/news/545039

======================




museum90

با این ابزارها به جنگ بوی بد سیر بروید!

سیب حاوی آنزیم های اکسیدکننده است و به همین دلیل هنگامی که یک سیب را برش می زنید و در مجاورت هوا قرار می دهید، تغییر رنگ می دهد. این آنزیم ها می توانند به خنثی سازی بوی سیر و خلاص شدن از شر بوی بد دهان ناشی از مصرف آن کمک کنند.

آیا مزه سیر در غذای خود را دوست دارید، اما از بوی بد و طولانی مدت آن نفرت دارید؟ سیر سولفوکسید سیستئین تولید می کند که بو و مزه مشخص این گیاه را موجب می شود. این ترکیبات گوگردی مشابه با ترکیبات تولید شده توسط باکتری هایی هستند که نفس بدبو را شکل می دهند.

با این ابزارها به جنگ بوی بد سیر بروید!

به گزارش گروه سلامت عصرایران به نقل از "ساینس دیلی"، بدترین قسمت ماجرا این است که بوی سیر ممکن است برای 24 تا 48 ساعت پس از مصرف آن نیز باقی بماند. همچنین، دست های شما نیز می توانند هنگام تهیه غذا بوی سیر بگیرند. اما با توجه به ویژگی های دارویی و تغذیه ای بسیاری که سیر ارائه می کند، کنار گذاشتن آن چندان راحت نیست. سیر منبعی عالی برای منیزیم، ویتامین B6، ویتامین C، و سلنیم است. همچنین، این ماده غذایی از ویژگی های ضد باکتری، ضد التهاب، آنتی اکسیدانی و بسیاری خواص دارویی دیگر بهره می برد.

خوشبختانه چندین روش ساده برای پیشگیری یا برطرف کردن مشکل بوی بد سیر وجود دارند که در ادامه با برخی از بهترین آنها آشنا می شویم.

سیب

با این ابزارها به جنگ بوی بد سیر بروید!

سیب حاوی آنزیم های اکسیدکننده است و به همین دلیل هنگامی که یک سیب را برش می زنید و در مجاورت هوا قرار می دهید، تغییر رنگ می دهد. این آنزیم ها می توانند به خنثی سازی بوی سیر و خلاص شدن از شر بوی بد دهان ناشی از مصرف آن کمک کنند.

همچنین، ترکیبات فنلی موجود در سیب به تخریب ترکیبات فرار در سیر که موجب بوی طولانی مدت آن می شوند، کمک می کنند.

برای خلاص شدن از بوی بد دهان پس از مصرف سیر می توانید یک سیب بخورید.

همچنین، نوشیدن یک لیوان آب سیب تازه می تواند نتیجه ای مشابه را رقم بزند.

شیر

با این ابزارها به جنگ بوی بد سیر بروید!

مصرف شیر یکی دیگر از روش های ساده برای خنثی سازی بوی سیر است. هم شیر بدون چربی و هم شیر کامل می توانند به کاهش غلظت ترکیبات فرار منتشر کننده بو که در سیر یافت می شوند، کمک کنند. به واسطه محتوای چربی بالا، مصرف شیر کامل می تواند نتیجه بهتری به همراه داشته باشد. تنها کافی است پس از مصرف غذای حاوی سیر یک لیوان شیر بنوشید تا اثر بوی بد آن کاهش یابد.

نعناع

با این ابزارها به جنگ بوی بد سیر بروید!

برگ نعناع اثر قابل توجهی در خنثی سازی ترکیبات فرار سیر دارد. کلروفیل موجود در برگ نعناع می تواند بوی سیر را پوشش دهد. افزون بر این، برگ نعناع دارای ویژگی های ضد عفونی کننده خفیف است که به کاهش نفس بدبوی ناشی از فعالیت باکتری ها کمک می کند.

شما می توانید مقداری برگ نعناع را بجوید تا از تازگی نفس خود بهره‌مند شوید.

نوشیدن چای نعناع برای مقابله با نفس بدبوی ناشی از مصرف سیر نیز موثر است. برای تهیه این چای، یک قاشق غذاخوری برگ نعناع خرد شده را به یک فنجان آب داغ اضافه کنید. یک درپوش روی فنجان قرار داده و اجازه دهید به مدت 10 دقیقه دم بکشد. سپس چای را صاف کرده و پس از افزودن اندکی عسل آن را بنوشید.

برای خلاص شدن از شر بوی بد سیر روی دست های خود نیز می توانید مقداری برگ نعناع را با دست له کرده و آنها را به دست خود بمالید تا آب نعناع به کاهش بوی سیر کمک کند.

جعفری

با این ابزارها به جنگ بوی بد سیر بروید!

همانند نعناع، جعفری یکی دیگر از گیاهان دارویی است که می تواند با نفس بدبوی ناشی از مصرف سیر مقابله کند و به از بین بردن بوی آن از روی دست ها کمک کند. کلروفیل موجود در جعفری بوی سیر را جذب می کند و به شکل گیری بوی تازگی کمک می کند.

چند شاخه جعفری را پس از خوردن غذای حاوی سیر بجوید.

