بهترین مطالب و تصاویر جهان

موزه علوم طبیعی+راه سلامت

بهترین مطالب و تصاویر جهان

موزه علوم طبیعی+راه سلامت

راه سلامت هفتاد


گریپ فروت سرشار از ویتامین C، فیبر و آب است و برای افرادی که در تلاش برای کاهش وزن هستند، گزینه ای ایده‌آل محسوب می شود.

هنگامی که موضوع میوه های عضو خانواده مرکبات مطرح می شود، پرتقال و لیمو محبوب‌ترین گزینه ها هستند. اما میوه دیگری نیز در این خانواده وجود دارد که اغلب دست کم گرفته می شود. گریپ فروت میوه ای است که از برخی فواید سلامت قابل توجه بهره می برد.

غول مفید خانواده مرکبات!

به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از "ارگانیک فکتس"، گریپ فروت به واسطه ویژگی های ارتقا سلامت و مبارزه با بیماری خود به عنوان «میوه ای از بهشت» شناخته می شود. گریپ فروت میوه ای احیاکننده و خوشمزه است که از محتوای ویتامین C، یک نوع آنتی اکسیدان، بالایی سود می برد. همچنین، این میوه منبع خوبی برای ویتامین A، پتاسیم، فولات، تیامین، ویتامین B6، کلسیم، آهن، مس، فسفر، منیزم، مواد مغذی گیاهی و فلانوئیدها است.

گریپ فروت از میزان کالری پایینی برخوردار است. در ادامه با برخی از فواید سلامت این میوه بیشتر آشنا می شویم.

کمک به کاهش وزن

گریپ فروت سرشار از ویتامین C، فیبر و آب است و برای افرادی که در تلاش برای کاهش وزن هستند، گزینه ای ایده‌آل محسوب می شود. ویتامین C موجود در گریپ فروت عملکرد سیستم سوخت و ساز بدن را بهبود می بخشد و همچنین سوخت و ساز چربی را تنظیم می کند و از این رو، به چربی سوزی کمک می کند.

محتوای فیبر و آب گریپ فروت نیز به کاهش دردهای گرسنگی کمک می کنند. این میوه می تواند به جذب و کاهش نشاسته و قند در بدن کمک کند.

پس در رژیم کاهش وزن خود نوشیدن یک لیوان آب گریپ فروت یا خوردن نیمی از یک میوه گریپ فروت پیش از وعده های غذایی را فراموش نکنید.

تثبیت قند خون

انجمن دیابت آمریکا مصرف گریپ فروت را برای افرادی که از دیابت رنج می برند، توصیه می کند. این میوه با شاخص قند خون پایین به افزایش ناگهانی و شدید قند خون پس از مصرف آن منجر نمی شود.

فلانوئید موجود در گریپ فروت که به نام نارینجنین شناخته می شود، حساسیت بدن به انسولین را افزایش می دهد و همچنین به حفظ وزنی سالم کمک می کند.

افراد مبتلا به دیابت باید روزانه نصف یک میوه گریپ فروت را در رژیم غذایی خود بگنجانند تا به مدیریت سطح قند خون آنها کمک کند.

نکته: گریپ فروت برای افرادی که داروهای خاص مانند استاتین ها و مسدودکننده های کانال کلسیم مصرف می کنند، مناسب نیست.

غول مفید خانواده مرکبات!

محافظت در برابر سرطان

گریپ فروت به کاهش خطر ابتلا به سرطان های معده، روده بزرگ، مثانه، پستان و مری کمک می کند. این میوه سرشار از آنتی اکسیدان با رادیکال های آزاد، مواد خطرناکی که موجب آسیب سلول ها در بدن می شوند و در نهایت مسئول بیماری های مرگبار مانند سرطان هستند، مبارزه می کند.

کاهش خطر سنگ های کلیه

با نوشیدن روزانه آب گریپ فروت، شما می توانید خطر سنگ های کلیه اگزالات کلسیم را کاهش دهید. محتوای بالای اسید سیتریک موجود در گریپ فروت به جلوگیری از تشکیل سنگ ها و حتی شکستن سنگ های کوچکی که شکل گرفته اند، کمک می کند. اسید سیتریک موجب می شود تا ادرار محیطی کمتر مطلوب برای شکل گیری سنگ ها باشد.

نه تنها برای سنگ کلیه، بلکه گریپ فروت برای سلامت کلی کلیه ها نیز خوب است. مطالعه ای که در سال 2011 در نشریه Plos One منتشر شد، نشان داد که محتوای فلانوئید بالای گریپ فروت دارای آثار هیپولیپیدمیک و ضد التهابی است و از این رو، به درمان چربی خون، دیابت و عفونت ویروس هپاتیت C کمک می کند.

محافظت از سلامت قلب

گریپ فروت سرشار از ویتامین C است و از این رو، مصرف آن برای سلامت قلب خوب است. مطالعه ای که در سال 2015 در نشریه American Journal of Clinical Nutrition منتشر شد، نشان داد، خطر ابتلا به بیماری قلبی در افرادی که میوه و سبزیجات بیشتری مصرف می کنند 15 درصد کمتر است. افرادی که دارای بالاترین سطوح ویتامین C در پلاسمای خون خود بودند از نرخ های کاهش یافته بیشتر بیماری قلبی برخوردار بودند.

محتوای بالای پتاسیم در گریپ فروت نیز به عنوان یک گشادکننده عروق کار می کند که به معنای کمک به رگ های خونی و عروق در کسب آرامش است. این شرایط به نوبه خود فشار خون را کاهش می دهد و خطر حملات قلبی و سکته های مغزی کمتر می شوند.

