بهترین مطالب و تصاویر جهان

موزه علوم طبیعی+راه سلامت

بهترین مطالب و تصاویر جهان

موزه علوم طبیعی+راه سلامت

راه سلامت بیست و چهار

قرمزی مداوم گوش ها می تواند نشانه ای از یک مشکل سلامت داخلی مانند بیماری کلیه باشد.

ما باید توجه ویژه ای به تغییراتی که در بدن رخ می دهند، به ویژه اگر قابل مشاهده باشند، داشته باشیم زیرا به طور معمول نشانه ای هشدار دهنده از مشکلات سلامت جدی هستند که درون بدن رخ می دهند. حتی گوش های ما می توانند برخی مشکلات سلامت را آشکار سازند یا آنها را پیش بینی کنند.

وقتی گوش از مشکلات سلامت خبر می‌دهد

به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از "پرو هلث تیپس"، گوش های ما از زمانی که متولد می شویم زیاد تغییر نمی کنند، به استثانای اندازه آنها که با افزایش سن بزرگتر می شوند. همه ما از شکل های مختلف گوش برخوردار هستیم و می توان آنها را مشابه با اثر انگشت دانست.

ژن های غالب یا مغلوب

لاله های گوش مغلوب آنهایی هستند که به صورت مستقیم به سر متصل شده اند. از سوی دیگر، لاله های گوش آویزان که به نام لاله گوش آزاد شناخته می شوند، یک صفت غالب هستند.

کمبودهای ویتامینی

اگر متوجه شدید گوش های شما به طور مداوم رنگ پریده هستند این شرایط می تواند نشانه ای از کمبود ویتامین C یا ویتامین D باشد. همچنین، گوش های رنگ پریده می تواند نشانه ای از کم آبی بدن باشد.

بیماری عروق کرونر

چین و چروک قطری لاله گوش می تواند نشان دهنده خطر بالای ابتلا به بیماری های عروق کرونر باشد.

التهاب

اگر غضروف گوش شما ملتهب و قرمز شده است، این شرایط می تواند نشان دهنده مواجهه با یک بیماری که به نام پلی کاندرایتیس عود کننده شناخته می شود، باشد، که در حقیقت یک اختلال مزمن غضروف است.

وقتی گوش از مشکلات سلامت خبر می‌دهد

مشکلات کلیوی

قرمزی مداوم گوش ها می تواند نشانه ای از یک مشکل سلامت داخلی مانند بیماری کلیه باشد.

گوش درد

درد مکرر گوش می تواند نشان دهنده یک مشکل در دهان شما باشد زیرا مفصل تمپوروماندیبولار که آرواره را به استخوان متصل می کند در مقابل هر یک از گوش ها قرار دارد. این به معنای آن است که اختلالات مفصل فکی گیجگاهی می توانند گوش درد را هنگام جویدن، صحبت کردن یا باز کردن دهان برای مسواک زدن موجب شوند.

اختلالات مغزی

رنگ گوش های شما می تواند نشان دهنده بسیاری از مشکلات سلامت باشد. همان گونه که پیش از این اشاره شد، گوش های قرمز نشان دهنده مشکلات کلیوی هستند. رنگ قرمز تیره نیز می تواند نشان دهنده از دست دادن حافظه، سردردهای مداوم یا مشکلات مغزی باشد.
=====================
http://www.asriran.com/fa/news/527895
------------------------------


museum90

از کمردرد تا مشکلی جدی‌تر

کمر درد به همراه از دست دادن کنترل روده یا مثانه می تواند در نتیجه سندرم دم اسبی شکل گرفته باشد، که یک اختلال نادر است و در آن ریشه های عصبی در مهره های کمر فشرده شده و تمام احساس و حرکت را قطع می کنند.

کمر درد یکی از موارد شایع در سراسر جهان است که به طور معمول مساله نگران کننده ای نیست. بیشتر مواقع کمر درد به دلیل رگ به رگ شدن یا فشار روی یک عضله یا فتق دیسک شکل می گیرد و احتمال این که به خودی خود بهبودی حاصل شود، زیاد است.

وقتی کمردرد به مشکلی جدی‌تر اشاره دارد

به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از "پریونشن"، اگر کمر درد شما به تازگی آغاز شده ممکن است نیازی به مراجعه به پزشک یا مصرف دارو نباشد و با استفاده از روش های درمانی غیر تهاجمی مانند ماساژ، ورزش و یوگا قادر به درمان آن باشید. اما گاهی اوقات نیز بدن به واسطه کمر درد اعلام می کند که مشکلی جدی شکل گرفته و درخواست کمک فوری دارد. اگر با نشانه های هشدار دهنده زیر مواجه شدید در کوتاه‌ترین زمان ممکن به پزشک مراجعه کنید.

کنترل روده یا مثانه خود را از دست می دهید

وقتی کمردرد به مشکلی جدی‌تر اشاره دارد

کمر درد به همراه از دست دادن کنترل روده یا مثانه می تواند در نتیجه سندرم دم اسبی شکل گرفته باشد، که یک اختلال نادر است و در آن ریشه های عصبی در مهره های کمر فشرده شده و تمام احساس و حرکت را قطع می کنند. در صورتی که به این شرایط رسیدگی نشود می تواند به فلج، از دست دادن کامل کنترل بر مثانه و روده و اختلال در عملکرد جنسی منجر شود.