برای تهیه چای جعفری یک مشت جعفری را خرد کرده و به دو فنجان آب اضافه کنید. دو یا سه عدد میخک به آن اضافه کرده و آب را به مدت پنج دقیقه بجوشانید. چای را صاف کرده و پیش از نوشیدن اجازه دهید خنک شود.

برای از بین بردن بوی دست ها، مقداری برگ تازه جعفری یا آب آن را بین دست های خود بمالید، سپس دست های خود را بشویید تا بوی سیر از بین برود.

استیل ضد زنگ

با این ابزارها به جنگ بوی بد سیر بروید!

ممکن است عجیب به نظر برسد، اما استفاده از استیل ضد زنگ یکی از بهترین روش ها برای مقابله با بوی بد سیر دست ها و همچنین دهان است.

هنگامی که پوست در تماس با شی ساخته شده از آهن قرار می گیرد، تعریق موجب می شود اتم های آهن دو الکترون دریافت کنند. سپس، اتم ها با چربی پوست واکنش نشان می دهند و موجب تجزیه آنها می شوند، که به نوبه خود بوی سیر را خنثی می کند.

دست های خود را برای چند دقیقه روی یک سطح استیل ضد زنگ بمالید، سپس آنها را با آب شستشو دهید.

برای بوی بد دهان، یک شی ساخته شده از استیل ضد زنگ، مانند یک قاشق، را در سراسر دهان خود از جمله کل زبان و کناره های دهان مالش دهید. سپس دهان خود را با آب شستشو دهید.

لیمو

با این ابزارها به جنگ بوی بد سیر بروید!

یکی دیگر از ابزارهای خوب برای مقابله با بوی بد سیر لیمو ترش است. لیمو ترش دارای اسید سیتریک است که می تواند آنزیم های تولید شده توسط سیر را خنثی سازد و بر همین اساس، از شر بوی طولانی مدت سیر خلاص شوید. همچنین، لیمو ترش به کاهش سطح pH پوست کمک می کند که شرایط را برای باقی ماندن ترکیبات تولید کننده بو در بدن دشوار می سازد.

یک قاشق غذاخوری آبلیمو را به یک فنجان آب اضافه کنید و ترکیب کنید. از این محلول برای شستشوی دهان به منظور کاهش بوی بد سیر استفاده کنید.

همچنین، پس از مصرف غذای حاوی سیر یک لیوان آب لیمو تازه را به آرامی بنوشید.

برای از بین بردن بو از روی دست ها، پوست لیمو یا آب لیمو تازه را روی دست های خود مالش دهید.

هل

با این ابزارها به جنگ بوی بد سیر بروید!

رایحه قوی هل می تواند به خوبی نفس بدبوی ناشی از مصرف سیر را پوشش دهد و حتی بوی خوبی به نفس شما ببخشد.

مقداری دانه هل سبز را پس از خوردن غذای حاوی سیر بجوید.

همچنین، شما می توانید مقداری پودر هل را در یک لیوان شیر ترکیب کرده و آن را بنوشید.

در کنار هل، دانه های رازیانه، میخک و بادیان نیز می توانند به خنثی سازی یا پوشش بوی سیر کمک کنند.

جوش شیرین

با این ابزارها به جنگ بوی بد سیر بروید!

هنگامی موضوع بوی بد مطرح می شود، جوش شیرین یکی از قوی‌ترین ابزارهایی است که می توان مورد استفاده قرار داد. جوش شیرین می تواند بوی سیر را در دست ها و دهان شما خنثی کند. همچنین، این ماده به حفظ تعادل pH دهان و مهار رشد باکتری ها کمک می کند.

یک قاشق چایخوری جوش شیرین و یک قاشق چایخوری نمک دریایی را در یک لیوان آب گرم ترکیب کنید. از این ترکیب برای شستشوی دهان یک یا دو بار در هفته استفاده کنید.

برای دست ها، یک قاشق غذاخوری از جوش شیرین و یک قاشق غذاخوری آب لیمو را ترکیب کنید. این ترکیب را روی دست های خود بمالید و اجازه دهید چند دقیقه به همان حالت باقی بماند، سپس دست ها را با آب شستشو دهید.

همچنین، شما می توانید مقداری جوش شیرین کف دست های خود ریخته و آنها را برای یک دقیقه به هم مالش دهید و سپس با آب شستشو دهید.

روغن زیتون

با این ابزارها به جنگ بوی بد سیر بروید!

اگر نگران بوی طولانی مدت سیر روی دست های خود هستید، استفاده از روغن زیتون را مد نظر قرار دهید. روغن زیتون به عنوان یک سپر عمل می کند و از باقی ماندن بوی سیر روی دست ها پیشگیری می کند. چند قطره روغن زیتون روی دست های خود بریزید و دست های خود را کاملا مالش دهید. اکنون می توانید سیرها را خرد کرده یا پوست بکنید.

بیش از اندازه روغن زیتون مصرف نکنید زیرا می تواند موجب لیز شدن دست ها شده و کار با چاقو را دشوار سازد.

جدا از روغن زیتون، روغن نارگیل و روغن نخل نیز می توانند اثری مشابه داشته باشند.

خمیردندان

با این ابزارها به جنگ بوی بد سیر بروید!