غول مفید خانواده مرکبات!

کاهش کلسترول بد

گریپ فورت سرشار از چندین فلانوئید است. هسپریدین یکی از آنها است که به افزایش کلسترول خوب (HDL) و پایین آمدن کلسترول بد (LDL) و تری گلیسیرید کمک می کند.

بنابر نتایج مطالعه ای که در سال 2006 در نشریه Journal of Agricultural and Food Chemistry منتشر شد، تنها با خوردن یک گریپ فروت در روز می توانید به کاهش سطوح کلسترول بد به میزان 15.5 درصد و تری گلیسیرید به میزان 27 درصد کمک کنید.

فیبر محلول در گریپ فروت از ورود کلسترول به جریان خون طی فرآیند گوارش جلوگیری می کند که این شرایط مانع از سخت شدن رگ ها شده و خطر بیماری های قلبی عروقی و فشار خون بالا را کاهش می دهد.

تقویت سیستم ایمنی بدن

گریپ فروت به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند و مشکل عفونت های مکرر و سرماخوردگی ها را کاهش می دهد. ویتامین C موجود در گریپ فروت به عنوان یک آنتی اکسیدان طبیعی عمل می کند و با رادیکال های آزاد مبارزه می کند. این شرایط به بدن در ایجاد مقاومت در برابر پاتوژن ها (عوامل بیماری‌زا) که موجب سرماخوردگی و دیگر بیماری های عفونی می شوند، کمک می کند. همچنین، این ویتامین می تواند به کوتاه کردن دوره بیماری و کاهش شدت نشانه های بیماری های عفونی کمک کند.

ویتامین C در حفظ و نگهداری از بافت همبند سالم و کمک به بهبود زخم نیز نقش دارد.

افزون بر این، گریپ فروت به کاهش التهاب در بدن کمک می کند که برای افراد مبتلا به بیماری هایی مانند آسم، استئوآرتریت و آرتریت روماتوئید می تواند مفید باشد.

غول مفید خانواده مرکبات!

بهبود سلامت پوست

از آنجایی که گریپ فروت سرشار از ویتامین C است، مصرف آن برای سلامت پوست نیز مفید است. این ویتامین برای تولید کلاژن ضروری است که به حفظ نرمی و انعطاف پذیری پوست کمک می کند.

ماهیت آنتی اکسیدانی ویتامین C با پیری سلولی در بدن که به واسطه رادیکال های آزاد مضر کلید می خورد، مبارزه می کند.

افزون بر این، ماهیت اسیدی گریپ فروت به محو شدن لکه های پوستی به واسطه کاهش تولید بیش از اندازه رنگدانه پوستی کمک می کند.

پتاسیم موجود در گریپ فروت از پوست در برابر پرتوهای مضر فرابنفش خورشید محافظت می کند که این شرایط نشانه های پیری زودرس مانند چین و چروک ها و لکه های سن را کاهش می دهد.

پس به طور مرتب آب گریپ فروت تازه بنوشید تا از پوستی خوب و سالم بهره مند شوید.

برای لایه برداری پوست می توانید ماسکی متشکل از آب نصف یک گریپ فروت، یک قاشق غذاخوری عسل، و نصف فنجان آرد جو دو سر تهیه کنید. این ماسک را روی صورت خود بمالید و اجازه دهید تا خشک شود و سپس با دست مرطوب آن را پاک کنید. از این ماسک هفته ای یک بار استفاده کنید.

مبارزه با بیماری لثه

ویتامین C برای برخورداری از لثه هایی سالم ضروری است که دندان های ما را محکم سر جای خود نگه می دارند. از آنجایی که گریپ فروت منبع خوبی برای ویتامین C است، نقشی کلیدی در مبارزه با بیماری لثه ایفا می کند.

مطالعه ای که در سال 2005 در نشریهBritish Dental Journal منتشر شد، نشان داد که مصرف روزانه گریپ فروت خونریزی لثه را در میان افرادی که از بیماری لثه رنج می بردند، کاهش داد. این شرایط به واسطه افزایش سطوح ویتامین C در آنها رخ داد که به ترمیم لثه کمک می کند.

تنها کافی است روزانه یک یا دو عدد گریپ فروت را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا از بیماری لثه پیشگیری کرده و حتی آسیب های ناشی از آن را بهبود ببخشید.

غول مفید خانواده مرکبات!

پاکسازی کبد

گریپ فروت منبعی سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان ها است و به پاکسازی و سم زدایی کبد کمک می کند. گلوتاتیون، یک آنتی اکسیدان قدرتمند، در خنثی سازی رادیکال های آزاد و کمک به سم زدایی فلزات سنگین از کبد نقش دارد.

مواد مغذی گیاهی به نام لیمونوئیدها که در گریپ فروت یافت می شوند به دفع ترکیبات سمی از کبد به وسیله افزایش محلولیت آنها در آب کمک می کنند.

افزون بر این، ترکیب فلانوئیدی که به نام نارینجنین شناخته می شود به کبد در چربی سوزی به جای ذخیره آن کمک می کند. تجمع چربی در کبد یکی از دلایل اصلی ابتلا به بیماری کبد چرب است.

روزانه نصف لیوان آب گریپ فروت تازه به همراه صبحانه بنوشید تا عملکرد کبد خود را بهبود ببخشید.