هنگام شب رخ می دهد

وقتی کمردرد به مشکلی جدی‌تر اشاره دارد

بیشتر افرادی که از کمر درد رنج می برند می توانند وضعیت خوابیدن خود را برای تسکین درد هنگام خواب تنظیم کنند. اما اگر یافتن وضعیت راحت برای شما غیر ممکن به نظر می رسد باید به پزشک مراجعه کنید. این شرایط می تواند نشانه ای از وجود یک تومور نخاعی باشد. امکان عفونت استخوان ستون فقرات یکی دیگر از دلایل شکل گیری این شرایط است. در هر صورت، شما به دریافت کمک پزشکی نیاز خواهید داشت.

یافتن دلیل آن دشوار است

وقتی کمردرد به مشکلی جدی‌تر اشاره دارد

درد در قسمت بالایی یا پایینی کمر که به نظر نمی رسد با عضله یا مفصلی مشخص پیوند خورده باشد، ممکن است نشانه ای از یک حمله قلبی باشد، به ویژه اگر درد در قسمت سینه آغاز شده و سپس به سمت پشت پخش می شود. اگر با کمر درد شدید که به ناگاه شکل می گیرد، مواجه هستید، مراجعه به پزشک بهترین گزینه است، اما اگر نشانه های دیگری مانند درد آرواره، تهوع، خستگی ناتوان کننده یا تنگی نفس را نیز تجربه می کنید، مستقیم به بخش اورژانس مراجعه کنید.

با خشکی صبحگاهی به واقع بد همراهی می شود

وقتی کمردرد به مشکلی جدی‌تر اشاره دارد

پس از این که از خواب بیدار می شوید، مقداری درد و گرفتگی در بدن عادی است، اما اگر این شرایط بیش از 30 دقیقه ادامه دارد و هنگامی که حرکت نمی کنید، بدتر می شود، ممکن است با شکلی از آرتریت التهابی، مانند اسپوندیلیت آنکیلوزان، مواجه باشد. اگر این شرایط درمان نشود، مهره های شما ممکن است به یکدیگر جوش خورده و توانایی حرکت را کاهش دهند. در صورتی که اسپوندیلیت آنکیلوزان نادیده گرفته شود، خطر بیماری قلبی و سکته مغزی را نیز افزایش می دهد. درمان این شرایط به طور معمول شامل استفاده از داروهای بی نیاز از نسخه پزشک و داروهای تجویزی مانند اینفیلیکسیماب یا اتانرسپت می شود، که به مهار التهاب کمک می کنند.

در معرض خطر بالای شکستگی قرار دارید

وقتی کمردرد به مشکلی جدی‌تر اشاره دارد

اگر به تازگی تصادفی داشته اید، داروهای خوراکی استروئیدی مصرف می کنید (که می تواند استخوان ها را تضعیف کند)، یا پوکی استخوان در شما تشخیص داده شده است، هر گونه کمر درد باید جدی گرفته شده و به پزشک مراجعه کنید. شما ممکن است شکستگی ستون فقرات داشته باشید که می تواند به کاهش قد، وضع اندامی خمیده و حتی مشکلات تنفسی و گوارشی منجر شود.
====================
http://www.asriran.com/fa/news/527696
--------------------------------


museum90

قندی ترین میوه‌ها

میوه کامل حاوی فیبر و دیگر مواد مغذی است که به بدن اجازه می دهد هر چه بیشتر احساس سیری را تجربه کرده و با گذشت زمان به آرامی قند را جذب کند.

میوه ها بخشی خوشمزه و بسیار مهم از یک رژیم غذایی محسوب می شوند. میوه ها منبعی فوق العاده برای فیبر، آنتی اکسیدان ها و سایر مواد شیمیایی گیاهی هستند. میوه تازه منبع خوبی برای انرژی پایدار است. میوه کامل حاوی فیبر و دیگر مواد مغذی است که به بدن اجازه می دهد هر چه بیشتر احساس سیری را تجربه کرده و با گذشت زمان به آرامی قند را جذب کند.

کدام میوه‌ها بیشترین میزان قند را دارند؟

به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از "کر2"، در میان میوه ها نیز برخی گزینه ها می توانند بهتر از دیگران باشند. از آنجایی که میوه های خشک شده و آبمیوه ها حاوی سطوح بالاتر قند هستند، میوه کامل تازه به طور کلی انتخاب بهتری محسوب می شود. در حال حاضر، بسیاری از مردم جهان بیش از اندازه قند مصرف می کنند که موجب التهاب، افزایش وزن، و بسیاری مشکلات سلامت دیگر می شود. اولویت بندی میوه های کم قند می تواند به کنترل مصرف قند کلی نیز کمک کند.

فهرست زیر به طور کلی دامنه محتوای قند میوه ها را نشان می دهد. با این وجود، میزان قند موجود در یک میوه می تواند با توجه به شرایط رشد، گونه ها و رسیدگی بسیار متفاوت باشد.

میوه هایی با کمترین محتوای قند

آووکادو

لیمو و لیمو ترش

ریواس

تمشک

شاه توت

کرنبری

میوه هایی با محتوای قند کم تا متوسط

توت فرنگی

ملون

پاپایا

هندوانه

هلو

شلیل

بلوبری

طالبی

نارگیل

سیب

گواو

زردآلو (تازه و نه خشک شده)

گریپ فروت

میوه هایی با محتوای قند متوسط تا زیاد

آلو

پرتقال

کیوی

گلابی

آناناس

میوه هایی با بیشترین محتوای قند

نارنگی

گیلاس

انگور

انار

انبه

انجیر

موز

لیچی

میوه خشک شده (مانند کشمش، زردآلو خشک شده، آلو)
=================