یک درمان خانگی خوب دیگر برای از بین بردن بوی سیر از روی دست ها و دهان استفاده از خمیردندان است.

پس از خوردن غذای حاوی سیر، دندان های خود را یک خمیردندان نعنایی مسواک بزنید.

برای خلاص شدن از شر بوی دست ها نیز اندکی خمیردندان روی آنها ریخته و به آرامی مالش دهید.
سپس، دست های خود را با آب و صابون معمولی شستشو دهید
----------------------------------------
http://www.asriran.com/fa/news/544847
===============

راه سلامت چهارده

فلاونوئیدها نوع دیگری از آنتی اکسیدان هستند که به حفظ عملکرد درست مغز کمک می کنند. خواص ضد التهابی آنها به طور ویژه برای یادآوری خاطرات مفید است.

مغز فرمانده بدن انسان محسوب می شوند و تردیدی وجود ندارد که برای ارائه عملکرد درست و بهینه نیازمند دریافت مواد مغذی مورد نیاز خود است.

بهترین مواد مغذی برای مغزی سالم

به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل "یو اس نیوز"، رژیم غذایی می تواند اثر چشمگیری در عملکرد قوی مغز داشته باشد،

زیرا رابطه قوی بین برخی مواد مغذی و عملکرد شناختی از پشتیبانی علمی برخوردار است

و نادیده گرفتن این مساله احمقانه است. در ادامه با چهار ماده مغذی که مصرف منظم آنها می تواند

به تقویت عملکرد مغز منجر شود، بیشتر آشنا می شویم.

اسیدهای چرب امگا-3

بهترین مواد مغذی برای مغزی سالم

اسیدهای چرب امگا-3 شامل EPA و DHA نقشی کلیدی در سلامت مغز ایفا می کنند. نورون های موجود در مغز، که سرشار از DHA هستند، پیام های الکتریکی و شیمیایی را پردازش و انتقال می دهند و بر همین اساس، بدن را قادر می سازد عملکردی عادی داشته باشد. سطوح پایین DHA ممکن است در توانایی مغز برای ارائه عملکرد درست و بهینه اختلال ایجاد کند. بدن توانایی تولید کارآمد EPA و DHA را ندارد و در نتیجه، این مواد مغذی به صورت مستقیم از مواد غذایی مصرفی تامین می شوند. سه روش ساده برای دریافت میزان توصیه شده از این مواد مغذی وجود دارند: مصرف ماهی چرب مانند سالمون یا ساردین، مصرف مواد غذایی یا نوشیدنی های غنی شده با EPA و DHA، و مصرف مکمل های امگا-3.

کولین

بهترین مواد مغذی برای مغزی سالم

به عنوان پیام رسان فوری مغز، کولین امکان ارتباط بین مغز و ماهیچه ها را فراهم می کند، و به پشتیبانی از حافظه و حفظ آن کمک می کند. کولین به ویژه برای حافظه دیداری بسیار مهم است. بهترین منابع برای کولین کلم بروکسل، جگر، لوبیای لیما، تخم مرغ و جوانه گندم هستند. متاسفانه، این مواد غذایی، به استثنای تخم مرغ، از جمله گزینه های محبوب برای همه نیستند. در نتیجه، برای تامین مقدار مصرف توصیه شده روزانه کولین برابر با 500 میلی گرم ممکن است استفاده از مکمل بهترین گزینه باشد.

ویتامین E

بهترین مواد مغذی برای مغزی سالم

ویتامین E یک آنتی اکسیدان است که به محافظت از سلول ها در برابر آسیب رادیکال های آزاد کمک می کند. نتایج مطالعاتی امیدوارکننده نشان داده اند که ویتامین E ممکن است پیشرفت بیماری آلزایمر را کند نماید. مصرف این ماده مغذی به میزان کافی پیش از ابتلا به بیماری آلزایمر نیز حالت ایده آل است. از جمله مواد غذایی سرشار از ویتامین E می توان به مغزهای خوراکی و دانه ها، سبزیجات برگدار تیره، روغن زیتون و غلات کامل اشاره کرد. پژوهش ها در زمینه فواید مکمل های ویتامین E نتایجی قطعی ارائه نکرده اند.

فلاونوئیدها

بهترین مواد مغذی برای مغزی سالم

فلاونوئیدها نوع دیگری از آنتی اکسیدان هستند که به حفظ عملکرد درست مغز کمک می کنند. خواص ضد التهابی آنها به طور ویژه برای یادآوری خاطرات مفید است. برخی مطالعات بهبود عملکرد شناختی و جریان خون به سمت مغز به ویژه با مصرف کاکائو را نشان داده اند. و آیا کسی را می توان یافت که شکلات دوست نداشته باشد؟ از دیگر منابع غذایی و نوشیدنی حاوی فلاونوئیدها می توان به چای، آب انگور، بلوبری، تمشک، گوجه فرنگی و لوبیاهای قرمز و سیاه اشاره کرد. از آنجایی که دریافت فلاونوئیدها از رژیم غذایی به سادگی امکان پذیر است، احتمالا نیازی به مصرف مکمل ها ندارید



museum90

کاهش احتمال ابتلا به سرطان پوست با گوجه فرنگی

گوجه فرنگی سرشار از مواد مغذی ضروری مورد نیاز بدن انسان است، و افزون بر این، آنتی اکسیدان هایی مانند لیکوپن و ویتامین C که می توانند به کاهش التهاب و خطر بیماری قلبی عروقی کمک کنند، در آن وجود دارند. گوجه فرنگی در غذاهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و نکته جالب توجه درباره آن این است که به شکل پخته می تواند مفیدتر از حالت خام باشد.