===============

http://www.asriran.com/fa/news/503987



museum90

با توقف مصرف گوشت چه اتفاقی در بدن رخ می‌دهد؟

افرادی که از یک رژیم غذایی سرشار از گوشت به یک رژیم غذایی کم یا فاقد گوشت مهاجرت می کنند، با کاهش وزن خود مواجه می شوند زیرا از منابع گیاهی و کم کالری برای تغذیه کلی خود بهره می برند.

خوردن گوشت یا پرهیز از مصرف آن به طور کامل یک انتخاب شخصی است. در شرایطی که برخی از مردم نمی توانند حتی به دست کشیدن از خوردن گوشت فکر کنند، برخی دیگر گیاهخواری را یک سبک زندگی سالم‌تر و پایدارتر می دانند.

با توقف مصرف گوشت چه اتفاقی در بدن رخ می‌دهد؟

به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از "ایت لایو"، بخش سرطان سازمان بهداشت جهانی یعنی آژانس بین المللی پژوهش سرطان در سال 2015 گزارشی هشدار دهنده را منتشر کرد. این گزارش بر اساس مطالعاتی که طی 20 سال انجام شده بودند، شکل گرفته و به ارزیابی پتانسیل سرطان‌زا بودن دو نوع محبوب گوشت یعنی گوشت قرمز و گوشت فرآوری شده پرداخته بود.

گوشت قرمز شامل تمامی انواع گوشت ماهیچه مانند گوشت گاو، گوشت گوسفند، گوشت بره، گوشت گوساله و گوشت اسب می شود. گوشت فرآوری شده نیز شامل نمونه هایی می شود که فرآیندهایی مانند افزودن نمک، پخت، تخمیر و دودی شدن را تجربه کرده و دیگر حالت طبیعی خود را ندارند که از آن جمله می توان به سوسیس، کالباس، همبرگر و گوشت کنسرو شده اشاره کرد.

بنابر گزارش آژانس بین المللی پژوهش سرطان، مصرف منظم گوشت فرآوری شده با سرطان کولورکتال (روده بزرگ و مقعد) در ارتباط است. به گفته کارشناسان، فردی که روزانه 50 گرم گوشت فرآوری شده مصرف می کند با افزایش خطر ابتلا به این سرطان مواجه است. کارشناسان به این نکته اشاره داشته اند که خوردن گوشت فرآوری شده به تنهایی یک عامل سرطان‌زا نیست و خطر زمانی افزایش می یابد که فرد به طور مرتب دیگر انواع گوشت را نیز همراه با گوشت های فرآوری شده مصرف می کند.

در شرایطی که گوشت فرآوری نشده محصولی بی فایده نیست، اما خطرات سلامت برای فردی که به طور منظم گوشت مصرف می کند، به ویژه با در نظر گرفتن این مساله که جایگزین های گیاهی می توانند شرایط تغذیه ای مشابه را فراهم کنند، از فواید آن پیشی می گیرد.

هنگامی که موضوع رژیم غذایی و سلامت مطرح می شود، اتخاذ تصمیمی آگاهانه از اهمیت فوق العاده ای برخوردار می شود. چه تصمیم بگیرید مصرف گوشت را کاهش دهید یا به طور کامل از آن پرهیز کنید باید از این مساله آگاه باشید که این کار چه تاثیری بر بدن شما می گذارد. در ادامه آن چه که می تواند با قطع مصرف گوشت برای بدن رخ دهد را ارائه می کنیم.

سلامت قلب شما بهبود می یابد

با توقف مصرف گوشت چه اتفاقی در بدن رخ می‌دهد؟

التهاب مکانیسم دفاعی بدن در برابر حمله میکروارگانیسم ها و ویروس های بیماری‌زا است. با این وجود، برخی مواد غذایی مشخص مانند گوشت التهاب آور هستند و می توانند موجب بقای التهاب شوند. التهاب مداوم یکی از عوامل اساسی بیماری های خطرناک مانند بیماری قلبی است.

Neu5Gc مولکولی است که در بدن تولید نمی شود، اما در گوشت قرمز وجود دارد. بنابر مطالعه ای که در سال 2015 در مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم منتشر شد، هنگامی که گوشت قرمز می خورید بدن به این مولکول خارجی از طریق ایجاد التهاب و به عنوان واکنشی دفاعی پاسخ می دهد. هنگامی که به طور مرتب گوشت می خورید، بدن این واکنش را حفظ کرده و التهاب باقی می ماند.

افزون بر این، بنابر نتایج مطالعه ای که در سال 2013 در نشریه Nature Medicine منتشر شد، گوشت قرمز حاوی ترکیبی به نام ال-کارنیتین است که هنگام تعامل با باکتری های روده گرفتگی عروق را کلید می زند. انسداد عروق دلیل شماره یک مرگ و میر مرتبط با بیماری قلبی است.

به بیان دیگر، رژیم های گیاهخواری عمدتا ضد التهاب هستند و به محافظت از قلب کمک می کنند.

از خود در برابر سرطان محافظت می کنید

با توقف مصرف گوشت چه اتفاقی در بدن رخ می‌دهد؟

التهاب دلیل اساسی برای انواع بیماری های بالقوه کشنده است و سرطان یکی از جدی‌ترین آنها محسوب می شود. گزارش سازمان بهداشت جهانی به دارا بودن ویژگی سرطان‌زایی گوشت قرمز و گوشت فرآوری شده اشاره داشته که با مصرف منظم انواع دیگر گوشت تشدید می شود.