کاهش احتمال ابتلا به سرطان پوست با گوجه فرنگی

به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از "ام اس ان"، نتیجه مطالعه ای جدید که در دانشگاه ایالتی اوهایو انجام شد، یکی دیگر از مزایای سلامت لیکوپن و دیگر مواد مغذی موجود در گوجه فرنگی ها که ممکن است انسان از آن بهره‌مند شود را نشان داده است: کاهش احتمال ابتلا به سرطان پوست.

سرطان پوست که یکی از شایع ترین و مرگبارترین انواع سرطان محسوب می شود، در صورت تشخیص زودهنگام می تواند قابل درمان باشد و این مطالعه جدید نشان می دهد ممکن است حتی به واسطه مصرف روزانه گوجه فرنگی قابل پیشگیری باشد.

پژوهشگران دانشگاه اوهایو یک رژیم غذایی مبتنی بر پودر گوجه فرنگی را برای یک دسته از موش های نر و یک دارونما را برای گروه دیگری از موش ها به مدت هشت ماه اعمال کردند، در شرایطی که هر دو گروه در برابر نور فرابنفش قرار می گرفتند. گروهی که پودر گوجه فرنگی را دریافت می کرد، کاهش 50 درصدی توسعه تومور سرطان پوست طی دوره مطالعه را در مقایسه با گروهی که پودر گوجه فرنگی دریافت نمی کرد را نشان داد. در میان گروهی که با پودر گوجه فرنگی تغذیه می شدند نیز آنهایی که پودر گوجه فرنگی تنجرین، بالاترین میزان لیکوپن را دارا است، را دریافت کرده بودند، رشد کمتر تومور نسبت به تمام گروه های مورد آزمایش را نشان دادند.

به گفته پژوهشگران، لیکوپن، کاروتنوئید اصلی در گوجه فرنگی محسوب می شود و نشان داده است کارآمدترین آنتی اکسیدان در این رنگدانه ها است. با این وجود، زمانی که لیکوپن به دست آمده از یک غذای کامل (گوجه فرنگی) با یک نمونه مکمل سنتزی مقایسه می شود، به نظر می رسد گوجه فرنگی کارایی بیشتری در پیشگیری از قرمزی پس از قرار گرفتن در معرض نور فرابنفش دارد و از این رو، ترکیبات دیگر موجود در گوجه فرنگی نیز ممکن است در این زمینه نقش داشته باشند.




museum90

بازهم از معجزات عسل و دارچین

آرتریت می تواند موجب درد فراوان در مفاصل شود و اثر منفی بر میزان تحرک فرد داشته باشد. شما می توانید از عسل و دارچین برای تسکین آرتریت استفاده کنید. این دو ماده به حفظ سلامت استخوان و تسکین درد مفصل کمک می کنند.

عسل و دارچین دو ماده طبیعی پر مصرف در جهان هستند که فواید سلامت چشمگیری را ارائه می کنند. هر دو ماده از خواص دارویی قدرتمند بهره می برند و هنگامی که با یکدیگر ترکیب می شوند، فواید سلامت آنها هر چه بیشتر افزایش می یابد.

از فواید سلامت ترکیب عسل و دارچین

به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از "ان‌سی‌بی‌آی"، عسل از گلوکز، فروکتوز و مواد معدنی مانند آهن، کلسیم، فسفات، کلر، پتاسیم، و منیزیم تشکیل شده است. همچنین، این ماده دارای ویتامین های B1، B2، B3، B5 و B6 است. افزون بر این، عسل از ویژگی های ضدعفونی، ضد التهابی، آنتی اکسیدانی، ضد باکتری و درمانی سود می برد.

دارچین یک منبع فوق العاده برای آنتی اکسیدان ها محسوب می شود. همچنین، این ماده حاوی ویتامین های A، E، D و K است. افزون بر این، دارچین از خواص ضد التهابی و ضد میکروبی قوی بهره می برد.

خواص دارویی این دو ابرماده غذایی اثری قوی روی بدن انسان دارد. آنها به همراه هم یک درمان طبیعی برای بسیاری از بیماری ها و فرمولی برای بسیاری از فواید سلامت هستند. افزون بر این، عسل و دارچین به همراه هم از مزه فوق العاده خوبی سود می برند. در ادامه با برخی از فواید این دو ماده بیشتر آشنا می شویم.

درمان آرتریت

آرتریت می تواند موجب درد فراوان در مفاصل شود و اثر منفی بر میزان تحرک فرد داشته باشد. شما می توانید از عسل و دارچین برای تسکین آرتریت استفاده کنید. این دو ماده به حفظ سلامت استخوان و تسکین درد مفصل کمک می کنند.

دارچین دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است که به کاهش تورم، قرمزی و سفتی در مفاصل تحت تاثیر قرار گرفته کمک می کنند. افزودن عسل بر خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی می افزاید.

برای مصرف خوراکی، یک قاشق غذاخوری عسل خام را با نصف قاشق چایخوری پودر دارچین در یک فنجان آب گرم ترکیب کنید. این نوشیدنی را هر روز صبح با معده خالی مصرف کنید.

برای استفاده موضعی، به نسبت مساوی پودر دارچین و عسل را با یکدیگر ترکیب کنید. این ترکیب را در ناحیه تحت تاثیر قرار گرفته بمالید. اجازه دهید 30 دقیقه به همان حالت باقی بماند و سپس با استفاده از آب ولرم شستشو را انجام دهید. این کار را دو بار در روز انجام دهید.

نکته: اگر دارچین در پوست احساس سوزش ایجاد می کند از روش موضعی استفاده نکنید.

تقویت سیستم ایمنی

ترکیب خوشمزه عسل و دارچین در تقویت سیستم ایمنی بدن انسان نیز موثر است. هر دو ماده از خواص ضد باکتری و ضد ویروسی سود می برند که به بدن در مبارزه و نابودی باکتری ها و ویروس های مضر کمک می کنند. همچنین، آنتی اکسیدان های موجود در عسل و دارچین به مبارزه با رادیکال های آزاد در بدن کمک می کنند.

یک چهارم قاشق چایخوری پودر دارچین را با یک قاشق غذاخوری عسل ارگانیک ترکیب کنید. این ترکیب را دو بار در روز مصرف کنید. در صورت تمایل می توانید عسل و دارچین را در یک لیوان آب ولرم به همراه آب یک عدد لیمو ترکیب کنید و این نوشیدنی را مصرف کنید.

این ترفند ساده سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و از بیماری های معمولی مانند سرماخوردگی و آنفلوآنزا پیشگیری می کند.

از فواید سلامت ترکیب عسل و دارچین

مبارزه با آکنه

عسل و دارچین به واسطه خواص ضد میکروبی خود به درمان بیماری های پوستی، مانند آکنه، کمک می کنند. همچنین، خواص ضد التهابی آنها می تواند به کاهش علائم آکنه و پیشگیری از عفونت ها کمک کند. افزون بر این، عسل پوست را مرطوب نگه می دارد و از گرفتگی منافذ پوست که یکی از دلایل بروز آکنه است، پیشگیری می کند.

یک قاشق چایخوری عسل و نصف قاشق چایخوری پودر دارچین را با هم ترکیب کنید.

این ترکیب را روی ناحیه تحت تاثیر قرار گرفته توسط آکنه قرار دهید.

اجازه دهید به مدت 10 دقیقه در همان حالت باقی بماند، سپس با آب گرم شستشو را انجام دهید.

این کار را یک یا دو بار در روز انجام دهید.

بهبود خواب

عسل و دارچین به همراه هم می توانند در رفع مشکلات مرتبط با خواب موثر عمل کنند.

خواص ضد التهابی این دو ماده به کاهش تورم اطراف ناحیه گلو که می تواند مسیرهای هوایی را مسدود کند و موجب آپنه خواب شود، کمک می کنند. آپنه خواب یکی از دلایل اختلال در خواب محسوب می شود. همچنین، آنها به کاهش وزن کمک می کنند که گامی مهم در درمان آپنه خواب است.

افزون بر این، دارچین و عسل دارای خواص آرامش بخش هستند که می تواند به خواب بهتر کمک کند.

یک یا دو قاشق چایخوری پودر دارچین را در یک فنجان آب داغ ترکیب کنید یا یک چوب دارچین 2 اینچی را به مدت پنج دقیقه در آب داغ قرار دهید. یک قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید و پیش از خواب این نوشیدنی را مصرف کنید.

همچنین، شما می توانید یک لیوان شیر گرم به همراه مقداری عسل و پودر دارچین را هر روز پیش از خواب مصرف کنید.

کمک به کاهش وزن

در شرایطی که عسل و دارچین اثری جادویی برای کاهش وزن ندارند، اما هنگامی که به همراه در کنار رژیم غذایی و رژیم ورزشی مناسب قرار می گیرند، آنها می توانند روند کاهش وزن را هر چه بیشتر تسریع کنند.

آنتی اکسیدان های موجود در عسل می توانند به کاهش وزن و چربی کمک کنند، در شرایطی که دارچین عادات غذا خوردن را با از بین بردن هوس های غذایی تنظیم می کند، که عاملی کلیدی در مسیر کاهش وزن محسوب می شود. افزون بر این، دارچین سوخت و ساز را افزایش می دهد، که به کاهش وزن کمک می کند.

نصف یک قاشق چایخوری پودر دارچین را به یک فنجان آب داغ اضافه کنید.

اجازه دهید به مدت 10 دقیقه دم بکشد.

یک قاشق چایخوری عسل ارگانیک، خام به آن اضافه کنید.

این نوشیدنی را دو بار در روز، یک بار صبح و یک بار شب مصرف کنید.