مطالعات پیش از این نیز پیوندهایی بین مصرف گوشت و خطر افزایش یافته ابتلا به برخی سرطان ها را نشان داده بودند. نتایج مطالعه ای که در سال 2004 در نشریه Environmental and Molecular Mutagenesis منتشر شد، نشان داد که مصرف زیاد گوشت با ابتلا به سرطان کولورکتال مرتبط است. هنگامی که گوشت پخته می شود یا حتی در دماهای بالا دودی می شود، مواد شیمیایی خاصی آزاد می کند که موجب تغییر در DNA انسان می شوند و آنها را مستعد سرطانی شدن می سازند.

اما رژیم گیاهخواری چنین خطراتی را ایجاد نمی کند. مطالعه ای که در سال 2009 در نشریه British Journal of Medicine منتشر شد، نشان داد که گیاهخواران در معرض خطر کمتر ابتلا به سرطان هایی خاص (به عنوان مثال، معده، تخمدان، و مثانه) نسبت به گوشتخواران قرار دارند.

تغییر از رژیم غیر گیاهخواری به یک رژیم گیاهخواری موجب کاهش ترشح اسیدهای صفراوی و استرول های خنثی می شود و پس از آن خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ کاهش می یابد. اسیدهای صفراوی و استرول های خنثی چربی هایی هستند که در مقادیر زیاد از عوامل خطرآفرین برای سرطان روده بزرگ محسوب می شوند.

شانس شما برای زندگی طولانی‌تر افزایش می یابد

با توقف مصرف گوشت چه اتفاقی در بدن رخ می‌دهد؟

خوردن گوشت، به ویژه گوشت قرمز و گوشت های فرآوری شده، می توانند از طول عمر شما بکاهند. یک تجزیه و تحلیل بلند مدت الگوهای رژیم غذایی هزاران نفر از آمریکا و اروپا نشان داد که گیاهخواران و آنهایی که گوشت بسیار کمی مصرف می کنند، بیشتر عمر می کنند. از هزاران نفری که مورد مطالعه قرار گرفتند، آنهایی که گوشت قرمز بیشتری مصرف می کردند زودتر و جوان‌تر جان خود را به واسطه بیماری قلبی و سرطان از دست دادند.

جایگزین کردن گوشت با منابع گیاهی پروتئین مانند محصولات لبنی، حبوبات و مغزهای خوراکی، می تواند طول عمر شما را افزایش دهد.

وزن از دست می دهید

با توقف مصرف گوشت چه اتفاقی در بدن رخ می‌دهد؟

افرادی که از یک رژیم غذایی سرشار از گوشت به یک رژیم غذایی کم یا فاقد گوشت مهاجرت می کنند، با کاهش وزن خود مواجه می شوند زیرا از منابع گیاهی و کم کالری برای تغذیه کلی خود بهره می برند. مطالعه ای که در سال 2007 در نشریه Obesity منتشر شد، نشان داد که یک رژیم غذایی کاملا گیاهی (بدون مصرف گوشت حیوانی و محصولات مرتبط با حیوانات مانند لبنیات) طی یک بازه زمانی یک تا دو سال با کاهش وزن چشمگیر سوژه های دارای اضافه وزن مرتبط بوده است.

رژیم های گیاهخواری و وگان سرشار از غلات کامل، سبزیجات و میوه ها هستند که منابع فوق العاده ای برای فیبر محسوب می شوند. فیبر همواره ارتباط مثبتی با کاهش شاخص توده بدنی (BMI) و وزن داشته است. افزون بر این، غذاهای گیاهی سرشار از مواد مغذی و دارای کالری کم هستند.

از دیابت پیشگیری می کنید یا آن را بهتر مدیریت می کنید

با توقف مصرف گوشت چه اتفاقی در بدن رخ می‌دهد؟

مقاومت به انسولین شرایطی است که در آن بدن در برابر انسولین، هورمونی که سطوح قند خون را کنترل می کند، مقاوم می شود. این شرایط به دیابت نوع 2 منجر می شود.

نتایج مطالعه ای که در سال 2011 در نشریه Diabetic Medicine منتشر شد، نشان داد که افزایش وزن، به ویژه در قسمت شکم، با ابتلا به دیابت مرتبط است. یک رژیم غذایی گیاهخواری کم کالری وزن شکمی را کنترل می کند و حساسیت انسولین را در بیماران مبتلا به دیابت تنظیم می کند.

گوشت قرمز، به ویژه انواع فرآوری شده، حاوی مقادیر بالایی از سدیم، نیترات و نیتریت هستند که همگی مقاومت به انسولین را به واسطه مهار فعالیت سلول های بتا مسئول تولید انسولین افزایش می دهند.

به بیان دیگر، رژیم های غذایی گیاهی مانند مغزهای خوراکی، غلات کامل، لوبیاها و لبنیات کم چرب خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهند.

فشار خون خود را زیر کنترل در می آورید

با توقف مصرف گوشت چه اتفاقی در بدن رخ می‌دهد؟

بنابر مطالعه ای که در سال 2015 در نشریه Journal of Pulmonary and Respiratory Medicine منتشر شد، گوشت قرمز با فشار خون بالا نیز مرتبط است. هنگامی که باکتری های روده گوشت قرمز را متابولیز می کنند، ترکیبی به نام تری متیل آمین-ان-اکسید آزاد می شود و این ترکیب می تواند به افزایش فشار خون کمک کند.