از فواید سلامت ترکیب عسل و دارچین

بهبود سلامت قلب

عسل و دارچین می توانند نقشی کلیدی در بهبود سلامت قلب ایفا کنند. محتوای آنتی اکسیدانی عسل به پیشگیری از تنگ شدن شریان ها کمک می کند. دارچین نیز به واسطه خواص ضد التهابی در حفاظت از قلب و شریان های اطراف آن در برابر آسیب موثر عمل می کند.

هر دو ماده گردش خون را تحریک می کنند و به کاهش سطوح کلسترول کمک می کنند. سطح بالای کلسترول می تواند به آترواسکلروز (تصلب شرایین) یا تجمع پلاک در شریان ها منجر شود، که می تواند احتمال لخته شدن خون را افزایش داده و در نهایت به حمله قلبی یا سکته مغزی منجر شود.

مقداری عسل را روی نان تست خود مالیده و اندکی دارچین روی آن بپاشید. از این غذا در وعده صبحانه خود لذت ببرید.

کنترل قند خون

عسل و دارچین فواید قابل توجهی برای افراد مبتلا به دیابت دارند. چندین ترکیب در دارچین وجود دارند که گیرنده های انسولین را تحریک کرده و آنزیمی که آنها را غیر فعال می کند را مهار می کنند. از این رو، توانایی سلولی در استفاده از گلوکز افزایش می یابد.

عسل، زمانی که به حد اعتدال مصرف شود، در کاهش قند خون موثر است.

مصرف منظم نصف یک قاشق چایخوری دارچین که با یک قاشق چایخوری عسل ترکیب شده است به کاهش سطوح قند خون کمک می کند.

همچنین، شما می توانید پودر دارچین را روی غلات صبحانه یا جو دوسر صبحانه خود بپاشید.

درمان سرفه

دارچین و عسل دارای خواص ضد باکتری و ضد ویروسی هستند که به مبارزه با عفونت هایی که زمینه ساز سرماخوردگی و سرفه می شوند، کمک می کنند.

عسل گلو را پوشش داده و آن را آرام می سازد، که به تسکین ناراحتی ناشی از سرفه مداوم کمک می کند.

یک قاشق غذاخوری عسل خام را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید.

نصف یک قاشق چایخوری پودر دارچین به آن اضافه کنید.

این نوشیدنی را دو بار در روز مصرف کنید.

از فواید سلامت ترکیب عسل و دارچین

بهبود زخم های جزئی

عسل و دارچین دارای خواص درمان کننده هستند که آنها را به ابزاری مفید برای درمان مشکلات پوستی، به ویژه زخم ها و خراشیدگی های جزئی، تبدیل می کند.

افزون بر این، آنها توانایی مبارزه با باکتری ها و کاهش التهاب را دارند که در زمینه بهبود پوست اهمیت دارند.

اندکی پودر دارچین را با دو تا سه قاشق چایخوری عسل خام ترکیب کنید تا یک خمیر شکل بگیرد.

این خمیر را روی ناحیه تحت تاثیر قرار گرفته قرار دهید.

اجازه دهید 10 تا 15 دقیقه به همان حالت باقی بماند.

این کار را یک یا دو بار در روز در صورت نیاز انجام دهید.

نکته: اگر دارچین احساس سوزش در پوست ایجاد می کند از این روش درمانی استفاده نکنید. بهتر است ابتدا اندکی خمیر را روی پوست قرار دهید و شرایط را پیش از استفاده روی زخم بررسی کنید.

مبارزه با مشکلات گوارشی

ترکیب عسل و دارچین می تواند به مشکلات گوارشی مانند گاز یا سوء هاضمه کمک کند.

عسل به پاکسازی روده بزرگ از طریق حذف سموم کمک می کند. این ماده به افزایش جمعیت باکتری های خوب روده کمک می کند، که به گوارش بهتر منتج می شود. این شرایط به نوبه در پیشگیری و درمان علائم نفخ، گاز و بازگشت اسید معده به مری نقش دارد.

دارچین به افزایش سلامت و عملکرد دستگاه گوارش کمک می کند. این ماده در مدیریت مشکلات گوارشی، مانند سوزش سردل و گرفتگی های معده، موثر عمل می کند. همچنین، دارچین از تشکیل گاز بیشتر پیشگیری می کند.

اندکی پودر دارچین را روی یک قاشق غذاخوری عسل بریزید.

این ترکیب را پیش از وعده های غذایی خود برای پیشگیری از مشکلات گوارشی میل کنید

راه سلامت سیزده

از فواید شگفت انگیز چند دقیقه مطالعه در روز

از فواید شگفت انگیز چند دقیقه مطالعه در روز

به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از "پریونشن"، هر چه بیشتر در مطالعه غرق می شویم، بیشتر از آن چیزی که هستیم و شرایطی که در آن قرار داریم فاصله می گیریم. از کاهش استرس تا تشخیص احساسات دیگران در ادامه با برخی دلایل که بر مطالعه کردن تاکید دارند، بیشتر آشنا می شویم.

مطالعه مغز شما را روشن می کند

مطالعه بخش های عصب شناختی در مغز را تحریک می کند زیرا در تجربه ای جدید زندگی می کنید و خود را در محیطی جدید احساس می کنید. به عنوان مثال، پژوهشگران در اسپانیا طی یک مطالعه دریافتند که خواندن کلمه «دارچین» بخش های وابسته به حس بویایی در مغز را فعال می کند. به طور مشابه، مطالعه ای دیگر در فرانسه نشان داد که مطالعه درباره اقدامات (به عنوان مثال، پابلو توپ را شوت کرد) قشر حرکتی مغز را تحریک می کند.

داستان درک ما از یکدیگر را شکل می دهد

به گفته کیت اوتلی، استاد روانشناسی شناختی در دانشگاه تورنتو و رمان نویس، اگر درباره ژنتیک مطالعه کنید، نکات جدید درباره ژن ها یاد می گیرید. اگر داستان مطالعه کنید درباره مردم، دیگران و خودتان آموزه های جدید فرا می گیرد. مطالعه فرصتی مناسب را برای غرق شدن یک فرد در افکار و احساسات فردی دیگر فراهم می کند. پژوهش ها نشان داده اند که این شرایط می تواند به افزایش همدلی و توانایی اجتماعی منجر شود.

داستان های عاشقانه و کاراگاهی از بهترین گزینه ها برای شکل گیری همدلی محسوب می شوند و اوتلی رمان «غرور و تعصب» اثر جین وبستر را یکی از رمان های ایده آل در این زمینه عنوان کرده است.

کتاب ها موجب افزایش شادی شما می شوند

پژوهش های گذشته نشان داده اند که تجربیات زندگی در مقایسه با مادیات شادی بیشتری را برای انسان به ارمغان می آورند، اما این پایان داستان نیست. نتایج مطالعه ای جدید که در نشریه Journal of Consumer Psychology منتشر شده است، نشان می دهد که محصولات تجربی که برای خلق یا ارتقا تجربیات زندگی طراحی شده اند، مانند کتاب ها، از تقویت کننده های شادی هستند. محصولات ورزشی، بازی های ویدئویی و آلات موسیقی نیز در این فهرست قرار می گیرند.

مطالعه می تواند به افزایش حس رضایت نیز کمک کند. مطالعه ای که در دانشگاه تگزاس شمالی انجام شد، نشان داد، افراد مسن که همچنان به مطالعه و یادگیری ادامه می دهند هرچه بیشتر از زندگی خود رضایت دارند.

از فواید شگفت انگیز چند دقیقه مطالعه در روز

مطالعه موجب کاهش استرس می شود

گم کردن خود در دنیای یک کتاب ممکن است گزینه ای کارامد در کسب آرامش باشد. پژوهشگران در دانشگاه ساسکس طی یک مطالعه دریافتند که مطالعه یکی از بهترین گزینه ها برای مقابله با استرس محسوب می شود و کارایی آن در این زمینه از گوش دادن به موسیقی، پیاده روی، و نوشیدن چای و قهوه نیز بیشتر است. استرس می تواند موجب افت سطوح انرژی شما شود، در میل جنسی اختلال ایجاد کند و حتی ابتلا به بیماری را به همراه داشته باشد. تنها شش دقیقه مطالعه برای کاهش سرعت ضربان قلب و تسکین تنش عضلانی کفایت می کند.

کتاب ها ماده خاکستری مغز را تقویت می کنند

غرق شدن در دنیای یک کتاب خوب می تواند سد دفاعی خوبی در برابر از دست دادن حافظه ایجاد کند. مطالعه ای که توسط مرکز پزشکی دانشگاه راش انجام شده و در نشریه Neurologyمنتشر شد، نشان داد که انجام منظم فعالیت های تحریک کننده ذهنی در زندگی، مانند مطالعه، می تواند آهنگ زوال شناختی را به میزان 32 درصد کاهش دهد. مطالعه ای دیگر نیز نشان داد، افرادی که فعالیت های مغزی مانند مطالعه، بازی شطرنج و حل جدول را انجام می دهند، دو و نیم برابر احتمال کمتری دارد به بیماری آلزایمر مبتلا شوند.

باز کردن کتاب ذهن شما را باز می کند

مطالعه موجب باز شدن ذهن انسان می شود و می تواند دیدگاه فرد نسبت به موضوعات مختلف از نژاد تا ملیت، رنگ پوست و ... را تغییر دهد. یکی از بزرگترین فواید مطالعه شناخت افراد دیگر، در جوامع دیگر، و خارج از حباب فردیتی است که یک نفر دور خود شکل می دهد.



museum90

خوراکی هایی که بهتر است باهم نخورید




museum90

بدترین مواد در برخی از محصولات پاک کننده خانگی

در محصولات پاک کننده تجاری مواد مضر بی شماری وجود دارند که نباید در معرض آنها قرار گرفت.

هنگام استفاده از بسیاری از محصولات پاک کننده تجاری ممکن است چیزی فراتر از پاکسازی خانه را تجربه کنید.

بدترین مواد در برخی از محصولات پاک کننده خانگی

به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از "کر2"، در محصولات پاک کننده تجاری مواد مضر بی شماری وجود دارند که نباید در معرض آنها قرار گرفت. در ادامه با برخی از بدترین مواد تشکیل دهنده که در این قبیل محصولات وجود دارند و برخی از بهترین گزینه های طبیعی که می توانید جایگزین محصولات پاک کننده کنید، بیشتر آشنا می شویم.