افزون بر این، گوشت قرمز حاوی مقدار بالایی از چربی های اشباع شده است. مصرف منظم چربی های اشباع شده در بلند مدت به انسداد شریان ها منجر می شود که سختی شریان ها را به همراه داشته و اجازه نمی دهد عملکرد درستی داشته باشند. بر همین اساس، آنها باید تلاش بیشتری برای رساندن خون سرشار از اکسیژن به قلب انجام دهند. این سختی و انسداد در قالب افزایش فشار خون خود را نشان می دهد.

همچنین، گوشت های فرآوری شده نه تنها سرشار از چربی های اشباع شده هستند، بلکه حاوی مقادیر مضر از سدیم، یکی دیگر از عوامل افزایش فشار خون هستند.

به بیان دیگر، دنبال کردن یک رژیم غذایی گیاهی با کاهش فشار خون مرتبط است.

از درد آرتریت روماتوئید خلاص می شوید

با توقف مصرف گوشت چه اتفاقی در بدن رخ می‌دهد؟

افرادی که دارای آرتریت روماتوئید (روماتیسم مفصلی) هستند به این نکته اشاره داشته اند که یک رژیم غذایی مشخص در کاهش نشانه های این بیماری موثر بوده است. مطالعات نشان داده اند که رژیم های غذایی مشخص می توانند رفتار میکروارگانیسم هایی که در آرتریت روماتوئید نقش دارند را تغییر دهند.

بنابر مطالعه ای که در سال 2002 در نشریه Journsl of Alternative and Complementary Medicine منتشر شد، بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید متوسط تا شدید که رژیم غذایی وگان کم چربی را دنبال کرده بودند، کاهش قابل توجه نشانه های بیماری خود را گزارش کردند.

آکنه ها می توانند بهبود یابند

با توقف مصرف گوشت چه اتفاقی در بدن رخ می‌دهد؟

گوشت سرشار از ویتامین B12 است و مقدار اضافی از این ویتامین می تواند زمینه ساز ظهور آکنه شود. بر همین اساس، افرادی که یک رژیم غذایی سرشار از گوشت را دنبال می کنند نسبت به افرادی که گوشت کمتری مصرف می کنند یا گیاهخواران بیشتر دچار آکنه می شوند.

از آنجایی که گوشت قرمز منبع خوبی برای ویتامین B12 است مصرف منظم آن می تواند احتمال فعال کردن آکنه را افزایش دهد، در شرایطی که یک رژیم غذایی گیاهخواری مقدار متوسط از ویتامین B12 را تامین می کند و احتمالا به کنترل آن کمک می کند.

===============

http://www.asriran.com/fa/news/502543



museum90

چگونه پوست شل بازوها را از بین ببریم؟

از هر ۱۰ آمریکایی حدود ۴ نفر می‌گویند که بطور مرتب تحت فشار هستند. کیندر می‌گوید: استرس مزمن می‌تواند کاهش وزن شما را کند سازد، یا حتی جلوی آن را بگیرد، حتی اگر بدرستی ورزش می‌کنید و به درستی غذا می‌خورید.
مجله تناسب اندام - هم نیست که چقدر سخت روی بازوهایتان کار می‌کنید، آن پوست شل زیر بازویتان همچنان سر جایش هست! اینطور نیست؟ لیزا کیندر، یک مربی شخصی ساکن لس آنجلس می‌گوید که ممکن است لازم نباشد بیشتر تمرین کنید. او می‌گوید: راه حل ممکن است تمرین کردن دقیق‌تر باشد. مطلب زیر را بخوانید تا با برخی موانع رایج برای موفقیت و کارهایی که می‌توانید برای دستیابی به بازوهای سفت و محکم انجام دهید، آشنا شوید.

شما صرفا بر روی تمرینات بازو تمرکز کرده‌اید

الزاما تمرکز کردن روی یک ناحیه از بدنتان یا اصطلاحا «تمرین موضعی»، شما را به نتایج مورد نظرتان نخواهد رساند. با توجه به یک تحقیق انجام شده، خانم‌هایی که به مدت ۳ ماه فقط روی یک بازویشان تمرین قدرتی انجام دادند، در آن طرف در مقایسه با سمت دیگر، چربی بیشتری از دست ندادند. کیندر توضیح می‌دهد که تمرین دادن بازوهایتان باعث ساخت عضله خواهد شد، اما آن عضله می‌تواند زیر چربی پنهان بماند. او می‌گوید: برای داشتن بازوهایی سفت و محکم، شما باید در همه جای بدنتان کاهش چربی داشته باشید. بله، این به معنای کم کردن کالری و غذا خوردن دقیق‌تر است.

شما به اندازه کافی به خودتان فشار نمی‌آورید

اگر تمرین کاردیوی شما (پیاده روی، دوچرخه سواری، الپتیکال) در یک سرعت یکسان انجام می‌شود، وقت آن است که تغییر ایجاد کنید. اضافه کردن مقداری دوی سرعت، می‌تواند نتایج شما را افزایش دهد. در یک تحقیق ژاپنی، افرادی که تمرین اینتروال با شدت بالا انجام دادند، نسبت به آنهایی که سرعتشان را تغییر نمی‌دادند، در هر دقیقه حدود ۵۵ درصد بیشتر کالری سوزاندند.

کیندر می‌گوید که ۳۰ تا ۶۰ ثانیه با شدت بالا تمرین کنید و ۱۵ تا ۲۰ ثانیه استراحت کنید. برای دستیابی به بهترین نتایج، او حرکات کل بدن مانند بارپی، لانژ پرشی، پروانه، پلانک، دو در جا، و زانو بلند را توصیه می‌کند. او می‌گوید: با این تمرینات، شما کالری خواهید سوزاند، و درعین حال در سراسر بدنتان از جمله بازوها، عضله می‌سازید.