محصولات پاک کننده چند منظوره

موارد استفاده: به طور معمول برای پاکسازی کابینت ها، سینک ها، کاشی ها و لوله ها استفاده می شوند. به طور معمول، آنها برای کف، پنجره ها، شیشه یا آینه مناسب نیستند.

بدترین ماده تشکیل دهنده: بوتیل سلوسولو که در محصولات پاک کننده چند منظوره، پاک کننده شیشه و انواع دیگر پاک کننده ها وجود دارد. این ماده ممکن است به مغز استخوان، کلیه ها و کبد آسیب وارد کند.

انتخاب های بهتر: صابون کاستیا و آب گرم

صابون کاستیا نام خود را از منطقه ای در اسپانیا که در آنجا زیتون پرورش داده می شود، گرفته است. این صابون به طور معمول از روغن زیتون و چربی حیوانی تهیه می شود، اما بسیاری از انواع جدیدتر حاوی پالم گیاهی، نارگیل، شاهدانه یا جوجوبا نیز هستند.

لایه بردارهای چند منظوره

موارد استفاده: لایه بردارهای چند منظوره پودری به طور معمول برای پاکسازی سینک ها، کاشی ها و وان حمام استفاده می شوند.

بدترین ماده تشکیل دهنده: فنول های کلردار شده به طور بالقوه برای سیستم های تنفسی و گردش خون انسان مضر هستند.

انتخاب بهتر: جوش شیرین

جوش شیرین نوعی نمک است که به نام بی کربنات سدیم شناخته می شود. این ماده از قدرت پاک کنندگی بالایی سود می برد و از این رو، به عنوان یک پاک کننده چند منظوره خوب می تواند مد نظر قرار بگیرد. بافت شن مانند جوش شیرین چیزی است که به عنوان یک پاک کننده لایه بردار به آن نیاز دارید.

پاک کننده شیشه و پنجره

موارد استفاده: برای پاکسازی پنجره ها، آینه ها و شیشه های خودرو استفاده می شود.

بدترین ماده تشکیل دهنده: دی اتیلن گلایکول که در شیشه شورها یافت می شود برای خون، کلیه ها و سیستم عصبی سمی است.

انتخاب بهتر: سرکه سفید

سرکه سفید که به نام اسید استیک نیز شناخته می شود، یک ماده ضد عفونی کننده و پاک کننده چربی طبیعی است. سرکه سیب می تواند موجب مرگ باکتری های ای کولای، سالمونلا و انواع دیگر باکتری ها شود و بر همین اساس یک ضد عفونی کننده طبیعی خوب است.

صابون رختشویی

موارد استفاده: برای شستشوی لباس، ملافه، حوله های حمام و پارچه استفاده می شود.

بدترین ماده تشکیل دهنده: نونیلفنول اتوکسیلات، یک ماده پاک کننده است که در مواد شوینده لباس و پاک کننده های چند منظوره یافت می شود و در اروپا استفاده از آن ممنوع شده است. روند تخریب آرام آن در طبیعت حتی به شکل گیری ترکیبات سمی‌تر منجر می شود.

انتخاب بهتر: واشینگ سودا (سالسودا)

واشینگ سودا نوعی نمک است که به نام کربنات سدیم شناخته می شود و یکی از خویشاوندان جوش شیرین یا بیکینگ سودا محسوب می شود، اما از آن قلیایی‌تر است. اگرچه محصولی طبیعی محسوب می شود، اما برخی مواد طبیعی نیز می توانند در صورت گوارش مضر باشند و از این رو، واشینگ سودا باید دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی نگهداری شود.

لکه‌برها

موارد استفاده: از بین بردن لکه هایی که به سختی از روی پارچه یا لباس پاک می شوند.

بدترین ماده تشکیل دهنده: پرکلرو اتیلن، یک لکه‌بر شیمیایی و یک عامل سرطان‌زای احتمالی که با آسیب کبد و کلیه پیوند خورده است.

انتخاب بهتر: روغن پرتقال

روغن پرتقال از پوست پرتقال استخراج می شود و تنها چند قطره از آن می تواند در حذف لکه ها از روی پارچه و لباس موثر عمل کند. پیش از استفاده روی قسمتی پنهان از پارچه یا لباس این روغن را امتحان کنید تا اطمینان حاصل شود رنگ پارچه را از بین نمی برد. روغن پرتقال باید از دسترس کودکان و حیوانات خانگی دور باشد. این محصولی خوراکی نیست.

ضد عفونی کننده و خوشبو کننده های هوا

موارد استفاده: رفع بوی بد و گندزدایی هوای خانه

بدترین ماده تشکیل دهنده: بوتان (مایع فندک) که در بسیاری از اسپری های خوشبوکننده و ضد عفونی کننده یافت می شود. این ماده برای سیستم تنفسی، سیستم عصبی و مغز سمی است.

انتخاب بهتر: روغن های ضروری آویشن، پرتقال، و درخت چای

آویشن و ارگانو فعالیت ضد باکتریایی چشمگیری را نشان داده اند. روغن درخت چای نیز از خواص قوی ضد باکتری، ضد ویروس، و ضد قارچ برخوردار است