شما احساس آشفتگی می‌کنید

از هر ۱۰ آمریکایی حدود ۴ نفر می‌گویند که بطور مرتب تحت فشار هستند. کیندر می‌گوید: استرس مزمن می‌تواند کاهش وزن شما را کند سازد، یا حتی جلوی آن را بگیرد، حتی اگر بدرستی ورزش می‌کنید و به درستی غذا می‌خورید. دلیلش این است که، بدن شما هورمون کورتیزول ترشح می‌کند که اشتهای شما را بیشتر کرده و ذخیره سازی چربی در جاهایی مانند باسن، ران‌ها و البته بازوها را افزایش می‌دهد. همچنین باعث کاهش تستوسترون شما می‌شود که ممکن است عضله سازی برای بدن شما را دشوارتر سازد. داشتن حداقل ۷ ساعت خواب شبانه، ورزش کردن بطور منظم، و در نظر گرفتن زمان‌های استراحت (ریلکس کردن) می‌تواند به تحت کنترل نگه داشتن استرس شما کمک کند.

شما فقط یک یا دو بار در هفته روی بازویتان کار می‌کنید

این، شروع خوبی است، اما اگر واقعا می‌خواهید به نتایج مورد نظرتان برسید، باید یک روز در میان بازوهایتان را تمرین دهید. اگر نمی‌توانید به باشگاه بروید، تمرینات با وزن بدن می‌توانند درست به اندازه‌ی وزنه زدن موثر باشند. تحقیقی که در مجله Strength and Conditioning Research منتشر شد، درستی این مطلب را تایید می‌کند.

بعلاوه، این تمرینات را می‌توانید در هر جایی انجام دهید. چند مورد از تمریناتی که می‌توانید امتحان کنید: انجام دیپ توسط صندلی یا در حالتی که هم پاها و هم دستها روی زمین قرار گرفته اند، شنای سوئدی و انواع دیگر تمرینات بازو. کیندر می‌گوید: آنها را علاوه بر تمرین هوازی انجام دهید، فقط زیاده روی نکنید. کیندر توصیه می‌کند که آنها را یک روز در میان انجام دهید، بنابراین می‌توانید به عضلات بازوهایتان، یک یا دو روز برای ریکاوری زمان بدهید.
==============
http://www.asriran.com/fa/news/502636

راه سلامت شصت و نه

راه سلامت شصت ونه
مالش چشم ها با توجه به میزان نیروی وارد شده می تواند به آسیب دیدن رگ های خونی منجر شود و در نتیجه آن، قرمزی شدید چشم ها را تجربه کنید.

به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از "هلثی فود ویژن"، همه ما گاهی اوقات و به هر دلیلی از خارش تا ورود جسم خارجی که موجب تحریک می شوند، چشم های خود را با دست مالش می دهیم. به واسطه مالش، احتمالا حسی خوشایند و همچنین تسکین خارش را تجربه می کنیم. اما حقیقت آن است که در حال انجام کاری اشتباه هستیم و ممکن است آسیب بیشتری را به چشم های خود وارد کنیم زیرا مالش چشم می تواند پیامدهای جدی مانند تغییر شکل قرنیه را به همراه داشته باشد. در ادامه با برخی از پیامدهای ناخوشایند مالش چشم بیشتر آشنا می شویم.

عادتی به ظاهر بی ضرر اما بالقوه خطرناک

تغییر شکل قرنیه چشم

بسیاری از مشکلات بینایی به واسطه شکل قرنیه شکل می گیرند. باید به این مساله توجه داشته باشید که مالش چشم نه تنها به نازک شدن قرنیه، بلکه به تغییر شکل آن نیز می تواند منجر شود. قرنیه شبیه یک مخروط است و تغییر شکل در آن می تواند تاثیر چشمگیری بر بینایی داشته باشد. در برخی موارد حتی ممکن است به عمل جراحی برای اصلاح این شرایط نیاز باشد.

پیری صورت

اگر به ظاهر خود توجه ویژه ای دارید، بهتر است از مالش چشم ها با دست پرهیز کنید زیرا پوست دور چشم نازک‌تر و لطیف‌تر از بخش های دیگر است و مالش زیاد می تواند به شکل گیری راحت چین و چروک در اطراف چشم ها منجر شود.

قرمز شدن چشم ها

مالش چشم ها با توجه به میزان نیروی وارد شده می تواند به آسیب دیدن رگ های خونی منجر شود و در نتیجه آن، قرمزی شدید چشم ها را تجربه کنید.

عادتی به ظاهر بی ضرر اما بالقوه خطرناک

ایجاد عفونت

باکتری ها و میکروب های بسیاری روی دست های شما ساکن هستند و هنگامی که چشم ها را مالش می دهید، این موجودات می توانند آزادانه وارد چشم ها شده و در موارد شدید عفونت چشم ها و شکل گیری گل مژه یا التهاب ملتحمه را موجب شوند.

آسیب چشم

با مالش چشم ها توسط دست ها ممکن است سطح قرنیه را خراش دهید که غشائی بسیار شکننده و حساس است و در بدترین سناریو ممکن است نیاز به پیوند قرنیه نیز وجود داشته باشد.

تبدیل شدن به عادت

هنگامی که مالش چشم با دست را آغاز می کنید، احتمالا قادر به توقف آن نخواهید بود و این کار می تواند به یک عادت تبدیل شود. هر چه بیشتر این کار را انجام دهید، شرایط وخیم‌تر می شود. در نتیجه مالش زیاد چشم با احساس پف کردگی و خشکی چشم ها مواجه خواهید شد.

مالش چشم عادتی شایع بین مردم است، اما همان گونه که اشاره شد می تواند پیامدهای جدی به همراه داشته باشد و از این رو، تا حد ممکن باید از انجام این کار پرهیز کرد.

============
http://www.asriran.com/fa/news/505888


museum90

اسلحه‌ای در برابر آلزایمر

پژوهش ها نشان می دهند که فعالیت بدنی استقامتی، چه در قالب دوچرخه سواری، شنا و یا حتی یک پیاده روی طولانی می تواند در به تاخیر انداختن و پیشگیری از بروز آلزایمر موثر باشد.

ورزش کردن فواید بسیاری برای بدن انسان دارد و در این میان، مطالعات مختلف نشان داده اند که چگونه می تواند در نقش یک پشتیبان قدرتمند برای عملکردهای مغز نیز ظاهر شود.

با ورزش به جنگ آلزایمر بروید

به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از "ماسل اند فیتنس"، مطالعات نشان داده اند که ورزش می تواند تاثیری سودمندی بر پنج بیماری مزمن - بیماری قلبی، ورم مفاصل، فشار خون بالا، دیابت و چاقی - داشته باشد. اما یک بیماری مزمن دیگر نیز وجود دارد که ورزش می تواند برای مقابله با آن به کار گرفته شود. این بیماری را کمتر مد نظر قرار می دهیم؛ در حقیقت، حتی دوست نداریم درباره آن فکر یا صحبت کنیم، اما بسیاری از ما را تحت تاثیر قرار می دهد. این بیماری را با نام آلزایمر می شناسیم.

آلزایمر چیست؟

در ساده‌ترین حالت و همان گونه که بیشتر ما می دانیم، آلزایمر یک بیماری مغزی است که اختلال و از بین رفتن حافظه افراد را موجب می شود. این که چرا چنین اتفاقی رخ می دهد، هنوز به طور کامل روشن نشده است، اما پژوهشگران بر این باورند که مکانیزم های خاصی در مغز رخ می دهند که به زوال شناختی منجر می شود.

بنابر داده های ارائه شده از سوی کلینیک مایو، دانشمندان معتقدند که بیماری آلزایمر، برای بیشتر افراد، به واسطه ترکیبی از عوامل ژنتیکی، محیطی و سبک زندگی شکل می گیرد. این عوامل به پیشرفت آلزایمر کمک می کنند و همان گونه که تعداد بیشتری از سلول های مغز می میرند، اندازه این اندام شروع به کوچک‌تر شدن می کند. دو موردی که نشان دهنده بیماری آلزایمر هستند شامل پلاک های بتا آمیلوئید و توده های پروتئین تاو هستند.

پلاک های بتا آمیلوئید از کارکردی مشابه با پلاک هایی که می توانند در شریان ها جمع شوند، گردش خون را مسدود سازند و به نارسایی قلبی یا حمله قلبی منجر می شوند، برخوردار هستند. به همین ترتیب، تشکیل پلاک ها و جمع شدن آنها خارج از سلول های مغزی می تواند موجب انسداد ارتباط بین نورون ها شود که این شرایط به مرگ تدریجی سلول ها منجر می شود.

توده های پروتئین تاو داخل سلول های مغزی شکل می گیرند. یک سیستم حمل و نقل داخلی گردش مواد مغذی در سراسر نورون ها را انجام می دهد تا از سلامت و عملکرد درست آنها اطمینان حاصل شود. عملکرد منظم و طبیعی این شبکه حمل و نقل به پروتئینی به نام تاو بستگی دارد. در بیماری آلزایمر، این رشته های پروتئین تاو در هم پیچیده و شبکه حمل و نقل را مسدود می سازند که عدم دریافت مواد مغذی مورد نیاز سلول ها برای ادامه حیات را به همراه دارد. نتیجه نهایی مرگ نورونی است.

با ورزش به جنگ آلزایمر بروید

پیشگیری از طریق ورزش

اگرچه دانشمندان بی وقفه در تلاش برای یافتن درمانی برای بیماری آلزایمر هستند، در حال حاضر، بهترین روش پیشگیری از آن محسوب می شود. یکی از موثرترین اقداماتی که در این مسیر باید مد نظر قرار بگیرد، ورزش است. اما شاید این پرسش مطرح شود که چه ورزشی؟

پژوهش ها نشان می دهند که فعالیت بدنی استقامتی، چه در قالب دوچرخه سواری، شنا و یا حتی یک پیاده روی طولانی می تواند در به تاخیر انداختن و پیشگیری از بروز آلزایمر موثر باشد. مغز از توانایی بازتولید نورون های جدید و سالم برخوردار است و تصادفا، ناحیه ای در مغز که نورون های جدید می توانند توسعه یابند، ساختاری به نام هیپوکامپ است که مسئول حافظه و یادگیری نیز محسوب می شود. پژوهش ها نشان داده اند که پدیده نوروژنز هیپوکامپی، به عنوان مثال، ایجاد سلول های مغزی جدید، از طریق تمرینات هوازی تسهیل می شود. در حقیقت، پژوهشگران فنلاندی از مقایسه تاثیر تمرینات هوازی در برابر تمرینات با وزنه و تمرینات HIIT دریافتند که تاثیر تمرینات هوازی بیشتر از کار با وزنه و تمرینات HIIT است.

پیام روشن است. اگر نگران ابتلا به بیماری آلزایمر هستید، لزومی ندارد کار با وزنه را متوقف کنید، اما بهتر است تمرینات هوازی را نیز برای حفظ سلامت و تناسب مغز و بدن در برنامه ورزشی خود جای دهید.

==================

http://www.asriran.com/fa/news/506114



museum90

کارهایی که برای بهبود گلودرد باید انجام دهید

چای بنوشید: چای ها و دمنوش ها می توانند در این دوره کمک زیادی به بهبود گلو دردتان کنند. پس از آنها غافل نشوید.
حاضرم یک هفته تب کنم، سرفه کنم یا بینی ام بگیرد اما به گلودرد مبتلا نشوم. اما چه بخواهیم چه نخواهیم گاهی دچارش می شویم.

در این مقاله می خواهم مواردی را به شما توضیح دهم که کمکتان می کند مشکل گلودردتان را به حداقل برسانید.

1- استراحت کنید: وقتی از استراحت کردن صحبت می کنیم یعنی چند شب پشت سر هم به مدت 8 تا 10 ساعت بخوابید. به نظر ساده می آید اما از نظر علمی تاثیرش کاملا ثابت شده است.


2- مقداری سرکه سیب رقیق شده بنوشید: طعم مزخرفی دارد اما تاثیرگذار است. یک قاشق غذا خوری سرکه سیب را به یک فنجان آب گرم اضافه کنید و سپس یک قاشق چای خوری عسل نیز به آن اضافه کنید. خوب بهم بزنید و سپس بنوشید.


3- آلاسکا بخورید: اما سعی کنید آلاسکایی که می خورید از مرکبات، قند و لبنیات نباشد چون می تواند تولید مخاط را افزایش دهد و بیشتر باعث تحریک گلویتان شود.


4- از ادویه جات استفاده کنید: یک قاشق چای خوری زردچوبه به یک فنجان آب گرم به همراه لیمو و عسل اضافه کنید. زردچوبه ماده ای ضد التهابی است که برای مدت ها به عنوان داروی طبیعی استفاده شده است.


5- پاستیل بمکید: بسیاری از خواننده ها تاثیر فوق العاده ی آن را روی صاف کردن گلو تضمین می کنند.


6- چای بنوشید: چای ها و دمنوش ها می توانند در این دوره کمک زیادی به بهبود گلو دردتان کنند. پس از آنها غافل نشوید.


7- سس تند را جلو بیاورید: اضافه کردن مقداری سس تند به غذایی که میل می کنید می تواند به کاهش دردتان کمک کند، گرفتگی را برطرف کند و همچنین طعم غذایی که می خورید را نیز تغییر دهد.


8- چای مریم گلی درست کنید: چند برگ تازه مریم گلی داخل یک کتری آب بریزید و سپس آن را به جوش بیاورید. این چای را هر چند ساعت یکبار بنوشید تا زمانی که درد گلویتان بهبود پیدا کند.


9- آسپرین استفاده کنید: آسپرین ضد التهاب است، پس به مرور غده های متورم شده را بهبود می بخشد. آسپرین درمان نیست اما می تواند از غیر قابل تحمل شدن گلودرد جلوگیری کند.


10- بخار را به خدمت بگیرید: از یک دستگاه بخور استفاده کنید تا گلویتان صاف بماند و بتوانید راحت تر نفس بکشید ( یک دوش آب گرم یا وان آب گرم نیز خوب جواب می دهد ).


11- آب بنوشید: آب یا دمنوش استفاده کنید، حتی آب میوه های رقیق شده نیز می توانند علاوه بر تامین آب بدنتان به بهبود گلو درد نیز کمک کنند.


12- از یک اسپری گلو بدون نیاز به نسخه استفاده کنید: یک اسپری که حاوی منتول یا نعناع باشد می تواند به مرور گلویتان را بی حس کند.


13- سوپ مرغ میل کنید: این سوپ نه تنها آرامش بخش است بلکه ثابت شده می تواند مخاط را در مسیر بینی کاهش دهد. مخاط همان چیزی است که باعث تحریک گلو می شود.


14- آب و نمک غرغره کنید: دو قاشق چای خوری نمک را در یک لیوان آب گرم حل کنید، سپس غرغره اش کنید و داخل سینک بریزید. این کار را روزی سه مرتبه تکرار کنید تا التهاب و درد کاهش پیدا کند.


15- به صدایتان استراحت دهید: می دانیم که دوست دارید به بهترین دوستتان زنگ بزنید و بگویید که چقدر گلودرد اذیتتان می کند اما به جای این کار، بهتر است از پیام دادن استفاده کنید.


16- از الکل استفاده نکنید: لازم نیست بگوییم که الکل چقدر مضر است و باید به کلی کنار گذاشته شود اما استفاده از نوشیدنی های الکلی هنگام گلو درد باعث کم آب شدن بدن و بدتر شدن گلودرد می شود. پس فقط از آب، چای و دمنوش ها استفاده کنید.


17- مورد معاینه قرارش دهید: اگر گلو دردتان ناگهان با تب همراه شد یا وضعیتش وخیم تر شد ممکن است دچار گلو درد میکروبی یا عفونتی دیگر شده باشید که نیاز به تجویز دارو داشته باشد. بنابراین بهترین کار این است که توسط پزشک معاینه شوید.

منبع: دکتر کرمانی
=============
http://www.asriran.com/fa/news/504259